ابزار یادداشت هوش مصنوعی گوگل راه‌اندازی شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

با استفاده از این ابزار می‌توان خلاصه‌سازی خودکار یک سند طولانی یا تبدیل طرح کلی ویدیو به یک اسکریپت را انجام داد.

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O امسال از یک ابزار یادداشت‌برداری هوش مصنوعی تحت عنوان Project Tailwind رونمایی کرد. اکنون این ابزار با نام جدید NotebookLM برای «گروه کوچکی از کاربران ایالات متحده» منتشر شده است.

همانطور که گوگل در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد، ابزار NotebookLM کار خود را از گوگل داکس آغاز کرده است و به‌زودی در قالب‌های دیگری نیز ارائه خواهد شد. با NotebookLM می‌توانید مجموعه‌ای از اسناد خود را انتخاب کرده و سپس از آن برای پرسیدن سؤالات یا حتی ایجاد اسناد جدیدی استفاده کنید.

موارد استفاده از ابزار یادداشت هوش مصنوعی گوگل

گوگل همچنین به چند مثال برای کارهایی که می‌توان با NotebookLM انجام داد نیز اشاره کرده است. خلاصه‌سازی خودکار یک سند طولانی یا تبدیل طرح کلی ویدیو به یک اسکریپت ازجمله کارهای اشاره‌شده در این پست است. در کنفرانس I/O نیز به مثال‌هایی از این محصول اشاره شده بود که اغلب برای دانش‌آموزان طراحی شده است، به‌عنوان مثال ایجاد یک خلاصه از یادداشت‌ها کلاس یا یادآوری مواردی که درباره یک درس آموخته‌اید.

هرچند تقریباً هر محصول هوش مصنوعی دیگری دارای این ویژگی‌هاست، اما گوگل امیدوار است تا بتواند با محدودکردن مدل زیربنایی خود به اطلاعاتی که خود کاربران ارائه کرده‌اند، بتواند پاسخ‌های مدل خود را بهبود بخشد و تمایل آن برای ارائه اطلاعات نادرست را کاهش دهد.

درحالی‌که NotebookLM دارای سیستم بررسی سریع پاسخ‌های تولید شده خود است، گوگل هشدار داده که این ابزار هوش مصنوعی ممکن است همچنان پاسخ‌های نادرستی ارائه کند و همیشه کار خود را درست انجام نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید  تمرکز زاکربرگ روی هوش مصنوعی / مدیرعامل متا متاورس را کنار گذاشت

درنهایت، گوگل اشاره کرده که مدل NotebookLM فقط به اسنادی که توسط کاربران انتخاب شده باشند دسترسی خواهد داشت و داده‌های شما نه در دسترس دیگران قرار خواهد گرفت و نه برای آموزش مدل‌های جدید هوش مصنوعی استفاده می‌شوند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *