خداحافظ لست‌پس (LastPass)؛ بهترین نرم افزارهای مدیریت رمز عبور که باید بشناسید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در فوریه 2021، شرکت مدیریت رمز عبور LastPass تغییرات بزرگی را در نسخه رایگان خود اعلام کرد. این تغییرات حساب‌های رایگان را به یک نوع دستگاه، اعم از رایانه‌های شخصی یا دستگاه‌های تلفن همراه محدود می‌کرد. پشتیبانی از انواع دیگر به برنامه‌های Premium و Family پولی منتقل شدند و جذابیت‌های این برنامه کم شد.

کمی بعد و در دسامبر 2022 لست‌پس درگیر یک حمله امنیتی شد؛ دومین حادثه در یک سال. در به‌روزرسانی ماه مارس، این شرکت اعلام کرد که اولین حادثه مربوط به به خطر افتادن لپ‌تاپ یک مهندس نرم‌افزار بود و «اطلاعات سرقت شده در حادثه اول برای شناسایی اهداف و شروع حادثه دوم استفاده شد». در سناریوی حادثه، یک مهاجم دسترسی غیرمجاز به پشتیبان‌گیری‌های ابری، از جمله «داده‌های پیکربندی سیستم، اسرار API، اسرار یکپارچه‌سازی شخص ثالث، و داده‌های رمزگذاری‌شده و رمزگذاری‌نشده» به دست آورد – اگرچه هیچ گذرواژه اصلی کاربر در آن لو نرفت، اما حمله بسیار خطرناک بود.

با توجه به مشکلات و محدودیت‌های اخیر لست‌پس، ممکن است اکنون به دنبال برنامه رمز عبور و مدیر دیگری برای ذخیره اطلاعات کاربری و فرم‌های تکمیل خودکار خود باشید. اگر اینطور است با ایرانی متا همراه باشید.

Bitwarden (بیت واردن)

انتخاب ما برای بهترین جایگزین لست پس Bitwarden است. دارای گزینه‌های اشتراک رایگان و مقرون به صرفه برای افراد و شرکت‌هایی است که از پورتال های ورود واحد پشتیبانی می کنند و در تعداد دستگاه های نامحدود همگام‌سازی می شوند. همچنین دارای ویژگی‌های امنیتی پیشرفته برای ایمن نگه داشتن پروفایل های شخصی و حرفه ای شما است.

Bitwarden می‌گوید که “همه باید به ابزارهای امنیتی رمز عبور دسترسی داشته باشند” و برای پشتیبانی از این موضوع، این شرکت اشتراک رایگانی را ارائه می‌دهد که همگام سازی نامحدود در همه دستگاه های شما، یک تولیدکننده رمز عبور و حتی گزینه ای برای میزبانی داده به شما ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید  تاثیر ChatGPT بر بهبود خلاقیت و بهره‌وری کارمندان

همچنین راه حل‌هایی را برای ویندوز، مک، لینوکس، iOS و اندروید ارائه می‌دهد. همچنین از مرورگرهای کروم، فایرفاکس، سافاری، اج و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

NordPass (نوردپس)

طرح رایگان نوردپس به شما امکان می‌دهد رمزهای عبور، یادداشت‌ها و کارت‌های اعتباری نامحدود را ذخیره کنید و آن‌ها را با تعداد نامحدودی دستگاه همگام کنید، اما همزمان فقط می توانید یک دستگاه فعال داشته باشید (به عبارت دیگر، از سایر دستگاه‌ها خارج خواهید شد).

طرح پریمیوم، که در صورت گرفتن یک برنامه دو ساله از 1.49 دلار در ماه شروع می شود، یکی از بهترین پیشنهادات با ارزش بازار است. نورد پس در نسخه پولی شامل یک اسکنر نقض اطلاعات، تشخیص رمزهای عبور ضعیف و استفاده مجدد و امکان ورود به سیستم حداکثر تا شش دستگاه در یک زمان با یک حساب کاربری می شود.

1Password(1 پسورد)

1Password یک انتخاب عالی برای کسانی است که به راه حلی شخصی و آماده برای کسب و کار نیاز دارند.

شما می‌توانید همه نوع اعتبار، از جمله رمزهای عبور خدمات آنلاین، داده‌های مالی و موارد دیگر را ذخیره کنید. این اسرار می‌توانند با خانواده به اشتراک گذاشته شوند یا به صورت جداگانه ارسال شوند، خواه گیرنده یک حساب کاربری 1Password داشته یا نداشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب «برج دیده‌بان» نام دارد که اطلاعاتی را در اختیار مشترکین قرار می‌دهد تا امنیت آن‌ها را بهبود ببخشد. این قابلیت با هشدارهایی که برای گذرواژه‌های در معرض خطر یا استفاده مجدد نمایش داده می‌شود و داده‌هایی در مورد اینکه آیا وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید از روش‌های احراز هویت مدرن استفاده می‌کنند یا ناامن تلقی می‌شوند به شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید  3 توکن جذاب متاورس ماه مِی

ویژگی‌های ذخیره رمز عبور گوگل کروم

اگر کاربر Google Chrome هستید، از قبل یک مدیر رمز عبور بین پلتفرمی دارید که در هر جایی که Google Chrome را نصب کرده‌اید و به حساب Google خود وارد شده‌اید، کار می‌کند.

برای ذخیره جزئیات ورود به وب و برنامه به خوبی کار می کند و به راحتی همگام سازی می شود، اما واقعاً برای سایر اعتبارنامه ها مانند کدهای پین مناسب نیست.

Keepass (کی‌پس)

Keepass نه یک سرویس ابری، بلکه یک مدیر رمز عبور رایگان، منبع باز، سبک و با کاربری آسان برای ویندوز است. از ویندوز استفاده نمی کنید؟ پورت های غیر رسمی برای پلتفرم های مختلف از جمله اندروید، MacOS، iOS و iPadOS وجود دارد. در واقع، طیف گسترده‌ای از افزونه‌ها و برنامه‌های افزودنی مرتبط موجود است. با این حال، فاقد همگام سازی ابری یکپارچه بسیاری از اپلیکیشن‌های مشابه است.

با این حال، به عنوان یک پیشنهاد منبع باز، KeePass یک جایگزین عالی (و رایگان) برای کاربران فنی تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *