فعال شدن قابلیت ارسال عکس با کیفیت بالا در واتساپ

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در پیام رسان واتس‌اپ هنگام ارسال عکس گزینه جدیدی با آیکون “HD” اضافه شده است که در صورت انتخاب آن، عکس‌های شما با رزولوشن کامل ارسال می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف پیام‌رسان واتساپ، ارسال تصاویر با آن است. زیرا خود برنامه رزولوشن، ابعاد و کیفیت عکس‌های ارسالی را کاهش می‌دهد. این یعنی کاربران ترجیح می‌دهند از پلتفرم‌های دیگری برای ارسال عکس‌های خود با کیفیت اصلی استفاده کنند. اکنون خبر می‌رسد که WhatsApp سرانجام این مشکل را حل کرده است و کاربران به‌لطف قابلیت به‌نام HD Photos، قادر به ارسال عکس با کیفیت بالا در واتساپ خواهند بود.

متا به‌عنوان صاحب این پیام‌رسان می‌گوید، هنگام ارسال عکس گزینه جدیدی با آیکون “HD” اضافه شده که وقتی آن را انتخاب کنید، عکس‌های شما با رزولوشن کامل ارسال خواهند شد. البته به‌صورت پیش‌فرض کیفیت تصاویر روی گزینه “Standard” تنظیم شده است تا حجم کمتری از پهنای باند اینترنت کاربران استفاده شود و انتقال سریع‌تر انجام شود.

مقدار پیکسل‌ها یک بخش و فشرده‌سازی بخش دیگر است. گرچه واتساپ با فعال کردن حالت HD، پیکسل‌های یک تصویر را کاهش نمی‌دهد، اما هنوز هم آن‌ها را فشرده‌سازی می‌کند. همچنین لازم به‌ذکر است که در واتساپ، تمام تصاویر‌‌ (چه HD و چه غیر HD)، به‌صورت رمزگذاری شده پایان به پایان ارسال می‌شوند. همچنین گوشه سمت چپ پایین تصاویری که با رزولوشن کامل ارسال می‌شوند، آیکون کوچک HD دیده خواهد شد که البته بعد از ذخیره در گالری، ناپدید می‌شود. این گزارش را وب‌سایت معتبر TheVerge منتشر کرده است.

منبع: گجت‌نیوز

بیشتر بخوانید  تیم متاورس دیزنی به طور کامل تعدیل شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *