روند نزولی بیت کوین رو به پایان است

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

پیش‌بینی‌ها حکایت از به پایان رسیدن روند نزولی بیت کوین در کوتاه‌مدت دارد.

بیت کوین، به‌عنوان بزرگ‌ترین رمزارز جهان در ماه‌های اخیر سقوط شدیدی را تجربه کرد. قیمت این ارز دیجیتال در ماه مارس به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۰ رسید و در حال حاضر در محدوده ۲۶ هزار دلار معامله می‌شود.

جی پی مورگان اعلام کرده بیت کوین به‌دلیل عوامل مختلفی ازجمله افزایش نرخ بهره، تورم، نگرانی‌ها درمورد اقتصاد آمریکا و مقررات دولتی و نظارتی با روند نزولی مواجه شده و این بانک اعتقاد دارد تأثیر عوامل ذکرشده در حال ضعیف شدن است و بیت کوین می‌تواند در کوتاه‌مدت به روند صعودی خود بازگردد.

جی پی مورگان پیش‌بینی می‌کند ارزش هر واحد بیت کوین در پایان سال ۲۰۲۳ می‌تواند به سطح ۳۸ هزار دلار برسد. این بانک می‌گوید عوامل مختلفی مثل افزایش نرخ پذیرش بیت کوین در شرکت‌ها و مؤسسات مالی می‌تواند به رشد قیمت آن کمک کند که نمونه‌ی آن معرفی استیبل کوین شرکت پی پال موسوم‌ به PYUSD است.

بااین‌حال، برخی از کارشناسان معتقدند ارزش بیت کوین هنوز هم در معرض خطر قرار دارد. آن‌ها می‌گویند عوامل مختلفی مثل افزایش ریسک‌های سیستمی و مقررات دولتی می‌تواند روند صعودی بیت کوین را متوقف کند.

همان‌طور که ایندیا تایمز اشاره می‌کند، مشخص نیست روند قیمتی بیت کوین در آینده به چه سمتی حرکت خواهد کرد، اما نظرات جی پی مورگان نشان‌ از نزدیک شدن بازار رمزارزها به پایان روند نزولی دارد.

در نهایت باید اشاره کنیم آینده‌ی بازار رمزارزها به عوامل مختلفی مثل وضعیت اقتصاد جهانی، سیاست‌های بانک‌های مرکزی و مقررات کریپتو بستگی دارد. سرمایه‌گذاران باید قبل‌ از سرمایه‌گذاری در این بازار ریسک‌های پیش‌رو را درک و براساس شرایط و مقررات موجود عمل کنند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با انواع ربات‌های ارز دیجیتال ایرانی

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *