اپلیکیشن اینستاگرام تردز منتشر شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اپلیکیشن اینستاگرام تردز (Instagram Threads) از سوی متا برای اندروید، آیفون و کاربران وب منتشر شد.

تردز (Threads)، جدی‌ترین رقیب توییتر که توسط متا توسعه داده شده است، پس از ماه‌ها شایعه و افشاگری سرانجام در دسترس قرار گرفت. هم‌اکنون می‌توانید با دانلود نسخه‌ی iOS و نسخه‌ی اندروید یا مراجعه به وب‌سایت Threads.net وارد شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور متا شوید (اگر صفحه‌ی تردز را در اپ استور نمی‌بینید، این فروشگاه را ببندید و دوباره باز کنید).

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در مصاحبه‌ با ورج می‌گوید مشخصا توییتر رهبر حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی متنی است، اما متا بر اساس شرایط موجود به این نتیجه رسید که فرصت برای رقابت وجود دارد و تردز سرویسی مناسب برای افرادی است که مشغول استفاده از اینستاگرام هستند.

قابلیت‌های اینستاگرام تردز

در تردز می‌توانید پست‌های متنی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر بسازید و پست‌های حاوی عکس و ویدیو (تا حداکثر پنج دقیقه) منتشر کنید. تردز نسبتا مشابه توییتر است و رابط کاربری ساده‌ای شامل گزینه‌های لایک، کامنت، ری‌پست و اشتراک‌گذاری دارد.

تردز ارتباطات تنگاتنگی با اینستاگرام دارد، به‌همین‌دلیل می‌توانید با نام کاربری اینستاگرام وارد این شبکه‌ی اجتماعی جدید شوید و به‌سادگی تمامی افرادی را که در اینستاگرام فالو دارید، در تردز فالو کنید.

صفحه‌ی اصلی تردز همچون اینستاگرام شامل پست‌های پیشنهادی و پست‌های تولیدشده توسط فالووینگ‌های شما است. فعلا نمی‌توان پست‌های پیشنهادی و پست‌های فالویینگ‌ها را جداگانه در صفحات اختصاصی مشاهده کرد؛ اما ممکن است در آینده چنین قابلیتی به تردز اضافه شود. توییتر توییت‌های موردبحث را در صفحات جداگانه نمایش می‌دهد.

حریم خصوصی در Instagram Threads

متا برخی از قابلیت‌های حریم خصوصی اینستاگرام را به تردز نیز اضافه کرده است؛ نظیر امکان فیلتر کردن برخی از کلمات در ریپلای‌ها. همچنین می‌توانید مشخص کنید که چه افرادی توانایی پاسخ‌دادن به پست‌های شما را داشته باشند: تمامی کاربران تردز، صرفا افرادی که فالو کرده‌اید یا کاربرانی که در پست آن‌ها را منشن کرده‌اید.

بیشتر بخوانید  برج آزادی سر از فیلم‌های هالیوودی درآورد + تصاویر

متا فعلا پشتیبانی از تردز را به ActivityPub اضافه نکرده است. این پروتکل غیرمتمرکز شبکه‌های اجتماعی که توسط Mastodon هم استفاده می‌شود، انتقال داده‌ها را از تردز به سایر پلتفرم‌ها ممکن می‌کند و یک‌سری مزایای دیگر نیز دارد.

متا در بیانیه‌ای می‌گوید: «ما معتقدیم که رویکرد غیرمتمرکز نظیر پروتکل‌هایی که روی ایمیل و خودِ وب نظارت می‌کنند، نقش مهمی در آینده‌ی پلتفرم‌های آنلاین ایفا خواهند کرد.» در ادامه بیانیه آمده است: «تردز اولین اپلیکیشن متا است که با پروتکل شبکه‌ی اجتماعی باز سازگاری خواهد داشت.»

تردز؛ اصلی‌ترین رقیب توییتر

انتشار عمومی تردز در حالی انجام می‌شود که توییتر محدودیت‌های جدیدی برای کاربرانش در نظر گرفته است. بر اساس این محدودیت‌ها، کاربران جدید توییتر می‌توانند روزانه صرفا ۳۰۰ پست مشاهده کنند. کاربران قدیمی که تیک آبی ندارند، روزانه ۶۰۰ توییت مشاهده خواهند کرد.

توییتر همچنین برای مدت‌زمانی کوتاه مشاهده‌ی توییت‌ها را مشروط به داشتن حساب کاربری کرده بود؛ اما شب گذشته از مواضعش عقب‌نشینی و این محدودیت را لغو کرد.

توییتر افزون‌بر این تغییرات اعلام کرده است که نسخه‌ی جدید ابزار محبوب TweetDeck از ماه آینده صرفا برای کاربران اشتراکی منتشر می‌شود.

متا شبکه‌ی اجتماعی تردز را در بیش‌از ۱۰۰ کشور ازجمله ایالات متحده منتشر کرده است، اما این سرویس فعلا در اتحادیه‌ی اروپا در دسترس قرار ندارد. آدام موسری که هم‌اکنون در اروپا زندگی می‌کند، می‌گوید این منطقه قوانین پیچیده‌ای دارد که از سال آینده اجرایی می‌شوند و سازگاری با این قوانین روند دشواری دارد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، با انتشار پستی جدید گفته که تردز تنها دو ساعت پس از انتشار عمومی به بیش‌از دو میلیون کاربر دست پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید  6 ابزار هوش مصنوعی که در کنفرانس I/O 2023 گوگل معرفی شدند

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *