توقف پشتیبانی تتر از ۳ شبکه

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شرکت تتر، صادرکننده استیبل کوین USDT از توقف پشتیبانی خود از شبکه‌های کوساما (KSM)، پروتکل سیمپل لجر (SLP) بیت کوین کش و لایه اومنی (OMNI) خبر داد.

به نقل از دیلی‌هادل، شرکت تتر خاطرنشان کرد علاقه جامعه رمزارزها در تصمیم‌گیری برای عرضه استیبل کوین USDT در بلاکچین‌های مختلف، دخیل است و اهمیت بسیار زیادی دارد.

تتر در اطلاعیه‌ای در این باره گفت:

ما موارد مورد نیاز شامل امنیت، پشتیبانی از کاربران، سازگاری و مسائل مربوط به قانون‌گذاری را به دقت ارزیابی می‌کنیم تا از امنیت، کاربرد و پایداری یک بلاکچین اطمینان حاصل کنیم. در صورتی که فعالیت یک بلاکچین در دوره‌ای طولانی به طور قابل توجهی کاهش یابد و هیچ نشانه‌ای از بهبود نباشد، ادامه پشتیبانی از این بلاکچین کارآمد نخواهد بود و ممکن است امنیت را به خطر بیندازد.

کوساما شبکه آزمایشی برای اکوسیستم پولکادات است. بیت کوین کش نیز یکی از فورک‌های بیت کوین است و پروتکل سیمپل لجر در بستر آن قرار دارد.

لایه اومنی در سال ۲۰۱۳ با هدف افزودن قابلیت‌های بیشتر به بلاکچین بیت کوین، به عنوان یکی از پروتکل‌های ساید چین (زنجیره جانبی) این شبکه راه‌اندازی شد و تتر نخستین بار در این شبکه عرضه شد.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری شرکت تتر در واکنش به این تصمیم خاطرنشان کرد کنار گذاشتن شبکه اومنی برای این شرکت بسیار سخت بوده است:

این تصمیم قلب ما را به درد می‌آورد، به خصوص در مورد لایه اومنی، اولین شبکه‌ای که USDT در سال ۲۰۱۴ در آن عرضه شد.

آردوینو افزود:

در طول سال‌های اخیر، لایه اومنی به خاطر نبود توکن‌های محبوب در این شبکه و عرضه USDT در سایر بلاکچین‌ها با چالش‌های مختلفی مواجه شد و رفته‌رفته صرافی‌ها و افراد تصمیم گرفتند به جای استفاده از تتر در لایه اومنی شبکه بیت کوین، از سایر شبکه‌ها استفاده کنند که کاربرد USDT در این لایه را کاهش داد.

وی در آخر گفت:

به عنوان یک شرکت پایبند به اصول، باید با ثبات و شفاف باقی بمانیم و به فرآیندهای باز پایبند باشیم، حتی اگر لازم باشد تصمیم‌های دشواری بگیریم.

منبع: میهن بلاکچین

بیشتر بخوانید  به این 9 دلیل فعلا گوشی تاشو نخرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *