ری‌برند اینتل بعد از 15 سال؛ صدای پای تغییرات یا گول زدن مشتریان؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اینتل به تازگی یک ری‌برند و استراتژی محصول جدید را اعلام کرده است و به روشی ساده برای مدرن‌سازی ارائه محصولات خود بعد از 15 سال متوسل شده است. این تغییرات در بحبوحه انتظارات رو به رشد برای راه‌اندازی پردازنده‌های Intel Core Ultra، پروژه‌ای که از زمان توضیح آن در سال 2021 به نام Meteor Lake شناخته می‌شود، رخ داد.

در اقدامی که این شرکت به عنوان مهم‌ترین به‌روزرسانی برند در 15 سال گذشته توصیف می‌کند، اینتل کدهای نسلی را جلوی نام پردازنده‌های خود قرار نخواهد داد. همچنین «i» را از مقابل ردیف‌های پردازنده که با نسل Meteor Lake شروع می‌شود و هر محصول جدیدی که پس از آن در بازار عرضه می‌شود حذف می‌کند.

چند نمونه از نام‌گذاری‌های جدید اینتل را ببینید:

Intel Core Ultra 9 processor 1090H

Intel Core Ultra 7 processor 1070K

Intel Core 5 processor 1050U

اینتل توضیح داد که این تغییرات در نیمه دوم سال 2023 آغاز می‌شود. نکته مهم این جا است که این تغییرات به طور هم‌زمان برای همه محصولات اعمال می‌شود.

این شرکت می‌گوید این ری‌برند تغییر قابل توجهی را که در معماری و طراحی با راه‌اندازی پردازنده Intel Core Ultra ایجاد می‌کند، برجسته می‌کند.

کریستوفر هیرش، مدیر برندینگ اینتل می‌گوید: وقتی به نحوه‌ی صحبت مطبوعات فناوری، نحوه‌ی صحبت خرده‌فروشان، سازندگان و شرکای خود نگاه می‌کنیم، جالب بود که همه فقط از یک حرف و عدد کوتاه برای معرفی پردازنده‌ها استفاده می‌کنند.

تیم تروز، استراتژیست برند اینتل می‌گوید: استفاده از Ultra 7 به ما کمک می‌کند قطعات پرچم‌دار را از سایر مدل‌ها جدا کنیم؛ درست مثل BMW M۵ که با سری BMW ۵ تفاوت دارد. البته این مقایسه، کامل نیست زیرا Ultra برای اینتل، الزاماً به معنی سرعت، سبک بودن یا لوکس بودن نیست.

بیشتر بخوانید  گوشی تاشدنی اوپو فایند N3 فلیپ رونمایی شد

هیرش و تروز توضیحات زیادی درمورد تغییرات نام‌گذاری پردازنده‌های اینتل ارائه ندادند اما اشاره می‌کنند محصولات سری Ultra اینتل از مجموعه ویژگی‌های بزرگ‌تر، گرافیک ARC یکپارچه، قابلیت‌های هوش مصنوعی و بهترین عملکرد بهره می‌برند که نمونه‌ی آن در هیچ‌کدام از پردازنده‌های اصلی Core وجود ندارد.

اما از یک زاویه دیگر نیز نباید غافل بود و آن سوءاستفاده اینتل از ضعف دانش خریداران معمولی است. مشتری‌های عادی به راحتی امکان تشخیص نسل پردازنده اینتل را ندارند و با نام‌گذاری جدید حال مشتری راحت‌تر گول می‌خورد و پردازنده قدیمی را جای پردازنده جدید می‌خرد. این اتفاق به راحتی در خرید آنلاین رخ می‌دهد و امکان دارد خریدار تا مدت‌ها متوجه آن نشود.

اسم گذاری جدید اینتل در ادامه حذف برندهای پنتیوم و سلرون است که چند ماه پیش اتفاق افتاد و اینتل انتظار دارد با این اقدام تازگی خاصی را به برند خود بدهد و بتواند بازارهای جدیدی را فتح کند.

بازارهای جدید اینتل وقتی به چشم می‌آیند که بدانیم این غول پردازنده می‌خواهد با Tunnel Falls وارد بازار پردازنده‌های کوانتومی شود و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی را فتح کند. البته این پروژه اولین گام اینتل برای ورود به ساخت سخت‌افزارهای کوانتومی است و باید منتظر چیزهای بیشتری باشیم.

پردازنده جدید Tunnel Falls اینتل برخلاف اکثر رقبا، کیوبیت‌های خود را از الکترون‌های منفردی می‌سازد که شبیه به عناصر سازنده سایر کامپیوترهای شخصی در دنیا هستند. تفاوت نیز در همینجا رخ می‌دهد که خدمات اینتل سخت‌افزاری است، نه روی سرور ابری.

اگرچه اینتل نسبت به رقبا در این حوزه عقب مانده است، اما آن‌ها باور دارند که با تمرکز بر فعالیت در حوزه سخت‌افزار می‌تواند مزیت رقابتی خاصی کسب کنند و به سرعت به رقبای خود برسند.

بیشتر بخوانید  تصمیم ماسک برای تبدیل X به پلتفرمی فعال در امور مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *