دو محصول ایران خودرو و سایپا در لیست پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند! + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

با تحقیق و بررسی ۱۵۲ بازار خودرویی در سراسر جهان، لیست پرفروش ترین خودروهای سواری جهان در سال گذشته میلادی یعنی ۲۰۲۲ منتشر شد.

بر اساس این لیست، شرکت تسلا یکی از پرفروش ترین خودروسازان در سال ۲۰۲۲ بود. پرفروش ترین مدل این شرکت، تسلا مدل Y است که در سال گذشته میلادی توانست به فروش ۷۵۰ هزار دستگاهی برسد و در جایگاه سوم پرفروش ترین خودروها قرار بگیرد. این خودرو در سال ۲۰۲۱ در رتبه نوزدهم قرار گرفته بود و پیش‌بینی می‌شود در سال بعد بتواند به رتبه نخست نیز دست پیدا کند.

تسلا مدل 3 دیگر خودروی این برند است که در رتبه دهم پرفروش‌ترین‌ها جای گرفته است و البته یک رتبه نسبت به سال 2021 افت کرد؛ احتمالا اصلی‌ترین دلیل افت فروش تسلا مدل 3، محبوبیت و تقاضای بالا برای تسلا مدل Y بوده است.

تویوتا در میان پرفروش ترین خودروهای سواری جهان بیشترین نماینده را دارد. راو ۴، کرولا، کمری، هایلوکس و کرولا کراس به‌ترتیب در رتبه‌های اول، دوم، پنجم، ششم و هشتم این فهرست قرار گرفته‌اند. تویوتا کرولا کراس خودرویی بوده که بیشترین رشد را در سال گذشته داشته و توانسته خود را به جمع ده خودروی پرفروش دنیا برساند. این خودرو در ابتدا فقط برای اقتصادهای نوظهور عرضه می‌شد و سپس به بازار کشورهای دیگری مثل چین، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی راه پیدا کرد و با توجه به قرارگیری ابعاد آن در بین کرولا و راو ۴، توانست محبوبیت زیادی کسب کند و حتی روی فروش کرولا و راو ۴ نیز تاثیر بگذارد.

لیست پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲

در ادامه می‌توانید ۲۰ خودروی پرفروش دنیا را مشاهده کنید:

  1. تویوتا راو ۴
  2. تویوتا کرولا
  3. تسلا مدل Y
  4. هوندا سی آر وی
  5. تویوتا کمری
  6. تویوتا هایلوکس
  7. نیسان سنترا
  8. تویوتا کرولا کراس
  9. فورد اف ۱۵۰
  10. تسلا مدل ۳
بیشتر بخوانید  قیمت این خودروها در بازار به شدت کاهش یافت! + جدول

از ده بیست خودروی پرفروش سال 2022 که بگذریم، بد نیست نگاهی به سایر رتبه‌ها بیندازیم. خودرو چینی بی وای دی سانگ پلاس توانست از وولینگ هونگ گوانگ مینی پیش بگیرد و با کسب عنوان محبوب‌ترین خودروی چینی در سال 2022، در جایگاه سیزدهم پرفروش‌ترین‌های جهان قرار گرفت. در سالی که گذشت، خودروهای چینی BYD رشد بسیار خوبی داشتند. شرکت کره‌ای هیوندای هم با نسخه‌های بزرگ و استاندارد توسان و همین‌طور کیا با اسپورتیج خوش درخشیدند. تویوتا یاریس کراس هم موفقیت چشمگیری در سال 2022 داشت و ام جی زد اس نیز با فروش بیش از 200 هزار دستگاه در چندین بازار نوظهور، عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت.

ایرانی‌ها در بین پرفروش‌ترین‌ها

اما عجیب‌ترین بخش لیست پرفروش ترین خودروهای سواری جهان در سال ۲۰۲۲، حضور چند مدل خودروی ایرانی در این فهرست است. سایپا کوییک تنها خودروی داخلی است که توانسته رتبه دو رقمی کسب کند و هفتادمین خودروی سواری پرفروش جهان در سال گذشته لقب گرفت. پژو پارس در رتبه ۱۱۳، پژو ۲۰۶ در رتبه ۱۵۰، دنا در رتبه ۳۰۳، سمند سورن در رتبه ۳۱۰ و پژو ۲۰۶ صندوق دار در رتبه ۴۵۱ دیده می‌شوند. در تصاویر زیر می‌توانید جایگاه خودروهای ایرانی در بین پرفروش‌ترین‌های جهان را مشاهده کنید:

در مجموع، در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۹ شاسی بلند، ۲۳ سدان، ۱۳ هاچ بک، ۹ پیکاپ، ۴ خودرو مینی، یک خودرو مینی ون و یک خودرو واگن در بین صد خودروی پرفروش قرار گرفتند که نشان می‌دهد شاسی‌بلندها محبوب‌ترین سگمنت خودرویی در جهان هستند. ژاپنی‌ها با داشتن ۳۵ مدل در این لیست، بالاتر از کره‌ای با ۱۲ نماینده و چینی‌ها با ۱۰ نماینده، برترین خودروسازان در زمینه فروش محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید  اعلام شرایط فروش فوری هایما اس ۷ در سامانه یکپارچه + جدول

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *