استفاده ب‌ام‌و از هوش مصنوعی در طراحی محصولات خود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مدیر طراحی ب‌ام‌و از تصمیم این کمپانی برای استفاده از هوش مصنوعی در طراحی محصولات آتی خود خبر داد.

ب ام و با رونمایی از نسل جدید سری 5 نشان داد که برخلاف مرسدس بنز، قصد ندارد محصولات برقی خود را با طراحی متفاوتی راهی بازار کند. پس از رونمایی نسل هشتم این سدان سایز متوسط، مدیران ب ام و طی مصاحبه‌های مختلف، خط‌مشی کمپانی در این زمینه را بیشتر تشریح کرده‌اند. در تازه‌ترین مصاحبه، مدیر طراحی ب ام و اعلام کرده است که این کمپانی از هوش مصنوعی در طراحی محصولات آتی خود بیشتر استفاده خواهد کرد.

آن‌طور که «آدرین ون هویدونک» در مصاحبه اخیر خود اظهار کرده، خودروساز آلمانی مدتی است از هوش مصنوعی در بخش طراحی کمک می‌گیرد. طبق صحبت‌های این طراح برجسته 58 ساله هلندی، ب ام و از هوش مصنوعی در طراحی رینگ‌ها استفاده می‌کند. وی می‌گوید هنگام طراحی کافی است فاکتورهایی مثل تعداد پره، حداکثر وزن و اندازه را تعیین کنند و سپس از هوش مصنوعی بخواهند ایده‌هایش را معرفی کند.

در ب ام و هوش مصنوعی همه‌کاره نیست

هوش مصنوعی با آنکه مزایای زیادی دارد، اما بسیاری نسبت به فراگیری آن ابراز نگرانی می‌کنند. البته آقای ون هویدونک تأکید دارد ب ام و همه‌چیز را به دست هوش مصنوعی نخواهد سپرد و لازم است که سکان طراحی در دست یک انسان باشد. وی معتقد است هوش مصنوعی باید توسط انسان هدایت شود. از دید آقای ون هویدونک، هوش مصنوعی می‌تواند پارامترهای مختلف را بسیار سریع‌تر از یک انسان ترکیب کند، ولی توانایی اختراع چیزهای جدید را ندارد.

شاید بپرسید که آیا هوش مصنوعی توانایی طراحی کامل یک خودرو را دارد؟ در پاسخ باید گفت خیر؛ این تکنولوژی از تصاویر و طرح‌های آماده موجود در اینترنت و ترکیب آن‌ها با یکدیگر، اقدام به تولید طرح‌های جدید می‌کند. هرچند این فرایند برای طراحی خودرو کمی عجیب‌وغریب به‌نظر می‌رسد، ولی آقای هویدونک می‌گوید نتایج طوری هستند که گویی شما آن‌ها را قبلاً دیده‌اید.

بیشتر بخوانید  ساخت یک دهکده مجازی برای زندگی ۲۵ ربات هوش مصنوعی

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *