این حیوان فرزندان خود را می‌خورد! + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

پیوندهای خانوادگی این حیوان به ماقبل تاریخ و با دایناسورها می‌رسد، تا جایی که فسیل‌هایی که از آن‌ها یافت شده‌ است ۲۰۰ میلیون سال قدمت دارند.

به گزارش ایرانی متا، تمساح‌ها در نیمکره شمالی و جنوبی زندگی می‌کنند و به مناطق پست و مرطوب می‌چسبند. شما می‌توانید آنها را در سراسر آمریکای شمالی، آسیا، استرالیا، آمریکای جنوبی و آفریقا پیدا کنید. جمعیت کمی از تمساح‌ها در جنوب فلوریدا وجود دارد و بیشتر در کارائیب، مکزیک و آمریکای مرکزی یافت می‌شوند.

تمساح‌ها چقدر رشد می‌کنند؟

طول و وزن یک تمساح‌ به گونه و موقعیت جغرافیایی آن بستگی دارد. تمساح‌های کوتوله فقط ۱/۲۰ تا ۱/۸۰ متر طول و بین ۱۸/۱ تا ۳۱ کیلوگرم وزن دارند. شما می‌توانید این تمساح‌ کوچک را در سراسر آفریقا و آسیا پیدا کنید.

تمساح‌های آمریکایی معمولاً به طول ۴/۵ مترو وزن ۹۰۷ کیلوگرم می‌رسند. آنها تقریباً به اندازه یک انسان ۱/۸ متری هستند. گاهی اوقات آنها بسیار بزرگ‌تر می‌شوند، تمساح‌ها در آمریکای مرکزی به ۶ متر می‌رسند.

تمساح‌های آب شور بزرگترین تمساح زنده امروزی هستند. نرها به طور مرتب به طول ۵/۱ متر می‌رسند و بیش از ۴۵۳/۵ کیلوگرم وزن دارند. با این حال، آنها می توانند بسیار بزرگ‌تر شوند. بزرگ‌ترین تمساح آب شور ثبت شده ۶ متر و ۷/۵ سانتی‌متر طول و ۱۰۷۵ کیلوگرم وزن داشت.

غذای مورد علاقه یک تمساح‌ غول پیکر چیست؟

تمساح‌ها، شکارچیان گوشتخوار هستند. آنها یک رژیم غذایی متشکل از گوشت دارند و نگرانی در مورد تلاش کسی برای خوردن آنها ندارند. برخی از غذاهای مورد علاقه آنها شامل پرندگان، قورباغه ها و لاک پشت‌ها است، اما این خزندگان اهلی نیستند. آنها تقریباً هر چیزی را که حرکت کند می‌خورند. حتی گاهی تمساح‌ها برای رفع گرسنگی، جوجه ها و تمساح‌های جوان خود را می‌خورند. به همین علت به آنها همنوع‌خواران نیز گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید  پیکاپ‌های عجیب و بعضا خنده‌دار دنیا / وانتی که برندش BMW است! + تصاویر

منبع: خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *