پشتیبانی مایکروسافت از کورتانا متوقف می‌شود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مایکروسافت از تعطیلی همیشگی Cortana در آگوست سال جاری میلادی خبر داد.

مایکروسافت قصد دارد در ماه جاری میلادی دستیار شخصی هوشمند خود یعنی کورتانا (Cortana) را تعطیل کند تا بیشتر روی پیشرفت هوش مصنوعی مانند چت‌بات بینگ و اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید در سراسر ویندوز و مرورگر وب Edge تمرکز کند.

مایکروسافت در وبلاگ پشتیبانی خود اعلام کرد که Cortana در آگوست سال 2023 برای همیشه تعطیل خواهد شد. مایکروسافت در پست خود از کورتانا به‌عنوان پله‌ای به‌سوی آینده هوش مصنوعی جدید یاد کرده است که در آن کاربران به چت‌بات‌ها تکیه می‌کنند. مایکروسافت همچنین در چند وقت پیش مشغول توسعه دستیار هوش مصنوعی Copilot بوده است که در رویداد بیلد 2023 اعلام کرد آن را به ویندوز 11 اضافه می‌کند.

طبق پست مایکروسافت، برنامه مستقل ویندوز کورتانا دیگر پشتیبانی نخواهد شد، بااین‌وجود کاربران همچنان از طریق اوت‌لوک موبایل، مایکروسافت تیمز موبایل، تیمز دیسپلی و تیمز Rooms به آن دسترسی خواهند داشت.

در پست مایکروسافت آمده است:

«می‌دانیم که این تغییر ممکن است بر برخی از شیوه‌های کار شما در ویندوز تأثیر بگذارد، بنابراین می‌خواهیم به شما کمک کنیم که به‌راحتی از گزینه‌های جدید استفاده کنید. به‌جای کلیک روی آیکون کورتانا و راه‌اندازی برنامه، اکنون می‌توانید از صدای خود استفاده کنید و نیازهای خود را از طریق ابزارهای مختلف دیگری برآورده کنید.»

جایگزین‌های کورتانا در ویندوز

در ادامه این شرکت به گزینه‌هایی مانند دسترسی صوتی ویندوز 11 اشاره کرده است که به‌عنوان جایگزین کورتانا به کاربران اجازه می‌دهد تا رایانه خود را از طریق دستورات صوتی مدیریت کنند. بینگ جدید مجهز به هوش مصنوعی، Microsoft 365 Copilot و Windows Copilot گزینه‌های دیگر هستند که به عقیده مایکروسافت می‌توانند نقش دستیار کاربران را ایفا کنند.

بیشتر بخوانید  آمازون برای کمک به کارهای خانه ربات هوش مصنوعی می‌سازد

اولین‌بار در سال 2015 کورتانا به ویندوز 10 اضافه شد و با کمک آن کاربران به کارهای مختلفی ازجمله تنظیم یادآورها، بازکردن اپ‌ها و پرسیدن سؤال دسترسی پیدا می‌کردند. بااین‌حال، به مرور زمان این تجربه از دسترس کاربران ویندوز دورتر شد. با عرضه ویندوز 11، این دستیار شخصی از تسکبار سیستم‌‌عامل خارج شد. همچنین مایکروسافت در سال 2020 اپ‌های اندروید و iOS کورتانا را متوقف کرد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *