انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی گوگل کروم هفتگی شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گوگل به منظور بالا بردن امنیت مرورگر کروم، سرعت انتشار به‌روزرسانی‌های این اپلیکیشن را افزایش می‌دهد.

این شرکت اعلام کرده است که ازاین‌به‌بعد به‌روزرسانی‌های امنیتی را هر هفته برای کاربران نسخه پایدار کروم منتشر می‌کند.

گوگل می‌گوید افزون بر به‌روزرسانی‌هایی که هر چهار هفته یک بار در کانال نسخه پایدار کروم منتشر می‌شوند، حالا نرخ انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی را هفتگی می‌کند تا فاصله میان رفع مشکلات در کانال قناری یا بتا و زمان رسیدن این به‌روزرسانی‌ها به دست کاربران نسخه پایدار کمتر شود. به‌روزرسانی‌های امنیتی قبلاً هر دو هفته یک بار منتشر می‌شدند.

مشکلی که در سازوکار قبلی گوگل وجود داشت، این بود که باعث می‌شد هکرها بتوانند مشکلات موجود در نسخه‌های پایدار را از روی تغییرات نسخه بتا متوجه شوند و تا زمانی که به‌روزرسانی‌های امنیتی به دست عموم کاربران می‌رساند، از آن‌ها سوءاستفاده کنند.

ولی این غول دنیای فناوری حالا می‌گوید به‌روزرسانی‌های امنیتی هفتگی که از کروم 116 منتشر می‌شوند، شرایط را تغییر خواهند داد. البته این شرکت تأکید کرده است که این تغییر روی تجربه کاربری کلی کاربران اثر بسزایی نخواهد گذاشت.

تا قبل از نسخه 77 کروم، این به‌روزرسانی‌ها حدوداً هر 35 روز یک بار به دست کاربران می‌رسیدند. این تناوب بعداً به حدود 15 روز کاهش یافت. حالا کاربران می‌توانند تقریباً هر 7 روز یک بار از این به‌روزرسانی‌ها بهره‌مند شوند.

تغییری کوچک در نوتیفیکیشن به‌روزرسانی‌های گوگل کروم ایجاد می‌شود

گوگل می‌گوید بخش نوتیفیکیشن به‌روزرسانی‌ها در کروم نیز تغییر کوچکی خواهد کرد تا توضیح بیشتری را درباره به‌روزرسانی‌ها ارائه کند. این نوتیفیکیشن در گذشته فقط عبارت Update را نشان می‌داد، اما حالا می‌تواند شامل Relaunch to update یا New Chrome update و غیره باشد.

بیشتر بخوانید  قابلیت نمایش تصویر و جدول به بینگ‌چت اضافه شد

اپل هم اخیراً رویکرد خود را درزمینه به‌روزرسانی‌های امنیتی تغییر داد تا امنیت کاربران را ارتقا دهد. این شرکت با عرضه به‌روزرسانی‌های امنیتی سریع (RSR) به کاربران کمک می‌کند تا به‌روزرسانی‌های امنیتی را در سریع‌ترین زمان و خارج از به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم‌عامل دریافت و نصب کنند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *