10 کاری که ChatGPT می‌تواند و 10 کاری که نمی‌تواند انجام دهد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ChatGPT، مشهورترین چت‌بات هوش مصنوعی است که با رشد خیره کننده کاربران مواجه و تبدیل یکی از عوامل همه‌گیری استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی شده است.

این چت‌بات قادر به انجام وظایف متعدد و کمک به کاربران از راه‌های مختلف است. از پاسخ دادن به سوالات گرفته تا تولید متن، ChatGPT به ابزاری ارزشمند برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها تبدیل شده است. در این مطلب ایرانی متا 10 کاری که ChatGPT می‌تواند و 10 کاری که نمی‌تواند انجام دهد را بررسی خواهیم کرد.

10 کاری که ChatGPT می‌تواند انجام دهد

ارائه اطلاعات دقیق: ChatGPT می‌تواند به سوالات پاسخ دهد و اطلاعات قابل اعتمادی را در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات، از جمله تاریخ، علم، فناوری و موارد دیگر ارائه دهد. البته دقت اطلاعات این چت‌بات صد در صدی نیست و وابسته به منابع آن است.

کمک به نوشتن: چه در نوشتن خلاقانه، چه مقاله یا پیش‌نویس ایمیل‌ها، ChatGPT می‌تواند متن تولید کند و پیشنهادهایی برای بهبود متن شما – به خصوص در زبان انگلیسی- ارائه دهد.

ترجمه: ChatGPT می‌تواند به ترجمه متن بین زبان‌های مختلف کمک کند، چیزی که آن را به ابزاری مفید برای برقراری ارتباط در میان موانع زبانی تبدیل کند.

خلاصه کردن محتوا: با ChatGPT، می‌توانید نکات کلیدی و ایده‌های اصلی را از مقالات یا اسناد طولانی استخراج کنید و در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید.

کمک در برنامه نویسی: ChatGPT  می‌تواند به درخواست های مربوط به برنامه نویسی کمک کند، نمونه های کدنویسی را ارائه دهد و در مورد زبان‌های برنامه نویسی مختلف راهنمایی ارائه دهد. شما می‌توانید بخشی از کد خود را توسط این چت‌بات خطایابی و اصلاح کنید و حتی به فکر توسعه آن باشید.

بیشتر بخوانید  10 شغل پردرآمد دنیای ارزهای دیجیتال

ایده پردازی: چه در حال طوفان فکری برای یک پروژه باشید و چه به دنبال الهام گرفتن برای تلاش های خلاقانه، ChatGPT می‌تواند ایده ها و پیشنهادات نوآورانه ای ارائه دهد و به عنوان یک هم تیمی خوب ظاهر شود.

کمک به یادگیری: ChatGPT می‌تواند به عنوان یک معلم مجازی عمل کند، توضیحاتی را در مورد موضوعات مختلف آموزشی ارائه دهد و به کاربران کمک کند دانش خود را گسترش دهند. این استفاده تا حدی گسترده است که بعضی مدارس آمریکا استفاده از این چت‌بات را به صورت آزمایشی بخشی از برنامه خود کرده‌اند.

کمک در تصمیم گیری: با تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارائه دیدگاه‌ها، ChatGPT می‌تواند به تصمیم گیری آگاهانه و ارزیابی گزینه‌های مختلف کمک کند.

پشتیبانی مشتری: شرکت‌ها می‌توانند ChatGPT را در سیستم‌های پشتیبانی مشتری خود ادغام کنند تا پاسخ‌های فوری و دقیق به سؤالات مشتری ارائه دهند.

شبیه سازی مکالمات انسانی: ChatGPT می‌تواند مکالمات شبه‌انسانی را شبیه سازی کند، چیزی که آن را به یک شریک تعاملی و جذاب برای کاربران تبدیل می‌کند.

10 کاری که ChatGPT نمی‌تواند انجام دهد

در حالی که ChatGPT یک مدل هوش مصنوعی چشمگیر با قابلیت های متعدد است، ضروری است که محدودیت های آن را بپذیریم. هر چقدر هم که ChatGPT پیشرفته باشد، هنوز جاهایی وجود دارد که در آن ضعیف و ناتوان است. در ادامه 10 کاری که از توان این چت‌بات خارج است را مرور می‌کنیم.

تجربه شخصی: ChatGPT فاقد تجربیات و احساسات شخصی است، زیرا یک مدل یادگیری ماشینی است که بر روی داده های متنی آموزش دیده است.

بیشتر بخوانید  کاهش قیمت برخی خودروهای داخلی نسبت به قیمت کارخانه + جدول

ارائه اطلاعات به‌روز: دانش ChatGPT بر اساس داده‌های آموزشی آن است که تا آخرین به‌روزرسانی آن در سپتامبر 2021 دقیق است. به اطلاعات بی‌درنگ دسترسی ندارد.

جایگزین خلاقیت انسانی: در حالی که ChatGPT می‌تواند متن تولید کند و پیشنهادات را ارائه دهد، نمی‌تواند جایگزین اصالت و تفکر خلاق نویسندگان و هنرمندان انسانی شود چون هر چه تولید می‌کند بر مبنای داده‌های قبلی انسان‌ها است.

تضمین دقت صد در صد: اگرچه هدف ChatGPT ارائه اطلاعات دقیق است، اما گاهی اوقات ممکن است پاسخ های نادرست یا گمراه کننده بدهد، به ویژه هنگامی که با پرس و جوهای مبهم یا وابسته به درک زمینه‌های خاص سروکار داریم.

ارائه مشاوره حقوقی یا مالی: ChatGPT صلاحیت ارائه مشاوره حقوقی یا مالی حرفه ای را ندارد و هرگونه اطلاعاتی که در این زمینه‌ها ارائه می دهد باید با کارشناسان در میان گذاشته شود.

درک احساسات پیچیده: در حالی که ChatGPT می‌تواند احساسات را در سطح اولیه درک کند و به آنها پاسخی شبیه‌سازی دهد، توانایی درک تفاوت های ظریف عاطفی پیچیده یا همدلی با کاربران را ندارد.

جایگزین تعامل انسانی: ChatGPT می‌تواند مکالمات را شبیه‌سازی کند، اما نمی‌تواند جایگزین عمق و غنای تعامل انسانی، به‌ویژه در موقعیت‌های حساس یا دارای بار احساسی شود.

انجام وظایف فیزیکی: ChatGPT یک هوش مصنوعی مبتنی بر متن است و نمی‌تواند اعمال یا وظایف فیزیکی را انجام دهد، هر چند در پروژه‌هایی در مقام مغز یک ربات کارگر به کار گرفته شده است.

نداشتن حافظه بلندمدت: ChatGPT یک حافظه کوتاه مدت دارد، به این معنی که ممکن است اطلاعات یا زمینه ارائه شده در تعاملات قبلی را به خاطر نیاورد.

بیشتر بخوانید  شاهکار تسلا؛ ساخت خودرو در 45 ثانیه در چین!

تصمیم گیری مستقل: ChatGPT به ورودی کاربر متکی است و نمی‌تواند مستقل تصمیم بگیرد. فقط می‌تواند بر اساس اطلاعاتی که در آن آموزش دیده است، پیشنهادات و راه‌هایی ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *