پروژه جیپ؛ استفاده از هوش مصنوعی در آفرود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

رانندگی کاملاً خودکار همچنان یک فرایند در حال پیشرفت است و بعید است که به این سرعت شاهد خودروهایی باشیم که تماما به هوش مصنوعی متکی هستند، اما جیپ فکر می‌کند این هوش مصنوعی در حال حاضر برای کاربردهای خارج از جاده مناسب است. اما شاید بپرسید جیپ خارج از جاده دنبال چیست؟

این خودروساز آمریکایی در حال حاضر هوش مصنوعی (AI) و فناوری بدون راننده را در وسایل نقلیه خود دنبال می‌کند تا بفهمد که چگونه این فناوری می‌تواند در موقعیت‌های چالش‌برانگیز خارج از جاده به کمکش بیاید.

هوش مصنوعی و فناوری رانندگی خودمختار خارج از جاده که توسط جیپ توسعه‌یافته است در خودروی هیبریدی جیپ گرند چروکی (Jeep Grand Cherokee) نصب شده است. به گفته جیپ، هدف از این فناوری افزایش تجربه رانندگی خارج جاده برای آفرودهای با تجربه و مبتدی است، اگرچه هنوز نحوه عملکرد دقیق سیستم‌ها مشخص نیست و به صورت عمومی اعلام نشده.

ویدئوی زیر برخی از آزمایش‌های انجام شده در صحرای موآب در یوتا را نشان می‌دهد، اما جزئیات خاصی در مورد اینکه چه سیستم‌هایی و چگونه در حال کار هستند ارائه نمی‌دهد. در این فیلم یک مهندس را می‌توان با استفاده از یک تبلت مشاهده کرد که نشان از قابلیت کنترل از راه دور وسایل نقلیه دارد.

https://youtu.be/auAZh_WZsTo

کریستین مونیر، مدیرعامل جیپ، اظهار داشت که این ویژگی‌ها و فناوری‌ها در طیف وسیعی از شرایط رانندگی، چه در جاده و چه در خارج از جاده و آفرود، کاربرد عملی خواهند داشت.

همان‌طور که الکتریکی کردن 4xe قابلیت‌های آفرود برند جیپ را به قله‌های جدیدی ارتقا داد، این سیستم‌های رانندگی آفرود پیشرفته به مشتریان بیشتری در کشورهای بیشتری در سراسر جهان کمک می‌کنند تا به ماجراجویی بپردازند.

بیشتر بخوانید  موج کوچ اینفلوئنسرها از TikTok به Lemon8 / Lemon8 چیست؟

مونیر می‌گوید: این ویژگی‌ها و فناوری کاربردهای واقعی در داخل و خارج از جاده در طیف وسیعی از شرایط رانندگی خواهند داشت.

همراه با قدم‌هایی که به سمت رانندگی اتوماتیک آفرود می‌رود، جیپ پرونده الکتریکی کردن خودروهای آفرود را نیز دنبال می‌کند. این برند در حال حاضر یک Wrangler 4xe هیبریدی را در برخی بازارها ارائه کرده است و گرند چروکی 4xe هیبریدی برای عرضه در استرالیا در اواخر سال 2023 برنامه‌ریزی ‌شده است.

جیپ قصد دارد در اواخر سال جاری جزئیات بیشتری را در مورد برنامه‌های رانندگی خودران آفرود خود فاش کند. باید منتظر ماند و دید آیا این خودروساز می‌تواند پیشرو استفاده از هوش مصنوعی در صنعت خودرو شود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *