اضافه شدن قابلیت شناسایی افزونه‌های مخرب در آپدیت بعدی کروم

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در قابلیت‌های امنیتی جدید مرورگر وب محبوب گوگل، افزونه‌های جدید و همچنین قدیمی از نظر مشکلات امنیتی بررسی می‌شوند.

مرورگرهای وب با گذشت زمان توانمندتر و پیچیده‌تر و به اکوسیستم‌های نرم‌افزاری کوچک تبدیل می‌شوند و همین موضوع آن‌ها را به‌طور فزاینده در معرض هدف هکر و بدافزار قرار می‌دهد. افزونه‌های مرورگر اگرچه امکانات و قابلیت‌های کاربردی مختلفی به آن اضافه می‌کنند و محبوبیت بسیار بالایی میان کاربران دارند، اما برخی از آن‌ها حاوی نرم‌افزارهای جاسوسی و بدافزار هستند. اکنون گوگل در جدیدترین اقدام امنیتی خود برای مرورگر کروم، سعی دارد در شناسایی این نوع بدافزارها به کاربران کمک کند.

با توجه آنچه در وبلاگ توسعه‌ی کروم نوشته شده، نسخه‌ی ۱۱۷ این مرورگر پس‌ از نصب افزونه‌های جدید سه بررسی مختلف انجام می‌دهد. این مرورگر بررسی می‌کند آیا سازنده‌ی افزونه‌ی موردنظر آن از فروشگاه اصلی کروم حذف کرده یا به‌دلیل نقض قوانین افزونه‌های کروم علامت‌گذاری شده یا نشانه‌های بدافزار در آن شناسایی شده است. کاربران همچنین می‌توانند افزونه‌هایی را که قبلاً روی کروم نصب شده، به‌طور دستی ازطریق گزینه‌ی هشدار در منوی Privacy and Security بررسی کنند.

راهکار جدید گوگل روی افزونه‌هایی که از منابع غیر از فروشگاه کروم دانلود شده‌اند تأثیر ندارد. البته افزونه‌هایی که از منابع غیر رسمی دانلود می‌شوند همیشه حاوی بدافزار نیستند اما توزیع افزونه‌های مخرب از این‌ طریق میان هکرها بیشتر رایج است. علاوه‌براین انتشار افزونه در فروشگاه کروم تضمینی بر امن بودن آن نیست.

به‌هرحال اقدامات امنیتی اضافه برای افرادی که به امنیت اهمیت می‌دهند همیشه جای خوشحالی دارد و اکنون با اقدام جدید تیم توسعه‌دهنده‌ی کروم، لایه‌ی امنیتی اضافه‌ای روی این مرورگر محبوب اعمال شده است.

بیشتر بخوانید  خداحافظی پدرخوانده هوش مصنوعی از گوگل

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *