مزایا و معایب آخرین نسخه ChatGPT؛ از ابهام در منابع مورد استفاده تا عملکرد خیره‌کننده ChatGPT در امتحان SAT

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شرکت OpenAI آخرین نسخه از مدل اصلی زبان هوش مصنوعی بزرگ خود یعنی GPT-4 را روز سه‌شنبه منتشر کرد و مدعی شد که این هوش مصنوعی در بسیاری از سطوح حرفه‌ای «عملکردی در سطح انسان» از خود نشان می‌دهد.

ChatGPT-4 بزرگ‌تر از نسخه های قبلی خود است، این به آن معنی است که هوش مصنوعی روی داده های بیشتری تمرین داده شده است. این یعنی افزایش حجم داده و افزایش هزینه قابل توجه اجرای آن.

در حال حاضر، بسیاری از محققان هوش مصنوعی بر این باورند که بسیاری از پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی ناشی از اجرای مدل‌های بزرگ‌تر بر روی هزاران ابررایانه در فرآیندهای آموزشی است که می‌تواند ده‌ها میلیون دلار هزینه داشته باشد.

نسخه چهارم GPT نمونه‌ای از رویکردی است که حول محور «افزایش مقایس» برای دستیابی به نتایج بهتر تمرکز می‌کند.

OpenAI گفته برای کار خود از سرویس محاسبات ابری مایکروسافت اَژر (Microsoft Azure) استفاده می‌کند.

OpenAI جزئیاتی را در مورد حجم و اندازه، مدل یا سخت افزاری که برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده می کند منتشر نکرده است، مسئله‌ای که می‌تواند عاملی رقابتی باشد.

مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI بسیاری از موارد مورد استفاده هوش مصنوعی در شش ماه گذشته از جمله چت هوش مصنوعی بینگ و چت جی پی تی پشتیانی را خواهد کرد. مایکروسافت روز سه شنبه گفت که چت ربات هوش مصنوعی بینگ از GPT-4 استفاده می‌کند.

OpenAI می‌گوید که مدل جدید پاسخ‌های نادرست کمتری تولید می‌کند، کمتر در مورد موضوعات ممنوعه صحبت می‌کند و حتی در بسیاری از آزمایش‌های استاندارد بهتر از انسان‌ها عمل می‌کند. OpenAI ادعا کرد که GPT-4 در امتحان دشواری مثل SAT از 90 درصد انسان‌ها عملکرد بهتری داشت.

بیشتر بخوانید  ثبت رکورد جدیدی در بازار بیت‌کوین

با این حال، OpenAI هشدار می دهد که نرم افزار جدید هنوز کامل نیست و در بسیاری از سناریوها نسبت به انسان ها توانایی کمتری دارد و هنوز مشکلاتی جدی برای به بلوغ رسیدن هوش مصنوعی خود دارد.

این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد: GPT-4 هنوز محدودیت‌های شناخته‌شده‌ای دارد که ما در تلاش برای رفع آن‌ها هستیم، مانند سوگیری‌های اجتماعی، توهمات و درخواست‌های متضاد.

“در یک مکالمه معمولی، تمایز بین GPT-3.5 و GPT-4 می تواند کم و ظریف باشد. این تفاوت زمانی آشکار می شود که پیچیدگی کار به حد کافی برسد. GPT-4 قابل اعتماد‌تر و خلاق‌تر است و قادر به انجام کارهای بسیار بیشتری است.

مدل جدید برای مشترکین ChatGPT پولی در دسترس خواهد بود و همچنین به عنوان بخشی از API در دسترس خواهد بود که به برنامه نویسان اجازه می دهد تا هوش مصنوعی را در برنامه های خود ادغام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *