سود 6 میلیارد دلاری انویدیا در سه‌ ماه اخیر

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شرکت انویدیا در سه ماهه منتهی به 30 جولای سال جاری میلادی موفق به کسب 13.5 میلیارد دلار درآمد شده است.

انویدیا که تقریباً سه ماه قبل به جمع شرکت‌های تریلیون دلاری پیوست و نام خود را در کنار شرکت‌هایی مانند اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت قرار داد، حالا درآمد و سود خود در سه‌ماهه دوم سال مالی 2024 را اعلام کرده است که از عملکرد بسیار خوب آن خبر می‌دهد.

براساس گزارش مالی انویدیا، این شرکت در سه ماهه منتهی به 30 جولای، 13.5 میلیارد دلار درآمد داشته است و تقاضای بی‌سابقه‌ای که برای تراشه‌های هوش مصنوعی وجود دارد باعث شده تا مشکلات مربوط به فروش پردازنده‌های گرافیکی آن برطرف شود. همانطور که در نمودار زیر قابل مشاهده است، بخش مرکز داده 10.32 میلیارد دلار از درآمد اعلام شده انویدیا را به خود اختصاص داده است که نسبت به سه‌ماهه قبل بیش از دو برابر رشد کرده است.

درآمد بخش گیمینگ و سود انویدیا

همچنین در حالی که فروش بخش گیمینگ انویدیا نسبت به نقطه اوج دوران همه‌گیری کرونا یک میلیارد دلار کمتر است، اما نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش یافته و به 2.48 میلیارد دلار رسیده است. به‌طور کلی نیز، این شرکت سود 6.188 میلیارد دلاری را گزارش کرده است.

انویدیا در گزارش خود اشاره کرده که بخش گیمینگ این شرکت به دوران رشد خود برمی‌گردد و 20 درصد از پایگاه کاربران موجود آن دارای کارت گرافیک RTX 3060 یا نسخه‌های جدیدتر هستند.

برای سه ماهه آینده نیز انویدیا درآمد 16 میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده است که باز هم دلیل رشد آن هوش مصنوعی خواهد بود.

تراشه هوش مصنوعی بعدی این شرکت، GH200، اواسط سال 2024 با قیمتی نامشخص عرضه خواهد شد، بنابراین فروش سه ماهه آینده نیز همچنان درباره تراشه‌های هوش مصنوعی موجود فعلی خواهد بود. «کولت کرس»، مدیر مالی ارشد این شرکت می‌گوید:

«عرضه ما در چند فصل آینده همچنان افزایش خواهد یافت، زیرا زمان چرخه توسعه را کاهش می‌دهیم و با شرکای تأمین خود برای افزایش ظرفیت همکاری می‌کنیم.»

او همچنین اضافه کرد که تراشه گرافیکی L40 انویدیا تقاضای رو‌به‌رشد بسیاری از کارها را تأمین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  نقش هوش مصنوعی در تحول مالی؛ از دقت بیشتر تا سود بیشتر

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *