شاسی بلند جدید تویوتا در راه ایران + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

تویوتا راش محصول جدید کمپانی دایهاتسو با نام تویوتا روی به زودی وارد کشور خواهد شد.

شرکت دایهاتسو که یکی از زیر مجموعه‌های فعال کمپانی تویوتا در در مالزی و اندونزی است، قصد دارد محصول جدید خود را که از خانواده تریوس (Terios) است به ایران صادر کند. دایهاتسو یک گروه خودروسازی ژاپنی است که برای مردم ایران و اغلب نقاط دنیا شهرت چندانی ندارد و فروش محصولات این شرکت بیشتر به خاطر اطمینان خریداران به لوگوی تویوتا انجام می‌شود.

این مجموعه از سال ۱۹۰۷ فعالیت خود را با تمرکز بر تولید خودروهای اقتصادی و کم‌مصرف آغاز کرد و در سال ۲۰۱۶ تماما به مالکیت تویوتا درآمد و متحول شد. در طی این ۷ سال شاهد ارتقای فنی و ظاهری محصولات این تولیدکننده به نسبت سال‌های گذشته هستیم که نشان از سرمایه‌گذاری تویوتا روی این زیرمجموعه جدید خود دارد. این کمپانی، محصولات خود را با برندهای مختلف در سراسر جهان عرضه می‌کند؛ مثلا خودروهای دایهاتسو در مالزی با نام پردوئا و در بیشتر نقاط جهان با نشان تویوتا به فروش می‌رسند.

تویوتا Rush هم‌اکنون خودرویی محبوب در آمریکای لاتین، آفریقای جنوبی، جنوب شرق آسیا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود.

طراحی ظاهری و رخ تویوتا راش

در نگاه اولیه به این محصول طراحی اقتصادی آن کاملا به‌چشم می‌آید؛ به‌گونه‌ای که به‌نظر می‌رسد برخی قطعات و فلاپ‌ها برای کاهش هزینه تولید از این ماشین حذف شده‌اند. در نمای جلویی این محصول شاهد فرم کشیده و اسپورت چراغ‌ها و هماهنگی چراغ‌های اصلی با ابعاد جلوپنجره هستیم. در مدل آپشنال وجود ادوات فلزی برای سپر، کروم براق داخل جلو پنجره حس اسپورت بودن این ماشین را تقویت می‌کنند.

بیشتر بخوانید  شاسی بلند پلاگین هیبرید چینی به ایران می‌آید + عکس

در نمای بغل، حجم‌دهی ساده و متناسب با دیگر اجزا مشاهده می‌شود. این کراس اوور دارای ارتفاع ۱.۷ متر و طول بدنه ۴.۵ متر است که وجود رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی برای چنین ماشینی، ظاهری ناهماهنگ محسوب می‌شود.

در نمای پشت چراغ‌های بزرگ با گرافیک قدیمی، حالت ۶ ضلعی برای جایگاه پلاک و سپر پلاستیکی از جذابیت این خودرو می‌کاهند؛ اما وجود آنتن کوسه‌ای، بال عقب و حجم‌دهی مناسب درپوش صندوق جزو نکات مثبت طراحی این ماشین هستند.

طراحی داخلی و امکانات کابین تویوتا Rush

طراحی ادوات داخلی این محصول کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد و در برابر خودروهای چینی مانند لاماری ایما و تیگو ۸ پرو حرفی برای گفتن ندارد؛ اما دوام متریال به‌کار رفته در کابین این خودرو نوید طول عمر بالای قطعات را می‌دهد.

نمایشگر ۷ اینچ با پنل پشت فرمان عقربه‌ای، کلیدهای گردان و دکمه‌های روی فرمان، صندلی‌های پارچه‌ای و پلاستیک سخت به‌کار رفته در داشبور و تودری‌ها دیگر نکات طراحی داخلی این خودرو هستند.

فاصله دو محور مناسب و ارتفای سقف بلند سبب شده تا مسافرت‌های طولانی با ۴ سرنشین با این ماشین چندان آزاردهنده نباشد.

پیشرانه و مشخصات فنی تویوتا راش

مهم‌ترین نقطه ضعف این محصول را می‌توان پیشرانه ۱.۵ لیتری آن دانست. با وجود حجم کم محفظه سیلندرها و عدم بهره‌وری از سیستم توربوشارژر، شاهد توان پایین ۱۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۳۶ نیوتن‌متر  این اتومبیل هستیم. بر اساس گفته کمپانی، در صورت استفاده از بنزین سوپر، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برای تویوتا راش ۱۳ تا ۱۴ ثانیه اعلام شده است.

بیشتر بخوانید  بستنی جنجالی ب‌ام‌و و مینی را مجبور به عذرخواهی از چینی‌ها کرد

مصرف سوخت این خودرو نیز با توجه به پیشرانه و وزن ۱۲۵۰ کیلوگرمی حدود ۹ لیتر در صد کیلومتر اندازه‌گیری شده است. تویوتا راش در دو مدل گیربکس دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۴ سرعته در دست تولید است که انتظار می‌رود هر دو مدل این خودرو به بازارهای داخلی راه پیدا کنند.

آپشن‌های رفاهی و امکانات ایمنی شاسی بلند جدید تویوتا در ایران

در نسخه آپشنال این خودرو شاهد به‌کارگیری ترمز خودکار و هشدار برخورد از جلو به‌عنوان مهم‌ترین فناوری ایمنی هستیم. همچنین این نسخه دارای ۶ کیسه هوا است، در حالی که نسخه استاندارد تنها ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو دارد.

ترمز ضد قفل ABS با توزیع الکترونیک EBD و فناوری حفظ تعادل VSC در هر دو نسخه این محصول وجود دارند. نمایشگر لمسی با ابعاد 7 اینچی، حسگر برخورد جلو و عقب، ناوبری ماهواره‌ای، سیستم صوتی با 6 یا 8 بلندگو، صندلی‌های با تنظیم دستی فاقد گرم‌کن و سردکن، کروز کنترل و سیستم حفظ خودرو در شیب، از دیگر امکانات کابین تویوتا راش هستند.

تویوتا راش در ایران با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟

قیمت مدل اتومات تویوتا راش با امکانات پایه (عدم سفارشی‌سازی) در بازارهای جهانی چیزی حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار است. با تبدیل این مبلغ به پول رایج کشور و در نظر گرفتن تعرفه جدید واردات خودرو که حدود ۷۰ درصد ارزش خودرو این محصول است، تویوتا راش قیمتی در حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد داشت.

واردات تویوتا راش به بازارهای داخلی می‌تواند رقیبی جدی برای محصولات چینی این بازار باشد.

منبع: گجت‌نیوز

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *