ساخت یک دهکده مجازی برای زندگی ۲۵ ربات هوش مصنوعی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

محققان دانشگاه استنفورد به همراه گوگل، یک دهکده مجازی برای 25 شخصیت هوش مصنوعی که بتوانند در آن به‌طور کاملاً مستقل کارهای خود را انجام دهند، ساختند.

گروهی از محققان دانشگاه استنفورد و گوگل یک دهکده مجازی ساخته‌اند که در آن 25 شخصیت هوش مصنوعی زندگی می‌کنند و می‌توانند کارهای خود را انجام دهند. هدف این آزمایش، تحقیق درباره ارائه رفتارهای انسانی به هوش مصنو‌عی است. شخصیت‌های بازی از طریق حافظه و تفکر می‌توانند کارهایی مانند برنامه‌ریزی برای یک مهمانی، صحبت درباره انتخابات و هدیه دادن به دیگران را انجام دهند.

به گزارش اینسایدر، محققان در مقاله خود توضیح داده‌اند که این شخصیت‌های هوش مصنوعی با نام‌هایی مانند Mei و Sam چگونه می‌توانند به‌طور مستقل کارهای روزانه خود را برنامه‌ریزی کنند و نظرات خود را در حین بحث و گفتگو با دیگران بیان کنند.

ارائه رفتارهای انسان‌گونه به هوش مصنوعی

هدف این مطالعه ایجاد هوش مصنوعی است که می‌تواند رفتارهای باورپذیر و شبیه به انسان داشته باشد.

در یک نمونه، زمانی که محققان یک شخصیت با نام «ایزابلا» را به برنامه‌ریزی جشن ولنتاین تشویق کردند، سایر شخصیت‌ها به‌طور خودکار دعوت‌نامه‌های این مهمانی را به دیگران ارسال کردند و حتی مشغول تزئین محل برگزاری آن شدند. علاوه بر این، هوش مصنوعی این دهکده می‌تواند در مورد انتخابات آینده صحبت کند و نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

این تعاملات با استفاده از فناوری‌های هوش مصنو‌عی مولد و «پردازش زبان طبیعی» یا NLP (فناوری مورد استفاده در ChatGPT) انجام می‌شوند و با کمک آن‌ها، بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند مکالماتی شبیه به تعاملات انسانی داشته باشند.

بیشتر بخوانید  هشدار ماسک درباره احتمال نابودی بشر توسط هوش مصنوعی

با این حال، محققان همچنین از توانایی ذخیره‌سازی خاطرات و فکر کردن درباره آن‌ها به‌عنوان کلید دستیابی به رفتاری شبیه به انسان یاد کرده‌اند. با وجود این قابلیت‌ها، هوش مصنو‌عی می‌تواند اتفاقات گذشته را به یاد بیاورد و در مکالمات یا کارهای دیگر از آن‌ها استفاده کند.

در چند وقت گذشته، هوش مصنو‌عی که مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است و حتی برخی محققان تلاش کرده‌اند تا رفتارهای انسان‌گونه به آن‌ها ارائه کنند. با این حال در تمام موارد تجربیات آن‌ها موفقیت‌آمیز خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *