شاسی بلند اروپایی جدیدی که به بازار ایران می‌آید + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شرکت پارس ساتر هوشمند در نظر دارد به‌زودی از محصولات خودروسازی اشکودا در ایران رونمایی کند.

اواخر سال گذشته بود که زمزمه‌هایی مبنی بر ورود خودروهای برند اروپایی اشکودا به ایران شنیده شد و تا به امروز هم اخبار متفاوتی از محصولات این گروه خودروسازی معروف به گوش رسیده که برخی از آنها صحت داشته و بعضی شایعه بوده‌اند. در حال حاضر به‌نظر می‌رسد تعدادی از خودروهای جذاب اشکودا به بازار کشورمان راه یافته‌اند تا مجوزهای لازم برای ورود به جاده‌های کشورمان را اخذ کنند.

تصاویر تازه منتشر شده از برخی محصولات اشکودا، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص واردات خودرو طی ماه‌های آتی به‌وجود آورده است. شرکت پارس ساتر هوشمند عهده‌دار واردات خودروهای این کمپانی اروپایی است و قصد دارد برخی از جذاب‌ترین ماشین‌های این برند از جمله اشکودا کوشاک را به ایران بیاورد.

معرفی اشکودا کوشاک

کوشاک از جمله کراس اوورهای جذاب اروپایی است که در ابتدا به‌طور انحصاری برای بازار هند توسعه یافته بود. این خودرو همان اشکودا کامیک، ولی بزرگتر است و هم‌اکنون از انحصار بازار هند خارج شده و می‌خواهد تجربه فروش موفقی را در سایر بازارهای جهانی تجربه کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزهای لازم برای ورود خودروهای اشکودا را به پارس ساتر هوشمند اعطا کرده و این شرکت قصد دارد محصولاتی نظیر اشکودا کوشاک را به بازار عرضه کند. اشکودا یکی از شرکت‌های خودروسازی اروپایی است که سبد محصولات متنوعی دارد و برندی پرطرفدار به‌حساب می‌آید.

خودروهای این برند اغلب در بازارهایی نظیر اروپا، آمریکای جنوبی، آسیا و آفریقا عرضه می‌شوند و چون کیفیت و قیمت مناسبی دارند، مورد استقبال عموم مردم قرار می‌گیرند. اشکودا مثل برند سئات زیرمجموعه فولکس واگن آلمان است و پلتفرم خودروهایش با محصولات این خودروساز معتبر اروپایی یکسان خواهد بود.

بیشتر بخوانید  خودروی لوکس فرانسوی که در ایران دیده نشد + عکس

طراحی ظاهری و داخلی اشکودا کوشاک

زبان طراحی کراس اوور جذاب کوشاک مثل سایر خودروهای این برند است و در عین حالی که تمرکز روی طرحی ساده بوده، تلاش شده زیبا و چشم‌نواز باشد. نمای جلوی این خودرو طرحی جسورانه دارد و شبیه به سایر محصولات اشکودا است و جلوپنجره عریض و پهن به‌همراه خطوط و زوایای تند به چراغ‌ها متصل شده‌اند. در قسمت زیرین چراغ‌های اصلی شاهد تعبیه مه‌شکن‌های خودرو هستیم و سپر دارای ظاهری اسپرت است.

چراغ‌های اصلی نمای عقب به‌صورت دو تکه طراحی شده، چندوجهی هستند و تا روی نیمه‌های درب صندوق بار امتداد یافته‌اند. در نمای پشتی همه چیز ساده‌تر طرح‌ریزی شده، ولی هماهنگی خوبی را شاهد هستیم. طراحی سپر نیز ساده بوده و روی آن چراغ‌های مه‌شکن تعبیه شده‌اند و در قسمت انتهایی نیز دیفیوزرها دیده می‌شوند.

با ورود به کابین اشکودا کوشاک، داشبوردی ساده، ولی زیبا را خواهیم دید که در میانه آن یک صفحه نمایش بزرگ لمسی قرار گرفته و با کلاستر یا صفحه آمپر هم یکی نیست و جدا خواهد بود؛ در اغلب خودروهای روز دنیا، صفحه نمایش میانی با کلاستر دیجیتال یکپارچه شده‌اند. در قسمت تحتانی داشبورد دریچه‌های تهویه و پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع واقع شده تا بدین ترتیب با کابینی جذاب سر و کار داشته باشیم.

خوشبختانه شرکت خودروسازی اشکودا برای کابین شاسی بلند خود از بهترین متریال و مواد و تریم استفاده کرده تا کیفیت خوبی به خریداران ارائه دهد. یکی دیگر از نقاط قوت این ماشین اروپایی، فضای جادار ردیف اول و دوم آن است و فضای صندوق بار هم برای خانواده‌های ایرانی و دوست‌داران سفر مناسب ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید  ون لکسوس با ظاهری متفاوت به میدان آمد + تصاویر

مشخصات فنی اشکودا کوشاک

در قسمت مشخصات فنی این خودرو باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت سازنده این خودرو، کوشاک را در چند مدل با پیشرانه‌های مختلف راهی بازار کرده و به احتمال زیاد دو نسخه از میان آنها به بازار کشورمان راه پیدا کنند. اولین نسخه از کوشاک مجهز به یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوشارژ است که می‌تواند حداکثر ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این موتور از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود.

مدل قدرتمندتر اشکودا کوشاک زیر کاپوت خود مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری شده که می‌تواند نهایتاً ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این مدل نیز نیروی موتور را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو هدایت می‌کند. همه چیز بستگی به پارس ساتر هوشمند دارد.

امکانات رفاهی و آپشن‌های اشکودا کوشاک

فول‌آپشن‌ترین نسخه کوشاک اروپایی مجهز به امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی با سیستم اطلاعات و سرگرمی و ناوبری جی پی اس، سیستم صوتی اشکودا با ۶ بلندگو و توییتر و آمپلی‌فایر، قابلیت اتصال به یو اس بی و پخش فایل‌های صوتی و تصویری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با صفحه کنترل لمسی، صندلی‌های چرم با گرم‌کن و سیستم تهویه، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، کامپیوتر سفری بین صفحات آنالوگ پنل راننده است.

سانروف شیشه‌ای کشویی با سیستم برقی، آینه عقب با سیستم تیره‌شوندگی خودکار، سنسور نور چراغ‌های جلو، سنسور برف‌پاک‌کن، فرمان دو پره با طرح شناور و دکمه‌های کنترلی چندکاره، اهرم‌های تعویض دنده پشت غربیلک فرمان در نسخه اتوماتیک، سیستم اسمارت لینک برای اتصال گوشی همراه، اتصال اینترنت وای فای، اتصال بلوتوث و هندزفری، شارژر بی‌سیم موبایل، خدمات آنلاین گوشی اشکودا کانکت و نرم افزاری کاربردی مای اشکودا، گزارش سلامت خودرو، دسترسی از راه دور به خودرو، شش ایربگ، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، سیستم ترمز ای بی اس، کنترل خودرو در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم نمایش فشار لاستیک‌ها، کمربندهای سه‌نقطه‌ای و صندلی کودک ایزوفیکس از دیگر آپشن‌ها و تجهیزات این شاسی بلند به‌حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید  پراید و ال 90 جهانی شدند! + عکس

منبع: گجت‌نیوز

6 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر خدا رو شکر که بازار خود رو از انحصار چین وکره خارج می شود خوب بود راجع به حدود قیمت این خودرو هم می نوشتید

  2. اینکه فرمونش سمت راسته چطوری با سیستم جاده های ایران میخاد منطبق بشه؟

    1. 5سال قبل 40میلیون نداشتیم که یک 207 بگیریم در این چهار سال چطوری میلیاردر شدیم؟؟

      ما که به زور داریم زندگی میکنیم

    2. این عکس از تو اینترنت دانلود شده واسه این مقاله اینجا آپلود شده

      اگه بخوان این وارد ایران بشه وقتی سفارش میدن میگن که فرمون سمت راست قرار بدن

      تمام شرکت ها موفق که سفارش میگیرن از سفارش گیرننده میپرسن فرمون کودوم سمت قرار بدن واسشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *