گوشی‌های آیفون به RCS مجهز می‌شوند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گوشی‌های آیفون از طریق اپلیکیشن بیپر (Beeper) به پیام‌‌رسانی با استاندارد RCS مجهز خواهند شد.

استاندارد RCS، سرواژه‌های Rich Communication Services، درواقع نسخه پیشرفته‌تر SMS محسوب می‌شود که مجهز به قابلیت‌هایی مانند رمزنگاری سرتاسری است. کاربران با این استاندارد می‌توانند متوجه شوند که دریافت‌کننده پیام آن‌ها را مطالعه کرده است یا خیر. سیستم‌عامل اندروید به‌صورت گسترده از این استاندارد پیام‌رسانی استفاده می‌کند؛ اما اپل روی خوش به RCS نشان نداده است. گوگل از سال‌ها قبل خواستار اضافه‌شدن این استاندارد به اکوسیستم اپل بوده، اما اپل در مقابل این موضوع مقاومت کرده و این استاندارد را به پیام‌رسانی خود اضافه نکرده است.

اکنون به‌لطف اپلیکیشنی به نام بیپر، کاربران آیفون نیز می‌توانند از استاندارد RCS‌ در گوشی‌های خود بهره ببرند.

آیفون‌ها سرانجام به پیام‌رسانی RCS دسترسی پیدا می‌کنند

درحال‌حاضر آپدیت جدید بیپر برای در اختیار قراردادن این قابلیت در مرحله آزمایشی است. توسعه‌دهنده این اپلیکیشن باید ابتدا عملکرد آن را بررسی کند و سپس این قابلیت را در دسترس تمامی کاربران آیفون قرار دهد. کاربران آیفون که قصد دارند از پیام‌رسانی RCS در موبایل خود بهره ببرند، لازم است برنامه Beeper را دریافت کنند. با توجه به اینکه نسخه بتای این برنامه قابلیت RCS را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و ممکن است باگ‌هایی داشته باشد، ممکن است کاربران با برخی مشکلات روبه‌رو شوند. البته بیپر می‌گوید پیام‌های RCS در ارسال و دریافت واکنش‌های ایموجی عملکردی عالی دارند، ولی بااین‌وجود، ممکن است کاربران با برخی مشکلات نیز روبه‌رو شوند که در نسخه‌های بعدی برطرف خواهند شد.

برای مثال، بیپر درحال‌حاضر تصاویر مربوط به پروفایل را نشان نمی‌دهد. همچنین نمی‌تواند تاریخچه‌ پیام‌ها را به‌شکل ‌درستی همگام‌سازی ‌کند. باید اضافه کرد که در این نسخه تیک مربوط به خوانده‌شدن پیام نیز در گروه‌ها هنوز فعال نیست، ولی همان‌طور که گفته شد، این مشکلات در نسخه‌های بعدی برطرف خواهند شد.

بیشتر بخوانید  نگرانی‌ها درباره اقتصاد آمریکا، قیمت بیت‌کوین را کاهش داد

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *