نسل تازه اینترنت چطور مدل سفر کردن را عوض می‌کند؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

نسل بعدی اینترنت این فرصت را برای ما فراهم می‌کند که به روشی کاملاً جدید سفر کنیم، چه از طریق تجربه‌های سفر مجازی کاملاً فراگیر چه با تکمیل تجربیات سفر در دنیای واقعی با کمک فناوری‌های پیشرفته.

با تکنولوژی اینترنت غیرمتمرکز – همان وب 3 – و متاورس، شرکت‌های مسافرتی قادر خواهند بود تجارب شخصی و فراگیرتر را به مشتریان ارائه دهند. با ادامه پیشرفت این فناوری‌ها، انتظار می‌رود که شاهد تأثیر قابل‌توجه آن‌ها بر صنعت سفر و توریسم باشیم.

بیایید سه شکل مهم که اینترنت بر آینده نحوه سفر و دیدن جهان ما تأثیر می‌گذارد و آن را بهبود می‌بخشد را بررسی کنیم.

سفر مجازی؛ دور دنیا در اتاق خواب

واقعیت مجازی (VR) به ما این امکان را می‌دهد تا مکان‌های جدید را بدون ترک خانه، دفتر یا کلاس درس بگردیم. اگرچه این تجربه هرگز جایگزین جادوی سفر در دنیای واقعی نمی‌شود، اما هنوز هم می‌‌تواند خاص باشد. فکر کنید بدون نیاز به سوار شدن به هواپیما یا قطار یا یک سفر جاده‌ای طولانی سری به حاشیه شهر می‌زنید یا به میلان می‌روید!

به‌عنوان‌مثال، پاتاگونیا یک تجربه سفر جدید خلق کرده که به کاربران امکان می‌دهد از کوه دورافتاده فیتزروی بازدید کنند، از جاذبه‌های این سفر می‌توان به تماشای یک دریاچه یخی خیره کننده که در پای کوه قرار دارد اشاره کرد. شاید هرگز نتوانید در زندگی واقعی از فیتزروی دیدن کنید، اما یک تجربه همه‌جانبه VR شدنی است.

مسافران همچنین می‌توانند از واقعیت مجازی برای تجربه «قبل از خرید» استفاده کنند و ببینند که آیا می‌خواهند قبل از خرید بلیت، هتل‌ها و گردش‌ها از مقاصد دیدن کنند یا نه. هتل‌ها در حال حاضر از VR به عنوان یک ابزار بازاریابی برای جذب بازدیدکنندگان استفاده می‌کنند، اما توانایی واقعیت مجازی و افزوده بیش از این‌ها است.

بیشتر بخوانید  رتبه پرفروش‌ترین گوشی بازار با نمایشگر اولد به آیفون ۱۴ رسید

همان‌طور که متاورس تکامل می‌یابد و کپی‌های دیجیتال بیشتری از مقاصد واقعی را در خود جای می‌دهد، ما می‌توانیم تنها با قرار دادن هدست واقعیت مجازی خود به طیف وسیعی از مکان‌ها سفر کنیم. از آنجایی که اینترنت نسل آینده متصل و پایدار خواهد بود، ما همچنین می‌توانیم به طور یکپارچه از یک مکان به مکان دیگر سفر کنیم و حتی چمدان مجازی خود را با خود ببریم!

بهبود تجربه سفر در دنیای واقعی

فناوری‌های اینترنتی آینده نیز به بهبود و ارتقای تجربیات سفر در دنیای واقعی ما ادامه خواهند داد. مقاصدی مانند پارک‌های دیزنی در حال حاضر در حال کار بر روی ترکیب شبیه سازهای دنیای مجازی با استفاده از تصاویر پیش‌بینی شده هستند.

ما قبلاً تم‌پارک‌های واقعیت مجازی، مانند پارک VR Star در چین یا پارک VR دبی را داشتیم که بازی‌ها، سواری‌ها و تجربیات متنوعی را ارائه می‌دادند و می‌دهند و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این تم‌پارک‌ها و مقاصد شبیه آن بیشتر هم شوند.

تم‌پارک‌های سنتی نیز واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را در سفرها و تجربه‌های معمولی خود گنجانده‌اند. به‌عنوان‌مثال، در SeaWorld در اورلاندو، فلوریدا، به بازدیدکنندگان هدست‌های واقعیت مجازی داده می‌شود تا عمق تجربه ترن هوایی را افزایش دهند. علاوه بر پیچ‌وتاب‌های معمول ترن هوایی، هدست VR سواران ترن را به دنیای دیجیتال زیر آب منتقل می‌کند.

مردم همچنین از AR کمک می‌گیرند تا سفر را آسان‌تر، دلپذیرتر و سرگرم‌کننده‌تر کنند. تصور کنید که به یک مقصد واقعی برسید و بتوانید اطلاعات تعاملی مانند مسیرها، نقاط دیدنی و نقاط مورد علاقه را در عینک هوشمند یا تلفن خود مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید  چطور یک کاربر را در توییتر بلاک کنیم؟

ویژگی Google Maps Live View AR فلش‌ها و مسیرهای واقعیت افزوده با قابلیت دنبال کردن آسان را در خیابان واقعی روبروی شما پوشش می‌دهد و شما را راهنمایی می‌کند که کجا پیاده روی کنید و کجا بچرخید تا به مقصد برسید.

Tunnel Vision NYC یکی دیگر از برنامه‌های واقعیت افزوده است که نقشه‌های مترو شهر نیویورک را به تصاویر مجسم تعاملی تبدیل می‌کند. برنامه اشتراک‌گذاری سواری چینی DiDi دارای یک ویژگی واقعیت افزوده است که مسافران را در ساختمان‌هایی مانند ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها راهنمایی می‌کند تا مکان‌های دقیق سوار شدن را پیدا کنند. گسترش چنین امکاناتی اصلا دور از ذهن نیست.

سفر با وب 3

فناوری‌های وب 3 مانند بلاک‌چین نیز راه خود را به صنعت سفر باز خواهند کرد. در حال حاضر پلتفرم‌های رزرو مبتنی بر بلاک‌چین در دسترس هستند و شرکت‌هایی مانند گروه TUI در حال کار بر روی ادغام بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند در کسب‌وکار خود هستند. شرکت‌ها به طور بالقوه به دنبال استفاده از رزرو مبتنی بر بلاک‌چین برای حذف سایت‌های واسطه مانند اوربیتز و اکسپدیا هستند.

در نسل بعدی اینترنت ما همچنین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که توکن‌های غیرقابل‌تعویض مرتبط با سفر (NFT) بیشتری ببینیم. برند هتل لوکس Marriott Bonvoy با هنرمندان TXREK، JVY و Erick Nicolay همکاری کرد تا NFTهای منحصر به فردی را ایجاد کند که به سه برنده و هر کدام 200000 امتیاز ماریوت Bonvoy اهدا شد.

از آنجایی که فناوری‌های وب 3 همچنان صنعت سفر را متحول می‌کنند، ما نه تنها می‌توانیم تمام سفرهای خود را در بلاک‌چین رزرو کنیم، بلکه حتی گذرنامه‌هایمان نیز ممکن است NFT در وب غیرمتمرکز باشند.

بیشتر بخوانید  3 گوشی هوشمند مورد انتظار در 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *