اعتصاب ردیت چطور نتایج جست‌وجوی گوگل را خراب کرد؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

بیش از 8000 ساب‌ردیت در اعتراض به تغییرات API آتی ردیت تاریک شده‌اند. این اصطلاح به وضعیتی گفته می‌شود که یک ساب‌ردیت فعالیت خود را متوقف می‌کند. ردیت در تمام سال‌های گذشته به ما نشان داده است که چقدر برای یافتن اطلاعات مفید و انسانی در نتایج جستجوی گوگل مفید است.

امروزه با نتایج جستجوی به نسبت ضعیف گوگل، تکیه بر ردیت مدت‌هاست که روش پیش‌فرض بسیاری برای تقریباً هر جستجویی شده است و برخلاف تصورها بسیاری آمادگی کار با یک چت‌بات هوش مصنوعی را ندارند.

با توجه به حجم زیاد ساب‌ردیت‌هایی که در حال حاضر در دسترس نیستند – از جمله برخی از ساب‌ردیت‌‌هایی که بیشترین مشترکین را دارند – با کلیک روی بسیاری از پیوندهای ردیت در نتایج جستجو شما به دیوار برخورد می‌کنید و با بسته بودن نتیجه مدنظر خود رو به رو می‌شوید.

حتی اگر شخصا علاقه‌مند به ردیت نباشید، لینک‌های این سایت اغلب در بالای نتایج جستجو نشان داده می‌شوند، به این معنی که بسیاری از افرادی که به طور منظم از این پلتفرم استفاده نمی‌کنند، احتمالاً اطلاعات مفیدی در سایت پیدا کرده‌اند.

در یک بازی مشکل دارید؟ دنبال باز کردن در یک نوشابه خاص هستید؟ می‌خواهید نکته‌ای خاص درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل را چک کنید یا به کنفرانس ایکس‌باکس و پلی‌استیشن سری بزنید؟ ردیت در کنار سایتی مثل یوتیوب از اولین گزینه‌هایی است که سرچ یوتیوب به شما پیشنهاد می‌دهد.

شاید بگویید گوگول گزینه‌های جذاب‌تری در یوتیوب یا سایر پلتفرم‌ها پیشنهاد می‌دهد، اما مسئله این جا است که هیچ یک از پلتفرم‌های دیگر عناصر مکالمه مستقیم با انسان‌ها و حس اجتماعی بودن را ندارند، عواملی که ردیت را بسیار جذاب و مفید می‌کند. من دوست دارم نظرات زیر یک پست را مطالعه کنم تا سایر توصیه‌ها، دیدگاه‌ها و لینک‌های دیگر به منابع مربوطه را ببینم و سپس ببینم افراد دیگر در مورد کیفیت راه حل ارائه شده برای یک مسئله چه می‌گویند.

بیشتر بخوانید  ساخت اتریوم: پلتفرمی که دنیای ارزهای دیجیتال را دگرگون کرد

اغلب انبوهی از اطلاعات در یک مکان وجود دارد و از آنجایی که بهترین چیزها عموماً بالاترین رأی را می‌آورند، می‌توانم بر اساس پاسخ جامعه به آنچه برجسته می‌شود اعتماد کنم. با این حال اکنون که بسیاری از ساب‌ردیت‌‌ها قصد دارند تا به طور نامحدود غیرفعال بمانند، ممکن است با پیوندهای عمدتاً بی فایده مواجه شویم.

درست است، ترفند ردیت برای جست‌وجوی گوگل کاملا از بین نرفته است و بسیاری از ساب‌ردیت‌ها درست مثل حالت عادی کار می‌کنند. برخی از آنها به قالب محدودتری تغییر وضعیت دادند که به شما امکان می‌دهد همچنان پست‌ها را بخوانید.

شاید فکر کنید چنین چیزی چندان اهمیت ندارد، آن‌چنان‌که استیو هافمن، مدیرعامل ردیت، چنین فکری دارد. او در نامه اخیر خود به کارکنان ردیت گفته که نگران نباشند.

هافمن می‌گوید عدم فعالیت «تأثیر قابل‌توجهی بر درآمد» ردیت نداشته است و این شرکت پیش‌بینی می‌کند که بسیاری از ساب‌ردیت‌ها تا چهارشنبه دوباره آنلاین شوند.

هافمن خطاب به کارکنان ردیت نوشته است: بدانید که تیم ما فعال است و مثل همه انفجارها و دردسرها در ردیت، این یکی نیز از بین خواهد رفت. هافمن تاکید کرده که افزایش قیمت API تنها راه باقی مانده برای شرکت بوده است.

هافمن همچنین به کارمندان درباره پوشیدن اقلام ردیت در ملاء عام هشدار می‌دهد و می‌گوید عصبانیت ناشی از تغییرات قیمت‌گذاری API می‌تواند باعث واکنش کاربران شود، در نتیجه پیشنهاد داد فعلا کسی چیزی با نام و نشان ردیت نپوشد.

ردیت چیست؟

ردیت یک وب‌سایت جمع‌آوری اخبار اجتماعی آمریکایی، رتبه‌بندی محتوای وب و دارای تالار گفت‌وگو است. اعضای عضو شده مطالب مورد نظر خود را مانند پیوندها، پست‌های متنی و تصاویر به سایت ارسال می‌کنند و سپس، توسط اعضای دیگر رأی داده می‌شود. پست‌ها در فرم‌های ایجاد شده توسط کاربر به نام ساب‌ردیت قرار می‌گیرند که موضوع‌های مختلفی از جمله اخبار، علم، فیلم، بازی‌های ویدئویی، موسیقی، کتاب، تناسب اندام، غذا و اشتراک تصویر را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی مولد به جای تخریب مشاغل، آنها را افزایش می‌دهد

موارد ارسالی با رای بیشتر به صدر ساب‌ردیت می‌روند و در صورت دریافت آراء کافی، در نهایت در صفحه اول سایت قرار می‌گیرند. علی‌رغم قوانین سخت‌گیرانه منع آزار و اذیت، مدیران ردیت منابع قابل توجهی را برای متعادل ساختن فضای سایت و جلوگیری از خرابکاری هزینه می‌کنند. ردیت در سال‌های گذشته عموما یکی از 20 سایت پرمخاطب جهان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *