شاهکار تسلا؛ ساخت خودرو در 45 ثانیه در چین!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

تسلا اولین آزمایشگاه گیگا یا «گیگا لب» را در چین افتتاح کرد که در آن ربات‌ها و صنعتگران به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند که چگونه خودروهای الکتریکی این برند در 45 ثانیه تولید می‌شوند. گیگا لب که اکنون به روی عموم باز است، قرار است مسیر تولیدی خواهران و برادران خود در سراسر جهان مانند کارخانه گیگا در برلین را دنبال کند. فضای داخلی فولادی و خاکستری آزمایشگاه گیگا در چنگدو با نمای بصری مینیمال و آرام خود از سبک کارخانه گیگا شانگهای تقلید می‌کند تا فضای وسیع را به نمایش بگذارد.

تسلا آسیا در یک پست توییتری تأیید می‌کند که آزمایشگاه گیگا در چنگدو دو برابر می‌شود تا به عنوان فروشگاهی برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند به خرید خودروهای الکتریکی نقش‌آفرینی کند.

در مجموعه‌ای از تصاویر منتشر شده تسلا آسیا، بازوی ربات مشهور تسلا در کارخانه‌هایش، از جمله برلین، به تنهایی و به لطف آبشار رشته‌هایی که قاب طرح خودرو را در یک تکه نگه می‌دارد، روی قاب تسلا مدل 3 کار می‌کند.

گیگا لب تسلا در چنگدو که شبیه به یک نمایشگاه طراحی شده است، میزبان جعبه‌های شیشه‌ای شفاف است که در آن قطعات خودرو برای اطلاع بیشتر بازدیدکنندگان از تجهیزات در حال نصب یا قابل نصب در خودروهای الکتریکی این برند نشان داده می‌شود. همان‌طور که تسلا آسیا ادعا می‌کند، در داخل این فضا بازدیدکننده می‌تواند زیبایی‌های زمخت تسلا را تماشا کند.

اولین آزمایشگاه تسلا گیگا در چین همچنین مکانی برای ملاقات افراد، توقف‌های کوتاه برای گفت‌وگو و تعامل با دیگر طرف‌داران تسلا است. صندلی‌ها و مبل‌ها به‌راحتی برای پذیرایی از افراد در دسترس هستند، به گونه‌ای که برای اطمینان از به حداکثر رساندن فضا و جلوگیری از ازدحام بیش از حد، از هم فاصله دارند.

بیشتر بخوانید  این ۷ خودرو دیگر تولید نخواهند شد! + جدول

حاضرین حتی می‌توانند از ابزارها و تجهیزات مربوط به خودرو لذت ببرند و از طریق توضیحات که همراه قطعات نسبت شده بیشتر با آن‌ها آشنا شوند. مدل‌های خودروهای تسلا در داخل آزمایشگاه گیگا پارک شده‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند در پایان بازدید خود لمس کنند که چه چیزی را خواهند راند و به چه چیزی دست پیدا می‌کنند.

تسلا شانگهای در پستی به اشتراک گذاشته است که در داخل آزمایشگاه گیگا، بازدیدکنندگان در مورد نحوه ساخت خودرو در 45 ثانیه راهنمایی می‌شوند و توضیح کامل را دریافت می‌کنند. برای برند خودرو، آزمایشگاه فضایی است که در آن فناوری هوشمند و پیشرفته با هنر ملاقات می‌کند و احتمالاً حتی طراحی را از طریق فضای داخلی کم‌نور و روشنش انجام می‌دهد. روند تولید خودرو، که اغلب ممکن است از دید عموم پنهان باشد، در داخل آزمایشگاه گیگا در چنگدو به چشم می‌خورد تا بار دیگر تسلا تفاوت خود با دیگران را فریاد بزند.

این افتتاح اهمیت دیگری نیز دارد و آن توسعه کسب تسلا در چین است، آن هم در دورانی که چین با آمریکا به مشکلات جدی خورده و سرمایه‌گذاران آمریکایی در حال فرار از چین هستند. اقدام ماسک با استقبال جدی سیاستمداران چینی مواجه شده است و آنان در بالاترین سطح با او مدیرعامل تسلا دیدن کردند. ماسک نیز بارها نگاه چینی به صنعت را ستایش کرد و به نظر می‌رسد دنبال توسعه کسب‌وکار خود در چین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *