فناوری Passkey به کمک ارتقای امنیت اکانت‌های واتس‌اپ می‌آید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

قابلیت پشتیبانی از فناوری Passkey به‌عنوان روشی برای ایمن‌سازی اکانت‌های کاربران واتس‌اپ به این پیام‌رسان می‌آید.

اگر کاربر واتس‌اپ هستید، روش‌های مختلفی برای حفاظت از اکانتتان پیش روی شما قرار دارد. به‌زودی قرار است یک روش جدید به این سرویس اضافه شود که از طریق قابلیت Passkey حساب شما را ایمن‌تر می‌کند. Passkey فناوری جدیدی است که شرکت‌های بزرگ دنیا به‌عنوان جایگزین رمز عبور درحال حرکت به‌سمت آن هستند.

وب‌سایت WABetaInfo موفق به کشف منوی جدیدی در بخش تنظیمات جدیدترین نسخه بتای واتس‌اپ در اندروید شده است که به Passkey اختصاص دارد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا برای تأیید هویت خود از اثرانگشت، تشخیص چهره یا قفل صفحه استفاده کنید.

این ویژگی همچنان در دست توسعه قرار دارد و متأسفانه هنوز هیچ راهی برای آزمایش آن در دسترس نیست؛ اما احتمالاً زمان زیادی طول نخواهد کشید تا کاربران واتس‌اپ بتوانند با این فناوری جدید از اکانت خود محافظت کنند و دیگر وابسته به رمزهای عبور قدیمی نباشند.

فناوری Passkey در واتس‌اپ چیست؟

اگر با Passkey آشنا نیستید، باید به اطلاع شما برسانیم که این سازوکار تلاشی است از سوی شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری برای استفاده از یک سیستم احراز هویت ایمن‌تر به‌جای رمز عبور. در این سیستم کاربران می‌توانند با استفاده از تشخیص چهره یا اثرانگشت وارد اکانت‌های خود شوند. این فناوری توسط FIDO ساخته شده که از همکاری اپل، گوگل و مایکروسافت به‌وجود آمده است.

درصورت استفاده از Passkey، دو کلید رمزنگاری ساخته می‌شود که شامل یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی است. کلید خصوصی در دستگاه شما نگه داشته می‌شود و کلید عمومی در سرورهای شرکتی که اکانت شما در آن وجود دارد، ذخیره می‌گردد. زمانی که می‌خواهید با این استاندارد وارد حساب کاربری خود شوید، سرویس‌دهنده شما این دو کلید را با هم مقایسه می‌کند.

بیشتر بخوانید  چه کسی عکس معروف‌ترین پس‌زمینه ویندوز Xp را ثبت کرد؟

پیش‌تر گوگل این فناوری را به اکانت‌های خود اضافه کرده بود. اپل نیز دو سال پیش گفته بود که می‌خواهد Passkey را از طریق فیس آیدی و تاچ آیدی جایگزین رمزهای عبور کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *