سدان ارزان ژاپنی راهی بازار ایران می‌شود + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

به‌زودی سانی یکی از اعضای خانواده نیسان وارد خیابان‌های ایران خواهد شد.

نیسان در دهه‌های اخیر حضور پررنگی در بازار ایران نداشته، اما همواره جالی خالی خودروهای قدرتمند و جذاب این کمپانی ژاپنی در کشورمان حس می‌شده است. تا به امروز، یکی از تنها نمایندگان نیسان در ایران مدل جوک است که از نظر طراحی، یکی از افتضاح‌ترین خودروهای این برند است. با این حال مهمان تازه ژاپنی‌ها در خیابان‌های ایران، نیسان سانی خواهد بود که از نظر طراحی‌، آپشن‌ها و مشخصات فنی بیشتر به کام ایرانی‌ها خوش می‌آید.

آیا واردات نیسان سانی به ایران قطعی است؟

در ماه‌های اخیر آنقدر اما و اگر در حوزه خودرو وجود داشته که به‌سادگی نمی‌توان درباره واردات یک مدل خاص اظهار نظر کرد. با این وجود نیسان سانی یکی از معدود مدل‌هایی است که وارداتش به کشور تا حد زیادی قطعی شده و اگر مشکلی پیش نیاید، در ماه‌های آینده به خیابان‌های ایران خواهد آمد. با این که این خودرو در رده سدان‌های اقتصادی جای می‌گیرد اما نباید به اقتصادی بودن این مدل در بازار کشورمان امیدوار بود. این مدل قرار است از مبدا عمان وارد کشورمان شود. واردات این سدان جمع و جور هم بر عهده شرکت معین خودرو خواهد بود.

خودرو جذاب و خوش‌قیمت ژاپنی‌ها در بازار کشورهای عربی فروش خوبی را تجربه کرده و با توجه به آپشن‌ها و تریم، قیمتی بین ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار دلار دارد. در شرایط ایده‌آل که ما فرسنگ‌ها با آن فاصله داریم، این مدل باید با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان در کشورمان عرضه می‌شد، اما با توجه به شرایطی که همه ما از آن‌ها مطلعیم، ممکن است قیمت این خودرو بسیار گران‌تر خواهد بود. جالب است بدانید در حال حاضر قیمت نیسان سانی مدل ۲۰۱۸ آن هم با پلاک اروند، چیزی حدود ۸۰۰ میلیون تومان است! با توجه به قیمت سه میلیارد تومانی یک ون چینی در ایران، نباید از قیمت باورنکردنی سانی در زمان ورود به کشور شکه شویم.

بیشتر بخوانید  اعلام مشخصات رقیب جذاب ساینا از سوی پارس خودرو

نیسان سانی در ایران؛ یک سدان اقتصادی پرآپشن!

خودرو اقتصادی نیسان به یک موتور ۴ سیلندر با ظرفیت ۱.۶ لیتر مجهز شده است. این خودرو از آپشن‌های رفاهی خوبی بهره می‌برد و با توجه به مواردی مانند ژاپنی بودن، متریال باکیفیت، آپشن‌های جذاب و قیمت رقابتی در مقایسه با چینی‌ها، شانس موفقیت بالایی در بازار ما دارد. مصرف سوخت این مدل نیز در مقایسه با رقبایش در وضعیت بهتری است و تمام این موارد می‌توانند خبر از حضور قدرتمند نیسان در جاده‌های ایران داشته باشند.

با وجود رده اقتصادی این خودرو، خبری از طراحی‌های کسل‌کننده و تکراری که در خودروهای چینی می‌بینیم نیست و نیسان از یک زبان طراحی جسورانه استفاده کرده است. فضای داخلی نیسان سانی ۲۰۲۳ که قرار است به ایران بیاید هم جذاب به‌نظر می‌رسد؛ با وجود خانوادگی بودن این خودرو، فضای داخلی آن ظاهری به‌روز دارد و در مقایسه با خودروهای تولید داخلی، جلوه اسپرت‌تری به خود گرفته است. نیسان در این نسل از خودرو Sunny از فرمان دی‌کات استفاده کرده است.

سدان پنج نفره نیسان به صندلی‌هایی با روکش چرم به رنگ‌های خاکستری و زغالی مجهز شده است. هر چند سرنشینان جلو فضای کافی برای نشستن را دارند، اما احتمالا سرنشینان عقب نیسان سانی، نتوانند سواری خیلی راحتی را تجربه کنند. نکته قابل توجه دیگر این است که در مقایسه با نسخه ۲۰۲۲، در مدل امسال فضای سرنشینان عقب کوچک‌تر شده است.

امنیت بالای نیسان سانی خودروهای ایرانی را نقره‌داغ می‌کند!

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت نیسان سانی، امنیت بالایش است که می‌تواند آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها در بازار ایران تبدیل کند. این مدل از چندین رادار هوشمند بهره می‌برد که می‌تواند از خارج شدن خودرو از خطوط، برخورد با خودرو مقابل و… جلوگیری کند. این مدل به سیستم EBD، دستیار ترمز، هشدار برخورد به خودرو جلویی، حسگر نقطه کور، کمربند ایمنی سه نقطه‌‎ای، سیستم کنترل و پایش میزان باد لاستیک، قفل کودک، ایربگ، کروز کنترل و چندین آپشن ایمنی‌محور دیگر مجهز شده است.

بیشتر بخوانید  کاهش قیمت برخی خودروهای داخلی نسبت به قیمت کارخانه + جدول

ویژگی‌های فنی محصول جدید نیسان در ایران

همان‌طور که گفتیم این مدل از یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپی با حجم ۱.۶ لیتر استفاده می‌کند. حداکثر قدرت این خودرو به ۱۱۸ اسب بخار می‌رسد. حداکثر گشتاورش نیز ۱۴۹ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۴۰۰ است. اگر به‌دنبال یک خودرو کم‌مصرف هستید، احتمالا نیسان سانی یکی از بهترین گزینه‌ها در ایران باشد. این خودرو به‌طور ترکیبی، ۵.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

پس از تعریف و تمجید‌ها، بهتر است حالا به نقاط ضعف محصول جمع و جور نیسان در ایران بپردازیم. حداکثر سرعت این مدل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است که حتی از برخی از محصولات داخلی نیز کمتر است. با این وجود شتاب ۱۰.۷ ثانیه‌ای می‌تواند حداکثر سرعت پایین این مدل را جبران کند. مخزن بنزین این مدل ۴۰ لیتر و صندوق عقبش ۴۱۶ لیتر ظرفیت دارد.

جمع‌بندی نهایی

نیسان سانی هر چند نمی‌تواند در زمینه‌هایی مانند سرعت، قدرت موتور یا شتاب جزو گزینه‌های مناسب بازار باشد، اما با توجه به آپشن‌های جذاب، طراحی تهاجمی و جوان‌پسند، ویژگی‌های امنیت‌محور و قیمت مناسب در مقایسه با رقبای چینی‌اش می‌تواند در صورت ورود به بازار ایران به‌سادگی به یکی از بهترین خودروهای بازار تبدیل شود.

حتی اگر از این موارد هم بگذریم، ورود دوباره برند باسابقه نیسان به بازار ایران می‌تواند سانی را به یکی از بهترین وارداتی‌های سال‌های اخیر بازار ایران تبدیل کند. باید چند ماه دیگر منتظر ماند و دید این خودرو جمع و جور با چه قیمتی راهی بازار ایران می‌شود.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *