سرور ابری ایرانی یا خارجی؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

امروزه، نیاز به راه‌حل‌های ابری به منظور ذخیره سازی داده‌ها، اجرای برنامه‌ها، و ارائه خدمات بهبود یافته است. با وجود انواع سرویس‌های ابری در سطح جهان، یکی از تصمیمات مهم برای کسب و کارها و فعالان فناوری، انتخاب بین سرورهای ابری ایرانی و خارجی است. انتخاب سرور ابری و خارجی نیازمند درک عمیقی از نیازها و اهداف کسب و کارها است. این انتخاب باید با توجه به مسائلی چون سرعت دسترسی، قوانین محلی، امنیت، و هزینه‌ها انجام شود.

سرور ابری ایرانی

سرور ابری ایرانی به مجموعه‌ای از سرویس‌های ابری گفته می‌شود که در داخل کشور ارائه می‌شوند. سرور ابری نسل جدیدی از سرورها است که منابع پرقدرت و پایداری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سرور VPS ایرانی برای انواع کسب و کارهای آنلاین که نیاز به سرعت و آپتایم بالا در عملیات دارند، کاربردی تلقی می‌شوند. با استفاده از سرورهای ایرانی، می‌توانید به راحتی بدون نیاز به خرید تجهیزات سخت افزاری سرویس خود را گسترش دهید و در کاهش هزینه‌های شرکت خود موثر باشید. خرید سرور ایرانی گزینه خوبی برای میزبانی و نگهداری اطلاعات وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی هست که کاربران‌شان در ایران حضور دارند و برای رعایت قوانین کشوری و حفظ حریم خصوصی مشتریان خود، نیاز به اطمینان دارند.

مشخصات سرویس‌های VPS ایران با سرور خارجی تفاوت چندانی ندارد و مانند آن‌ها از درایوهای ذخیره‌سازی SSD و سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز برخوردار هستند.

به طور کلی، خرید سرور ابری ایرانی برای تمامی کسب و کارهایی که نیاز به سرویس‌های ابری پایدار و با سرعت بالا دارند، مناسب است.

سرور مجازی ایرانی با توجه به قرارگیری مرکز داده در داخل کشور، هزینه مقرون به صرفه‌ای دارد و بهترین گزینه برای وب‌سایت‌های ایرانی تلقی می‌شود.

VPS ابری ایران به کسب ‌وکارها کمک می‌کند تا مدیریتی هوشمندانه، کارآمد و بهینه‌ در حوزه فناوری اطلاعات داشته باشند و بتوانند به اطلاعات مورد نیازشان در هر زمان و مکان دست یابند. با استفاده از سرور ایرانی می‌توان انواع سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را مدیریت نمود و داده‌های مختلف را به صورت همزمان پردازش کرد.

بیشتر بخوانید  معرفی و بررسی ارز دیجیتال سویی (SUI)

سرویس‌های ایرانی این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌آورند تا بتوانند نرم‌افزارها و فرآیندهای خود را به دور از مشکلات زیرساختی پردازش نمایند و از هر مکانی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.

لازم است در خرید سرور ابری ایران به نکات و مزایای سرویس دهنده‌ی مورد نظر خود توجه داشته باشید، چرا که شیوه ارائه خدمات رایانشی هر شرکت با دیگری متفاوت است. با انتخاب درست ارائه دهنده سرور ابری ایرانی می‌توانید به بهترین خدمات و کیفیت دست یابید.

سرعت بالا

هنگام خرید سرور ابری، سرعت یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای کاربران است. استفاده از سرورهای ابری ایران به دلیل قرار گرفتن در دیتاسنترهای مجهز در داخل کشور باعث افزایش سرعت کاربران در دسترسی به سرویس‌های اینترنتی می‌شود.

امنیت

استفاده از سرورهای ابری ایران می‌تواند امنیت بالاتری را برای کاربران فراهم آورد. زیرا داده‌های کاربران در دیتاسنترهای داخلی نگهداری می‌شوند و به همین دلیل اطلاعات حساس و مهم کاربران با بالاترین سطح امنیتی در برابر هرگونه نفوذ و حملات DDoS نگهداری می‌شوند.

قابلیت گسترش

با وجود ویژگی مقیاس پذیری در برخی از کلود سرورهای ایران، استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا می‌توانند با گسترش و توسعه شرکت خود میزان RAM، CPU و DISK را با توجه به نیاز شرکت به‌صورت روزانه افزایش و یا کاهش دهند و هیچ محدودیتی برای استفاده از منابع نداشته باشند.

کاهش هزینه‌ها

از دیگر مزایای خرید سرور ابری می‌توان به پرداخت هزینه به صورت روزانه و ساعتی به‌ازای میزان مصرف منابع انتخابی اشاره نمود که صرفه جویی در هزینه‌ها را برای بسیاری از شرکت‌ها به ارمغان می‌آورد. ابر آسیاتک ارائه دهنده سرور ابری ایرانی هزینه استفاده از منابع را به صورت PAYG بر حسب مصرف کاربران محاسبه می‌کند و در کاهش هزینه های کسب و کارها نقش بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید  جاوا یا پایتون؛ کدام یک بهتر است؟

سرور ابری رایگان

برخی از ارائه دهندگان سرور ایرانی مانند ابر آسیاتک این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورند تا با فعال سازی سرور ابری رایگان به مدت 24 ساعت از کارا بودن و سرعت سرویس برای کسب و کار خود اطمینان حاصل نمایند و سپس اقدام به خرید کنند.

پایداری

با خرید سرور ابری، می‌توانید به راحتی از هر کجا و با هر دستگاهی به سرویس‌ خود دسترسی داشته باشید. پایداری و دسترسی پذیری سرور ابری این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا در صورتی که یکی از سرورها به هر دلیل، خراب یا از دسترس خارج شد، سرور دیگری بتواند به درخواست‌های کاربران پاسخ دهد.

هزینه‌ مقرون به صرفه

قیمت‌ سرور ایرانی نسبت به سرویسهای خارجی به مراتب ارزان‌تر است. کاهش هزینه‌های پهنای باند و اتصالات بین‌المللی می‌تواند بر هزینه‌های کلی شما تأثیر مثبتی داشته باشد.

اگر برای پردازش داده‌ها و اطلاعات به دنبال ارائه دهنده‌‌ای همچون AWS و DigitalOcean در ایران می‌باشید می‌توانید با خیالی آسوده از زیر ساخت ابری ابر آسیاتک بهره مند شوید و اطلاعات خود را در دیتاسنتری ایمن و قدرتمند پردازش نمایید.

معایب سرور ابری ایرانی:

  • محدودیت در دسترسی بین‌المللی

در صورتی که نیاز به دسترسی سریع به کاربران خارج از ایران دارید، ممکن است سرورهای ابری ایرانی محدودیت‌هایی ایجاد کنند.

  • محدودیت در انتخاب سرویس‌ها

برخی از سرویسها و تکنولوژی‌های خاص ممکن است در سرورهای ابری ایرانی موجود نباشند. انتخاب بیشتری از سرویس‌ها و امکانات در سرویسهای خارجی امکان‌پذیر است.

سرور ابری خارجی

سرور ابری خارجی یک نوع سرویس ابری است که توسط یک شرکت خارجی ارائه می‌شود و در نقاط دیگر از جهان قرار دارد. این نوع سرور ابری به مشتریان این امکان را می‌دهد که منابع محاسباتی مانند ذخیره‌سازی، پردازشگر، شبکه، و سرویس‌های مختلف را از یک سرویس دهنده خارجی درخواست کنند.

بیشتر بخوانید  بزرگ‌ترین مرجع اشتراک های مجازی (از اپل موزیک تا chatgpt 4 با بهترین قیمت)

مزایای سرور ابری خارجی:

دسترسی بین‌المللی

سرورهای ابری خارجی امکان دسترسی به کاربران در سراسر جهان را فراهم می‌کنند. این امکان به شما این اجازه را می‌دهد که به یک بازار جهانی وسیع‌تر دسترسی داشته باشید و با مخاطبان بین‌المللی تعامل کنید.

انتخاب گسترده‌تر سرویس‌ها

سرورهای ابری خارجی معمولاً انواع گسترده‌تری از سرویس‌ها، تکنولوژی‌ها و امکانات را ارائه می‌دهند. این انعطاف‌پذیری به شما امکان می‌دهد تا بر اساس نیازهای خاص خود، از انواع مختلف سرویس‌های ابری بهره‌مند شوید.

معایب سرور ابری خارجی:

  • محدودیت‌های قانونی

برخی از کشورها ممکن است محدودیت‌های قانونی بر روی دسترسی به سرویس‌های ابری خارجی اعمال کنند. این موضوع می‌تواند برخی از کسب و کارها را در ارتباط با سرویس‌های ابری خارجی محدود کند.

  • هزینه‌های بالا

هزینه‌های پهنای باند و اتصالات بین‌المللی در برخی از سرویس‌های ابری خارجی ممکن است در مقایسه با سرویسهای ابری محلی بیشتر باشد.

  • رعایت حریم خصوصی

برخی از مشتریان ممکن است نگرانی در مورد حفاظت از حریم خصوصی داده‌های خود در سرویس‌های ابری خارجی داشته باشند. استانداردهای حفاظت از حریم خصوصی در کشورهای خارجی ممکن است با استانداردهای محلی متفاوت باشد.

سرور ابری خارجی برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که به دنبال گسترش جهانی هستند یا نیاز به منابع محاسباتی بسیار زیاد دارند، گزینه‌ی بهتری می‌باشد. اما اگر کسب و کار یا پروژه شما بیشترین تعامل را با کاربران ایرانی دارد و رعایت قوانین محلی و افزایش سرعت دسترسی برای آنان از اولویت بالایی برخوردار است،خرید سرور ابری ایرانی یک گزینه مناسب می‌باشد.

ابر آسیاتک با استفاده از زیر‌ساخت‌های استاندارد، منابع سخت افزاری قدرتمند، سرورهای پیشرفته HP، پورت‌های پرسرعت و اتصال 24 ساعته به اینترنت پر سرعت داخلی توانسته با ارائه سرور ابری ایرانی بازدهی و عملکرد خدمات و کسب‌و‌کارها را افزایش دهد و در بهبود سرعت وبسایت‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *