آیا خرید بیت کوین سودآور است؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اکنون که در سال ۲۰۲۳ به سر می‌بریم و ۱۴ سال از اختراع بیت کوین می‌گذرد، هنوز هم این سؤال وجود دارد که آیا خرید بیت کوین سود دارد یا خیر و هنوز هم مانند قبل می‌توان گفت که پاسخ این سؤال هم بله است و هم خیر. اینکه خرید بیت کوین سود دارد یا نه به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی‌توان در یک جمله به آن پاسخ داد. از صعودی یا نزولی‌بودن بازار گرفته تا میزان سرمایه‌ای که قصد دارید به خرید اختصاص دهید و حد ضرری که برای خود تعیین کرده‌اید، همه و همه در این مسئله نقش دارند.

در حالی که بیت کوین (BTC) و اولین ارز‌های دیجیتال به هدف ارائه یک راهکار پرداختی و ارزی غیرمتمرکز برای افزایش کنترل کاربران بر سرمایه مالی ایجاد شدند، اما ماهیت فعالیت و نوسانات قیمتی شدید آن‌ها باعث شد تا توجه بسیاری به فرصت‌های کسب درآمدی ارزهای دیجیتال نیز جلب شود.

ارز‌های دیجیتال بیش از یک دهه است که وجود داشته‌اند و به سرعت در حال تبدیل‌شدن به یک روش محبوب برای کسب درآمد آنلاین هستند. امروزه با وجود هزاران ارز دیجیتال متنوع، هر سرمایه‌گذار می‌تواند با توجه به شرایط و علایق خود گزینه‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در اختیار داشته باشد.

در این بین معاملات بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال بازار همچنان بسیار محبوب است و اکثر سرمایه‌گذاران بازار حداقل مقداری از این ارز دیجیتال را به امید افزایش قیمتی و کسب سود خریداری کرده‌اند.

هم‌اکنون مقاله‌های متنوعی در سطح اینترنت وجود دارد که روش‌های مختلف خرید بیت کوین و کسب سود را توضیح داده‌اند؛ اما آیا واقعاً سودآوری با ارز‌های دیجیتال امکان‌پذیر است یا هدف اصلی تبلیغات پیرامون خرید بیت کوین، تنها فریب و جذب سرمایه کاربران است؟

در ادامه این مقاله سودآوری خرید بیت کوین و همچنین راه‌های سرمایه گذاری با بیت کوین را بررسی می‌کنیم.

واقعیت خرید بیت کوین و کسب سود

طی سالیان گذشته، کسب درآمد از خرید بیت کوین به‌طور فزاینده‌ای دشوار شده است. فعالیت کلاهبرداران و هکر‌ها در این بازار مالی جهانی افزایش یافته و استخراج بیت کوین که زمانی یک روش در دسترس و پربازده برای علاقه‌مندان بود، سخت‌تر شده است و بسیاری توانایی و دستگاه‌های مورد نیاز استخراج این ارز دیجیتال را در اختیار ندارند.

با این حال، هنوز هم می‌توان با بیت کوین کسب درآمد داشت. هم‌اکنون خریداران بیت کوین می‌توانند این ارز دیجیتال را ترید کنند، قرض دهند، نگه دارند و یا به روش‌های دیگری از سرمایه بیت کوینی خود سود بدست آورند.

بیشتر بخوانید  بیت‌کوین بار دیگر خیز برداشت

بنابراین خرید بیت کوین سود دارد؛ اما روش سرمایه‌گذاری و فعالیت در این بازار در سودآوری و میزان بازده تاثیرگذار است. همانند دیگر بازار‌های مالی جهانی، صرفاً خرید بیت کوین به معنی سود قطعی نیست و ممکن است برخی زمان‌ها سرمایه‌گذاران به دلایل مختلفی با ضرر‌های قابل توجهی مواجه شوند.

به همین دلیل در ادامه مقاله برخی از روش‌های ثابت شده و محبوب کسب سود از خرید بیت کوین را بررسی می‌کنیم. شما نیز می‌توانید با توجه به شرایط و سرمایه خود، یکی از این روش‌ها را برای کسب درآمد با خرید بیت کوین انتخاب کنید.

هولد بیت کوین

خرید و نگهداری بیت کوین به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌تواند راهی آسان برای کسب درآمد از بیت کوین در دراز مدت باشد. به این روش سرمایه‌گذاری هودل (HODL) نیز گفته می‌شود و مخصوصاً برای تازه‌واردان بازار ارز‌های دیجیتال کاربردی است. در این روش، سرمایه‌گذار کافی است مقداری بیت کوین را در یک بازه قیمتی مناسب خریداری کند و سپس منتظر افزایش قیمتی باشد.

افزایش قیمتی بیت کوین ممکن است طی چند هفته و یا حتی چند سال به طول انجامد؛ بنابراین سرمایه‌گذاران هودل باید آماده باشند تا در یک مدت زمان طولانی، فراز و نشیب‌های قیمتی بیت کوین را تحمل کنند تا در نهایت بهترین فرصت را برای فروش و کسب سود به دست آورند.

بازده این روش، به اندازه سرمایه‌گذاری و تغییرات قیمت بیت کوین بستگی دارد. در گذشته بیت کوین موفق شده است تا بار‌ها در بازه یک تا دو ساله رشد قیمتی چندبرابری داشته باشد و بنابراین در صورت تکرار این روند در آینده، سرمایه‌گذاران هودل می‌توانند سود خوبی را از اوج‌های جدید قیمتی کسب کنند.

ترید روزانه بیت کوین

خریداران بیت کوین اگر قصد داشته باشند تا در یک بازه زمانی کوتاه‌تر به سود برسند، می‌توانند از روش ترید استفاده کنند. ترید یک روش سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی است و سرمایه گذاران در این روش تلاش می‌کنند تا بیت کوین را در قیمت پایین خریداری کنند و سپس در قیمت بیشتر به فروش برسانند. روندی که به طور مداوم و در مقادیر متنوع انجام می‌شود تا در نهایت سود قابل توجهی نصیب سرمایه‌گذار شود.

در حالی که روش ترید روزانه می‌تواند در بازه کوتاه‌تری سود خرید بیت کوین را برای شما به همراه داشته باشد، اما ریسک بیشتری نیز دارد. برای انجام معاملات ترید موفق، خریداران بیت کوین باید زمان‌های مناسب خرید و فروش را شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید  دامیننس اتریوم به چه معناست؟

بررسی نمودار‌های قیمتی، تحلیل روند‌های اخیر، بررسی اخبار، شرایط اقتصادی جهانی و قانون‌گذاری‌ها تنها برخی از مواردی هستند که یک تریدر موفق بازار باید به آن‌ها توجه داشته باشد. بررسی و نتیجه‌گیری صحیح از داده‌ها، نیازمند آموزش و تجربه است که تمام سرمایه‌گذاران فرصت زمانی و یا علاقه مورد نیاز آن را ندارند.

بنابراین، اگر می‌خواهید در کوتاه مدت از خرید بیت کوین سود بدست‌آورید پیشنهاد می‌کنیم حتماً در دوره‌های آموزشی ترید ارز‌های دیجیتال ثبت نام کنید و با علم، دانش و تجربه کسب شده ترید را آغاز کنید. در غیر این صورت، ترید می‌تواند ریسک‌های بسیاری داشته باشد و ضرر‌های زیادی متوجه سرمایه شما شود.

بازده ترید روزانه بیت کوین بسیار متنوع است و به اندازه سرمایه‌گذاری، تعداد معاملات و تغییرات قیمت بیت کوین بستگی دارد.

سرمایه‌گذاری با بیت کوین

کسب سود از خرید بیت کوین تنها محدود به معاملات و نوسان‌گیری نمی‌شود. امروزه با گسترش پلتفرم‌های ارز دیجیتالی و بازار امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، فرصت‌های متنوعی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود با بیت کوین ایجاد شده است. برخی از روش‌های محبوب فعالیت در برنامه‌های غیرمتمرکز، وام دادن است.

برای کسب سود از بیت کوین در فرایند وام دهی، کافی است تا دارایی‌های خود را به کمک پلتفرم‌های غیرمتمرکز در اختیار کاربران نیازمند قرار دهید و در ازای آن، از آن‌ها کارمزد و سود دریافت کنید.

امروزه پلتفرم‌های وام‌دهی متنوعی عرضه شده است که هرکدام شرایط منحصربه‌فرد خود را دارند. هر پلتفرم سود متفاوتی به ارائه‌کنندگان وام می‌دهد و براساس مدت زمان بازپرداخت وام، این سود می‌تواند بیشتر یا کمتر باشد.

خدمات وام در حوزه ارز‌های دیجیتال یک مقوله نسبتاً جدید است و از ریسک بالایی برخوردار است. همانند سهام‌گذاری (استیکینگ)، افرادی که در پلتفرم‌های وام‌دهی بیت کوین‌های خود را به دیگران قرض می‌دهند ممکن است در نهایت به دلیل کاهش شدید قیمتی بیت کوین با ضرر قابل‌توجهی مواجه شوند و در اثر ضرر نوسانات قیمتی ایجاد شده، تمام سود به‌دست‌آمده از وام‌دهی و تأمین نقدینگی از بین برود.

بازده درصدی سالیانه وام‌دهی با بیت کوین معمولاً ۵ درصد یا کمتر است.

نکته‌ مهم کسب سود با خرید بیت کوین

در تمام روش‌های سرمایه‌گذاری با بیت کوین، در اولین مرحله سرمایه‌گذاران باید بیت کوین‌های خود را خریداری کنند. امروزه خرید و فروش بیت کوین در پلتفرم‌ها و صرافی‌های مختلف متمرکز و غیرمتمرکز امکان‌پذیر است و علاقه مندان به طیف وسیعی از صرافی‌ها دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید  حالت Sleep برای لپ‌تاپ مناسب‌تر است یا Shut Down؟

صرافی‌های ارز دیجیتال هرکدام ویژگی‌های خود را دارند و خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. به همین دلیل مهم است در ابتدا استراتژی سرمایه‌گذاری خود را مشخص و سپس بهترین صرافی را برای معاملات خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید به روش هودل از خرید بیت کوین سود به دست‌ آورید، مهم است صرافی انتخابی شما کیف پول مطمئن و ایمنی داشته باشد تا با خیال راحت بتوانید در مدت زمان طولانی بیت کوین‌های خود را در کیف پول امن صرافی نگهداری کنید.

یا اگر تریدر روزانه هستید و به‌طور مداوم معاملات ارز‌های دیجیتال را انجام می‌دهید، صرافی انتخابی شما باید کارمزد معاملات پایینی داشته باشد تا بخش قابل‌توجهی از سود‌های بدست آمده خود را صرف کارمزد‌های صرافی نکنید.

با وجود فعالیت ده‌ها صرافی متنوع داخلی، انتخاب بهترین گزینه برای خرید و سرمایه‌گذاری بیت کوین می‌تواند فرآیندی دشوار باشد. به همین دلیل بخش جدیدی در ارزدیجیتال راه‌اندازی شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تنها در عرض چند ثانیه، ویژگی‌ها و امکانات برترین صرافی‌های کشور را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنند.

در بخش لیست صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال، شما می‌توانید اطلاعات مهمی مانند حداقل و حداکثر کارمزد معاملات صرافی‌ها را بررسی کنید و علاوه بر آن به اطلاعات مهم دیگری مانند حجم معاملات روزانه، نقدینگی، بازدید ماهیانه و توضیحات صرافی‌ها دسترسی داشته باشید.

بررسی و مطالعه این موارد اهمیت بسیاری دارد و به شما کمک می‌کند تا بهترین صرافی را برای روش سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید. مشاهده و استفاده از این بخش کاملاً رایگان است و تمام کاربران می‌توانند از اطلاعات کاربردی آن استفاده کنند.

جمع‌بندی

در نهایت تصمیم شما هر روش سرمایه‌گذاری که باشد، مهم است با ریسک‌های خرید بیت کوین نیز آشنا باشید.

بیت کوین یک ارز دیجیتال است و اکثر ارز‌های دیجیتال نوسانات شدید قیمتی را تجربه می‌کنند، این نوسانات قیمتی تمام روش‌های سرمایه‌گذاری کاربران را تحت تأثیر قرار می‌دهد و همانطور که افزایش قیمت بیت کوین منجر به سود بسیاری برای دارندگان آن می‌شود، بار‌ها نیز تا به امروز سقوط‌های شدید قیمتی رخ داده است و سرمایه بسیاری از سرمایه‌گذاران از بین رفته است.

خرید بیت کوین می‌تواند سودآور باشد، اما تنها در زمانی که ریسک‌های سرمایه‌گذاری را در نظر گرفته و علم و دانش مورد نیاز برای کسب سود از بازار را داشته باشید.

منبع: ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *