استفاده درون‌سازمانی اپل از چت‌بات Apple GPT

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

برخی خبرها حکایت از تصمیم اپل برای ارائه چت‌بات Apple GPT به کارمندانش دارد.

بلومبرگ چند روز پیش از توسعه چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی Apple GPT توسط اپل خبر داد. حالا همین خبرگزاری مدعی شده که اپل مشغول استفاده درون‌سازمانی از این ابزار است تا به کارمندان برای ساخت نمونه اولیه ویژگی‌های جدید، خلاصه‌کردن متن و پاسخ به سؤالات براساس داده‌های آموزشی کمک کند.

طبق گزارش بلومبرگ، اپل هنوز نمی‌داند که چگونه از پروژه چت‌بات Apple GPT برای مشتریان استفاده کند، بااین‌حال کوپرتینویی‌ها درحال استفاده درون‌سازمانی از این ابزار هستند. درحقیقت اپل می‌خواهد استفاده از هوش مصنوعی مولد را درون شرکت افزایش دهد. یکی از مزایای این کار، کمک به پرسنل بخش AppleCare برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان است.

اپل ظاهراً عجله‌ای برای عرضه چت‌بات Apple GPT ندارد

به‌نظر می‌رسد اپل نمی‌خواهد در عرضه این ابزار حتی برای استفاده درون‌سازمانی عجله کند. به گفته مدیرعامل اپل، «تیم کوک»، هوش مصنوعی هنوز مشکلاتی دارد که باید برطرف شوند. در همین راستا، به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها در رابطه با هوش مصنوعی، رویکرد آگاهانه‌تر و محتاطانه‌تری نسبت به گوگل، مایکروسافت یا سایر شرکت‌ها دارند.

با وجود چنین رویکردی، منابع آگاه می‌گویند اپل سال آینده میلادی یک رویداد بزرگ برای معرفی محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی برگزار خواهد کرد. بنابراین شاید Apple GPT سال آینده میلادی به‌طور رسمی معرفی و در اختیار کاربران قرار بگیرد تا شاهد رقابتی جذاب درزمینه هوش مصنوعی مولد باشیم.

با توجه به مشکلاتی که تا به امروز چت‌بات‌ها داشته‌اند، مانند احتمال افشای اطلاعات محرمانه شرکت‌ها و مشکل توهم و ارائه اطلاعات غلط، رویکرد محتاطانه اپل منطقی به‌نظر می‌رسد. بااین‌وجود، کوپرتینویی‌ها باید هرچه سریع‌تر وارد این بخش از بازار شوند؛ چرا که تقریباً تمام غول‌های فناوری محصولات خود را عرضه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید  هشدار مدیر ارشد سابق گوگل درباره خطرات احتمالی هوش مصنوعی

درصورتی‌که اپل پروژه چت‌بات Apple GPT را لغو نکند، در آینده اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر می‌شود و بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *