علت تغییر نکردن قیمت بیت‌کوین چیست؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

قیمت بیت کوین به طور غیرعادی آرام شده و اندیکاتورهای نوسانی را به کف خود رسانده است. با اینکه در طول برخی روزها قیمت BTC رشد می کند، مثلا دیروز افزایش ۲ درصدی داشته، اما روند بازار صعودی نیست و قیمت در رنج ۲۸۶۷۰ و ۳۱۰۰۰ دلار گیر کرده است. اما دلیل این اتفاق تاریخی چیست؟ چرا بیت کوین رشد نمی کند؟

با اینکه در دوره های تاریخی قبلی در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ هم رفتار حاشیه ای قیمت دیده شده، حجم تحقق یافته در سال ۲۰۲۳ به کف چندساله خود رسیده است. حجم تحقق یافته یک ساله هم به سطحی رسیده که از دسامبر ۲۰۱۶ بی سابقه بوده است.

کمبود حجم تحقق یافته همزمان با راکد شدن حجم بازار فیوچرز و آپشن بیت کوین صورت گرفته است. این بازارهای مشتقه هم از نظر حجم معاملات به کف خود رسیده اند. بازارهای مشتقات اتریوم هم در ماه آگوست نسبت به ژانویه ۲۰۲۳ افت کرده است.

اکنون سوال این است که چه اتفاقی برای قیمت بیت کوین خواهد افتاد؟ آیا سرانجام بیت کوین رشد خواهد کرد؟

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در آینده

طبق داده های گلس نود، از نظر اندیکاتورهای تکنیکال، قیمت بیت کوین بالاتر از میانگین های متحرک بلندمدت مهم قرار دارد. این وضعیت مشابه چرخه های قبلی قیمت در سال های گذشته است.

با وجود نوسان اندک و رنج فشرده حرکت قیمت، کارشناسی به نام کانر رایدر رئیس بخش تحقیقات و اطلاعات در Ethena Labs معتقد است این وضعیت زیاد طول نخواهد کشید.

به نقل از رایدر، عمق بازار بیت کوین در حال ثبت کف های سالانه است و در دوره های با نقدینگی پایین، معمولا نوسان کوتاه مدت بیشتری را چه رو به بالا و چه رو به پایین شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید  وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

این بار هم مثل همیشه باید چشم انداز بلندمدت را در نظر بگیریم. در تایم فریم طولانی مدت، اتفاقات بعد از هاوینگ طبیعی است و نشانه های بنیادی مثبتی نیز در حال وقوع است. این ها در کنار مجوزهای احتمالی برای صندوق های ETF بیت کوین می توانند احساسات را به طور قابل توجهی تغییر دهند. اما تا آن زمان شاهد پرایس اکشن راکد خواهیم بود و شاید حرکات کوتاه مدتی ناشی از عدم نقدینگی را داشته باشیم.

منبع: میهن سیگنال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *