اولین تصاویر از محصول جدید پارس خودرو منتشر شد + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

تمام تیپ‌های این خودرو به شکل استاندارد به سامانه‌های کنترل پایداری، کنترل کشش و کنترل حرکت در سربالایی نیز مجهز خواهند بود.

گروه خودروسازی سایپا برای نخستین بار در دی ماه سال ۱۴۰۱ به شکل رسمی نمونه نهایی خودرو سهند را با لوگو پارس خودرو معرفی کرد. تولید آزمایشی این خودرو نیز مدتی قبل آغاز شده و در همین راستا پارس خودرو نخستین تصاویر آن را منتشر کرده است.

با توجه به اینکه به احتمال زیاد پارس خودرو تولید انبوه سهند را از مهرماه آغاز خواهد کرد، انتظار می‌رود این خودرو در سومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه به مشتریان عرضه شود. گفتنی است این خودرو نسخه فیس لیفت و ارتقا پیدا کرده سایپا ساینا محسوب می‌شود.

مشخصات سهند

سهند همانند سایپا اطلس به پیشرانه ارتقا پیدا کرده M15 GSI مجهز شده که نسبت به قبل تغییراتی در بخش‌های سرسیلندر و هدرز را تجربه کرده و از سیستم‌هایی چون دریچه گاز برقی، سامانه زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها نیز بهره می‌برد. این پیشرانه 8 سوپاپه می‌تواند قدرتی برابر با 90 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

سهند به عنوان محصول جدید پارس خودرو همانند اطلس در 4 تیپ S، L، G و E به بازار عرضه خواهد شد که دو تیپ S و G از گیربکس 5 سرعته دستی و تیپ‌های L و E نیز از گیربکس CVT بهره خواهند برد. البته تمام تیپ‌های این خودرو به شکل استاندارد به سامانه‌های کنترل پایداری، کنترل کشش و کنترل حرکت در سربالایی نیز مجهز خواهند بود.

تیپ‌های این خودرو علاوه بر گیربکس، در سطح امکانات نیز تفاوت دارند و از تفاوت اصلی آنها می‌توان به برخورداری یا عدم برخورداری از امکاناتی چون تریم چرمی صندلی‌ها، مولتی مدیا 7 اینچی لمسی همراه با دوربین عقب، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو برقی، تریم داخلی دو رنگ، GLOBAL CLOSING، سیستم کروز کنترل و لیمیت کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سانروف، صندلی برقی 2 حالته راننده همراه با گرمکن، سنسور باران، شیشه‌های دودی عقب، 2 تیوتر سیستم صوتی و رادار نقطه کور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  دیگر منتظر آپدیت این گوشی نباشید! + عکس

امکانات رفاهی و ایمنی در تمام تیپ‌ها

تمام تیپ‌های این خودرو از امکاناتی چون نمایشگر تعویض دنده (GSI)، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، حالت چراغ‌های همراهی تا منزل، سیستم نمایش میزان باد تایرها، قابلیت شارژ موبایل با USB، رینگ‌های آلومینیومی در نسخه‌های فول و فولادی در تیپ‌های پایه، فرمان کمکی برقی در نسخه‌های اتوماتیک و هیدرولیک در نسخه‌های دنده‌ای ، ترمزهای ABS، EBD و BAS، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، دستگیره‌های آسان بازشو، سنسور نور، فرمان دی کات، دو ایربگ، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سامانه‌های کنترل پایداری، کنترل کشش و کنترل حرکت در سربالایی بهره می‌برند.

امکانات نسخه‌های فول

نسخه‌های فول سهند نیز به امکاناتی چون مولتی مدیا 7 اینچی لمسی همراه با دوربین عقب، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو برقی، GLOBAL CLOSING، سیستم کروز کنترل و لیمیت کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سانروف، صندلی برقی 2 حالته راننده همراه با گرمکن، سنسور باران، شیشه‌های دودی عقب، 2 تیوتر سیستم صوتی و رادار نقطه کور مجهز شدند.

منبع: گجت نیوز

3 پاسخ

  1. نصف این امکانات موقع تحویل خودرو ندار مثل همیشه یک موتور پراید آمدین ارتقا دادین روی همه ماشینا میدارین خجالت آور در سال ۲۰۲۳ خودرو هشت سوپاپ با تکنولوژی سی سال پیش میذارین خدا پدر کیا بیامرزه پراید به ایران داد

  2. چه محصول جدیدی این که همون ساینا با موتور پراید و داشبورد کودکانه هستش که چراغهاشو نئونی زدن من نمی دونم این دانشمندان ایرانی چرا نمی تونن ظاهر کلی خودرو رو تغییر بدن مگر چقدر هزینه داره ؟ حداقل کاری که می تونن انجام بدن اینه که مثه چینی ها بیان از روی ماشینهای برند دنیا کپی برداری کنند . به قول امام علی (ع). هر روز بهتر از دیروز . که در ایران اصلا رعایت نمی شه تازه برعکس شده هر روز بدتر از دیروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *