مجهز شدن ویندوز 11 به ویژگی‌های جدیدی برای پشتیبانی بهتر از نمایشگرهای با رفرش ریت بالا

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مایکروسافت با اعمال بهینه‌سازی‌هایی در ویندوز 11 به پشتیبانی بهتر سیستم‌عامل از نرخ نوسازی بالا در نمایشگرها کمک می‌کند.

مایکروسافت در تلاش برای بهبود پشتیبانی از نمایشگرهای دارای نرخ نوسازی یا رفرش ریت بالا در سیستم‌عامل ویندوز 11 است. این روزها تعداد این دستگاه‌ها بسیار زیاد شده و این غول دنیای فناوری هم می‌خواهد تجربه کاربری این محصولات را ارتقا دهد.

به‌ گزارش Neowin، در جدیدترین بیلد پیش‌نمایش ویندوز 11 در کانال قناری، دو تغییر بزرگ گرافیکی وجود دارد: بهینه‌سازی استفاده از چند نمایشگر و بهینه‌سازی مصرف انرژی. ابتدا به سراغ تغییر دوم می‌رویم. این بهینه‌سازی به دستگاهی که نمایشگر آن نرخ نوسازی بالا داشته باشد، اجازه می‌دهد که در حالت صرفه‌جویی در مصرف باتری، انرژی کمتری استفاده کند.

تغییرات ویندوز 11 برای بهبود پشتیبانی از نرخ نوسازی بالا

براساس یادداشت‌های انتشار بیلد 25915، دستگاه‌های مجهز به فناوری نرخ نوسازی متغیر یا پویا حالا درصورتی‌که Battery Saver را فعال کرده باشند، از نرخ نوسازی پایین‌تر استفاده خواهند کرد. ولی به‌خاطر داشته باشید که این ویژگی تنها برای دستگاه‌های مجهز به فناوری نرخ نوسازی پویا در نظر گرفته شده است و همه نمایشگرهایی که نرخ نوسازی بالاتر دارند، از آن بهره‌مند نخواهند شد. نرخ نوسازی پویا براساس محتوایی که روی صفحه نشان داده می‌شود، تعیین می‌کند که نمایشگر در هر ثانیه باید چند بار اطلاعات خود را به‌روزرسانی کند.

تغییر اول نیز برای کاربرانی در نظر گرفته شده است که از دو یا چند نمایشگر با نرخ نوسازی بالا استفاده می‌کنند. برای مثال، می‌توانید یک نمایشگر با نرخ نوسازی بسیار بالا برای بازی‌های رقابتی و یک نمایشگر با نرخ نوسازی پایین‌تر برای کارهای عادی داشته باشید. این به‌روزرسانی به ویندوز 11 اجازه می‌دهد که نرخ نوسازی را مبتنی بر محتواهای هر نمایشگر تنظیم کند.

بیشتر بخوانید  جایزه موسیقی گرمی به هوش مصنوعی تعلق نمی‌گیرد

مایکروسافت پیش‌تر در به‌روزرسانی پچ ژوئیه 2023 نیز قابلیتی را در اختیار لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های 2 در 1 قرار داده بود که اجازه می‌داد روشنایی صفحه به‌طور خودکار با توجه به محتوا تغییر کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *