اپل واچ سری 9 چه ویژگی‌های جدیدی خواهد داشت؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

با توجه به اینکه تمرکز اپل امسال روی عملکرد و شارژدهی باتری اپل واچ است، نباید منتظر تغییرات بزرگ دیگری در آن‌ها باشیم.

اپل احتمالاً اواخر شهریورماه همراه با معرفی گوشی‌های سری آیفون 15، از نسل جدید ساعت هوشمند خود هم رونمایی خواهد کرد. حالا طبق شایعه‌ای جدید، اپل واچ سری 9 در مقایسه با نسل کنونی، تقریباً تغییری جز بهبود عملکرد نخواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد اپل همچنان برنامه‌ای برای اعمال تغییرات عمده در ساعت هوشمند خود ندارد و اپل واچ سری ۹ هم یک ارتقای کوچک خواهد داشت. ظاهراً کوپرتینویی‌ها در نسل بعدی اپل واچ روی عملکرد تراشه آن تمرکز می‌کنند و هسته‌های آن را بهبود می‌دهند. این تغییرات در تراشه منجر به بهبود چشمگیر عملکرد می‌شود؛ بااین‌حال، سایر ویژگی‌های ساعت هوشمند بعدی اپل مشابه با سری 8 خواهد بود.

اپل واچ سری 9 با تراشه‌ای قدرتمند از راه می‌رسد

تراشه‌های مورد استفاده در چندین نسل گذشته اپل واچ از نظر عملکرد تغییرات چندانی را تجربه نکرده‌اند. درحقیقت چیپ‌های S6 تا S8 که در اپل واچ سری 6 تا سری 8، اپل واچ SE 2 و اپل اولترا مورد استفاده قرار گرفته‌اند، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. تمام این تراشه‌ها از 32 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کنند و دارای دو هسته پردازشی هستند.

تراشه‌های S6 تا S8 مبتنی بر چیپ A13 Bionic مورد استفاده در آیفون 11 هستند و با لیتوگرافی 7 نانومتری TSMC ساخته شده‌اند. اپل در سال 2020 با تراشه A14 Bionic به سراغ لیتوگرافی 5 نانومتری TSMC رفت.

طبق ادعای خبرنگار بلومبرگ، «مارک گرمن»، تراشه S9 مبتنی بر چیپ A15 Bionic خواهد بود که عملکرد و بهره‌وری انرژی بسیار بالایی دارد. درحقیقت انتظار داریم استفاده از این چیپ منجر به اجرای بسیار سریع‌تر بازی‌ها و بهبود شارژدهی شود. تراشه S9 علاوه بر اپل واچ سری 9، یکی از نقاط قوت اپل واچ اولترا 2 هم خواهد بود.

بیشتر بخوانید  آیفون 15 از آیفون 14 گران‌تر خواهد بود؟

با توجه به اینکه تمرکز اپل امسال روی عملکرد و شارژدهی باتری اپل واچ است، نباید منتظر تغییرات بزرگ دیگری در آن‌ها باشیم. البته گفته می‌شود که کوپرتینویی‌ها به سراغ رنگ‌های جدید هم خواهند رفت.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *