شیائومی روند توسعه آپدیت MIUI 14.5 خود را متوقف کرد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شیائومی در جدیدترین اطلاع‌رسانی عمومی خود از توقف روند توسعه آپدیت MIUI 14.5 گوشی‌های خود با هدف تمرکز بر روی بروزرسانی MIUI 15 خبر داد.

این تصمیم با هدف تلاش این کمپانی چینی بر روی بهینه‌سازی و تطبیق هرچه بیشتر سیستم عامل اندروید ۱۴ با دستگاه‌هایش انجام شده است.

در ادامه با جزئیات بیشتر به بررسی این تصمیم شیائومی خواهیم پرداخت.

چرا شیائومی توسعه آپدیت MIUI 14.5 را متوقف کرد؟

اندروید ۱۴ جدیدترین نسخه از سیستم عامل‌های گوگل است که قرار است بهبودهای فراوانی را در بخش‌های مختلفی مانند امنیت، عملکرد فنی و تجربه کاربری رقم بزند.

در این میان، کمپانی‌های گوشی‌ساز مانند شیائومی برای سازگار کردن رابط کاربری اختصاصی خود با این سیستم عامل جدید نیازمند کمی زمان هستند؛ چرا که تطبیق دادن قابلیت‌های مختلف این رابط‌های کاربری با پلتفرم جدید نیازمند زمانی برای توسعه و تست خواهد بود.

به همین جهت این کمپانی چینی تصمیم گرفت توسعه آپدیت MIUI 14.5 را متوقف کند تا بتواند توسعه‌دهندگان و منابع خود را بیشتر به تمرکز بر روی نسل بعدی اندروید و رابط کاربری اختصاصی MIUI 15 وادارد.

این اتفاق به مهندسین و برنامه نویسان شیائومی اجازه می‌دهد که وقت و انرژی خود را بر روی توسعه MIUI 15 و سازگاری بیشتر آن با اندروید 14 متمرکز کنند.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که نسل بعدی رابط کاربری شیائومی از قابلیت‌های جذاب‌تر و کاربردی‌تری بهره‌مند باشد و ضمن ارائه عملکردی بهینه‌تر، سازگاری بسیار بیشتری با تغییرات جدید اندروید داشته باشد.

این تصمیم شیائومی با توجه به اهمیت فراوان اندروید ۱۴ به‌عنوان نسخه‌ای اصلی سیستم عامل گوگل، بسیار منطقی به نظر می‌رسد و می‌تواند این کمپانی چینی را به یکی از نخستین برندهایی تبدیل کند که این نسخه اندروید را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی باعث فقیرتر شدن افراد فقیر می‌شود

با کنسل کردن روند توسعه آپدیت MIUI 14.5، شیائومی قصد دارد به وعده خود برای ارائه سریع نسخه‌های اصلی رابط کاربری خود به گوشی‌هایش جامه عمل بپوشاند و زودتر از سایرین، محصولاتش را به اندروید 14 مجهز کند.

بر این اساس می‌توان انتظار داشت که MIUI 15 تقریبا همزمان با انتشار نسخه نهایی اندروید 14 آماده شده و به تدریج در اختیار گوشی‌های شیائومی قرار گیرد.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *