هوش مصنوعی روی میز شما / Duet AI پاسخ گوگل به Copilot مایکروسافت

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در ماه مارس، گوگل مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی را برای مجموعه برنامه‌های Workspace خود اعلام کرد. این اعلام زود هنگام در واقع تلاشی بود برای عقب نماندن از پروژه‌های مایکروسافت در ادغام بخش‌های مختلف محصولات آن شرکت با هوش مصنوعی.

شب گذشته و در Google I/O، این شرکت نام تجاری جدیدی برای این کار ارائه کرد و آن را – Duet AI – نامید، هرچند خود ویژگی ها هنوز به طور گسترده برای عموم در دسترس نیستند. گوگل همچنین یک ویژگی جدید به نام “Sidekick” را معرفی کرد که قادر به خواندن، خلاصه‌کردن و پاسخ به سؤالات اسناد در برنامه‌های مختلف گوگل است.

دوئت اِی‌آی (Duet AI) طیف وسیعی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد را برای برنامه‌های بهره‌وری گوگل پوشش می‌دهد. همان‌طور که در اوایل سال جاری مطرح شد، این پوشش شامل کمک نوشتن در Docs و Gmail، تولید تصویر برای اسلایدها، خلاصه‌های جلسه خودکار برای Meet و موارد دیگر است. اما به نظر می‌رسد تنها خبر واقعی و جدید در Google I/O این بود که دستیار نوشتن از طریق تلفن همراه به جیمیل نیز می‌آید، جایی که با «Help me write» نامیده می‌شود. – ارتقا به Smart Compose. برای اینکه واقعاً به این ابزارهای جدید دسترسی داشته باشید، باید در Workspace Labs ثبت‌نام کنید و به لیست انتظار بپیوندید.

به نظر می‌رسد دیر یا زود می‌توانید منتظر این ویژگی‌ها باشید:

  • در Gmail بنویسید — اکنون علاوه بر وب‌سایت در تلفن همراه هم در دسترس است. امروز در Workspace Labs موجود است و می‌توانید در لیست انتظار ثبت‌نام کنید.
  • پاسخ‌های مبتنی بر متن جیمیل تا پایان ماه در Workspace Labs عرضه می‌شود.
  • تصاویر را از متن و مرتبط با آن در اسلایدهای Google ایجاد کنید. ماه آینده برای Workspace Labs عرضه می‌شود.
  • پروژه‌های پیچیده را در Google Sheets سازماندهی کنید. ماه آینده برای Workspace Labs عرضه می‌شود.
  • طبقه‌بندی هوشمند در Google Sheets انجام دهید. ماه‌های آینده در Workspace Labs عرضه می‌شود.
  • پس‌زمینه‌های سفارشی در Google Meet داشته باشید. در ماه‌های آینده در Workspace Labs عرضه می‌شود.
  • بلوک‌های سازنده هوش مصنوعی در Docs تا پایان ماه در Workspace Labs عرضه می‌شود.
  • تصحیح اتوماتیک در Docs داشته باشید. در ماه‌های آینده به صورت پیش‌نمایش برای کاربران تجاری Workspace ارائه می‌شود.
بیشتر بخوانید  پروژه ساخت عینک واقعیت افزوده گوگل متوقف شده است؟

همان‌طور که در بالا ذکر شد، تنها خبر جدید و جدی و قطعی در این زمینه دستیار هوش مصنوعی «Help me write» در اپلیکیشن موبایل جیمیل است که قطعاً چشم‌انداز جالبی است. مایکروسافت چیزی مشابه را در آوریل با ادغام Bing در برنامه صفحه‌کلید SwiftKey خود برای iOS و اندروید راه‌اندازی کرد.

در یک میزگرد با خبرنگاران قبل از I/O، آپارنا پاپو معاون Workspace  گوگل کرد که این ابزار در شرایطی که شما به یک صفحه‌کلید کامل دسترسی ندارید بسیار مفیدتر از رقبای خود خواهد بود ولی مثل شریک و هم تیمی شما در کارها عمل خواهد کرد.

همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، تلفن همراه مجموعه‌ای کامل از محدودیت‌ها را ایجاد می‌کند. گاهی آنلاین هستید، گاهی اوقات آفلاین هستید. شما نمی‌خواهید پراشتباه تایپ کنید؛ بنابراین، ما فکر کردیم که مردم هنگام درخواست از هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن می‌خواهند کوتاه‌ترین جملات را بگویند و تلاش کردیم خود را با انتظارات مردم هماهنگ کنیم.

یکی از سورپرایزهای سرگرم‌کننده در جیمیل، دکمه “من احساس خوش‌شانسی می‌کنم” در هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد پاسخ است. پاپو اشاره می‌کند که با این گزینه هوش مصنوعی گاهی برای شما هایکو می‌نویسد، و گاهی اوقات پاسخ شما را با لحن دزدان دریایی تولید عجیب‌وغریب؟ مطمئن. مفید است؟ نه همیشه.

البته گوگل وعده‌های بیشتری داشت. به طور خاص، یک ویژگی Workspace/Duet به نام Sidekick، که پاپو در I/O آن را به عنوان «آینده همکاری با هوش مصنوعی» توصیف کرد.

در ظاهر، به نظر می‌رسد Sidekick یک پانل جانبی است که قادر به تجزیه‌وتحلیل سندی است که شما به آن نگاه می‌کنید. گوگل قول می‌دهد که Sidekick نه تنها می‌تواند به سؤالات مربوط به محتوا پاسخ دهد، بلکه مطالب و اصلاحات خود را نیز پیشنهاد می‌دهد؛ بنابراین، برای مثال، اگر در حال نوشتن یک داستان هستید، ممکن است به شما پیشنهاد کند که برخی توصیفات را به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  دستمزد چشمگیر شرکت‌های بزرگ برای جذب متخصصان هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *