ادعای مدیرعامل شیائومی: اپل را شکست می‌دهیم

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مدیرعامل شیائومی مدعی شد این شرکت روزی اپل را پشت سر خواهد گذاشت و آن را شکست خواهد داد.

لی جون، بنیان‌گذار و مدیرعامل شیائومی، گفته است که این شرکت از آیفون اپل به‌عنوان بنچمارک استفاده می‌کند و در تلاش است تا روزی به آیفون برسد و آن را شکست دهد.

جون در حاشیه‌ی برگزاری کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه که به رونمایی گوشی تاشدنی میکس فولد ۳ ارتباط داشت، بارها این دستگاه را با آیفون ۱۴ پرو مکس مقایسه کرد. پیش‌تر و در سال ۲۰۲۱، او گفته بود که شیائومی قصد دارد به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی موبایل در دنیا تبدیل شود.

خبرگزاری South China Morning Post که در جلسه‌ی پس از رویداد شیائومی شرکت کرد، به‌نقل از مدیرعامل این شرکت می‌نویسد: «صرفاً با مقایسه‌ی دستگاه‌هایمان با آیفون این فرصت را داریم که روزی به آن برسیم و شکستش دهیم.»

لی جون بارها به گوشی شیائومی به‌عنوان یکی از رقبای اصلی گوشی‌های اپل اشاره کرده است؛ با‌این‌حال، تفاوت ۲٫۷ تریلیون دلاری در ارزش بازار دو شرکت باعث می‌شود که مقایسه‌ی اپل و شیائومی چندان درست نباشد. در‌حال‌حاضر، اپل شرکتی سه‌تریلیون‌دلاری است؛ اما ارزش بازار شیائومی به ۳۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.

با وجود تفاوت چشمگیر بین ارزش بازار اپل و شیائومی، نباید فراموش کنیم که در فصل دوم سال ۲۰۲۱ برای اولین‌بار فروش گوشی‌های شیائومی از آیفون پیشی گرفت؛ اما اپل توانست جایگاه ازدست‌رفته را سریعاً بازیابی کند.

شیائومی به‌‌شدت در تلاش است تا بخش بیشتری از بازار جهانی موبایل را به سلطه دربیاورد. سال گذشته، لی جون گفته بود که رقابت با اپل جنگ مرگ و زندگی است.

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی مولد ادوبی با برنامه‌های Creative Cloud ادغام می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *