احتمال افزایش قیمت گوشی‌های سری آیفون 15

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

احتمال افزایش 100 تا 200 دلاری قیمت آیفون 15 پرو و پرو مکس نسبت به نسل کنونی، وجود دارد.

طبق یادداشت تحلیلگر شرکت Wedbush، اپل امسال قیمت گوشی‌های سری آیفون 15 را افزایش می‌دهد؛ البته به کشور خاصی اشاره نشده است. بنابراین شاید امسال هم اپل قیمت گوشی‌های هوشمندش را در آمریکا افزایش ندهد.

«دنی ایوز»، تحلیلگر شرکت Wedbush که سال گذشته میلادی به‌درستی افزایش قیمت گوشی‌های سری آیفون 14 در بازار جهانی را پیش‌بینی کرده بود، حالا از افزایش قیمت سری آیفون 15 خبر داده است. البته شاید مانند سال گذشته، این‌بار هم با افزایش قیمتی در آمریکا و چین روبه‌رو نشویم.

البته ایوز در این پیش‌بینی تنها نیست و اکثر تحلیلگران هم به چنین موضوعی اشاره کرده‌اند. برای مثال، فوربز در گزارشی مدعی افزایش قیمت نسل بعدی آیفون‌ها به‌ویژه مدل‌های پرو شده است. این افزایش قیمت برای مدل‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس ظاهراً به 200 دلار می‌رسد.

ارزش اپل به 4 تریلیون دلار می‌رسد؟

تحلیلگر Wedbush در کنار پیش‌بینی افزایش قیمت گوشی‌های سری آیفون 15، به بخش سرویس‌های اپل هم اشاره کرده و آن را بسیار مهم خطاب کرده است. به باور ایوز، ارزش اپل در ماه‌های آینده افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

درحالی‌که ارزش بازار اپل هم‌اکنون به 2.85 تریلیون دلار می‌رسد، تحلیلگر Wedbush می‌گوید طی 18 تا 24 ماه آینده، ارزش این شرکت به 3.5 تا 4 تریلیون دلار افزایش می‌یابد. البته در کنار آیفون‌ها و خدمات، اپل حالا در سبد محصولاتش یک هدست واقعیت ترکیبی هم دارد که اوایل سال آینده میلادی از راه می‌رسد. بنابراین هدست ویژن پرو هم روی ارزش بازار این کمپانی تأثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید  رونمایی از گوشی سامسونگ گلکسی F34

به باور ایوز، 250 میلیون آیفون طی چهار سال گذشته به‌روزرسانی نشده‌اند و اپل می‌تواند آن‌ها را به خرید سری آیفون 15 ترغیب کند. ایو پیش‌بینی کرده است که اپل امسال 235 تا 240 میلیون از سری آیفون 15 می‌فروشد و اگر قیمت هرکدام از آن‌ها 100 دلار افزایش یابد، 23.5 میلیارد دلار درآمد بیشتر به حساب بانکی اپل واریز می‌شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *