جایگزین سمند و پژو 405 به زودی به بازار می‌آید + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

سورن پلاس با موتور XU7 پلاس به‌عنوان محصول جدید ایران خودرو به زودی به بازار خواهد آمد.

گروه صنعتی ایران خودرو با افزایش تیراژ سورن پلاس توانست آن را به‌عنوان جایگزین سمند و پژو 405 به بازار ایران عرضه کند. این خودرو که مدتی قبل در نسخه‌های مختلف از جمله گازسوز و بنزینی به‌همراه آپشن‌های مختلف به ناوگان تاکسی‌رانی نیز راه پیدا کرده، اکنون قرار است با موتور XU7 پلاس به بازار عرضه شود.

تولید سورن پلاس با موتور XU7 پلاس

خبرها حاکی از آن است که ایران خودرو به‌زودی سورن پلاس با پیشرانه XU7 پلاس را در کارخانه کرمانشاه به‌تولید خواهد رساند و احتمالا آن را به ناوگان تاکسی‌رانی نیز عرضه خواهد کرد؛ زیرا هزینه‌های تولید این پیشرانه نسبت به EF7 کمتر بوده و همچنین برخی از نواقص XU7 نیز برطرف شده است. البته هزینه‌های نگهداری آن برای مالکان کمی بیشتر خواهد شد. ضمن این‌که پژو پارس سال، پژو پارس سال سفارشی و آریسان 2 نیز از این پیشرانه بهره می‌برند.

مشخصات موتور XU7P

موتور XU7P نسخه ارتقا پیدا کرده موتور XU7 محسوب می‌شود. این موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ می‌تواند قدرتی برابر با 97 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. ایران خودرو با اعمال تغییراتی در سرسیلندر، ورودی و خروجی هوا و نوع پاشش سوخت، توانسته بازدهی آن را افزایش و استهلاک آن را نیز کاهش دهد.

منبع: گجت‌نیوز

بیشتر بخوانید  اعلام زمان عرضه سدان وارداتی جدید ایران خودرو + عکس

5 پاسخ

  1. اتاق برای کمک ها سنگین است و به گفته مکانیک نمایندگی هر کار کنیم صدای کمک ها آزار دهنده است و یک مسئله دیگر صندلی راننده پایین و تسلط راننده را روی خودرو کم میکند و آخر اگر حتی یک سنگ کوچک وارد اج لاستیک ها شود لرزش و صدای همان سنگ سر نشست‌های عقب را اذیت می‌کند این فقط اتاق سورن

  2. موتور Ef7خیلی بهتره فقط اینم باید اصلاح بشه یه سری ایرادهاش حداقل16سوپاپ هست

  3. بسیار عالی است.اما بشرطها و شروط ها قیمتش سرسام آور باشدیعنی از ۱۹۰ میلیون بیشتر نباشد.تا ما بی چارگان هم بتوانیم پا به پای جامعه بیاییم.از قضا من یک ثمن‌ مدل ۸۵ معمولی دارم زمانی که هیچ کس این ماشین رو نمی شناخت در حالی که من تنها مبلغ این خودرو بودم.اگر من در هم چون جایی بودم .با نصف قیمت به آنها خودرو می دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *