تداوم روند صعودی قیمت بیت‌کوین تا بیش از ۳۰٬۰۰۰ دلار

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

علی رغم اینکه بیت کوین تمام توجه‌ها را در نمایش ETF اسپات به خود معطوف کرده است، سایر رمزارزها هم از رشد قیمت بیت‌کوین منتفع شدند.

قیمت بیت کوین پس از پشت سر گذاشتن چندین هفته‌ نزولی و مجموعه از اخبار منفی از سوی قانون‌گذاران آمریکایی و SEC، با ثبت درخواست ETF اسپات بیت کوین از سوی بلک‌راک، بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری در جهان، که موجی از درخواست‌های مشابه را رقم زد، وارد روندی صعودی شد. این روند صعودی ادامه پیدا کرد تا قیمت BTC در عصر چهارشنبه پس از اظهارات مثبت جروم پاول در مورد فضای کریپتو، در حرکتی انفجاری به بالای ۳۰٬۰۰۰ دلار برگردد.

به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین از روز سه‌شنبه پس از تعطیلات طولانی جون‎‌تینث (Juneteenth) در ایالات متحده، شروع به افزایش کرد. به نظر می‌رسد بازارها پس از بازگشت از تعطیلات، فرصت کافی برای هضم اهمیت ورود بلک‌راک به فضای بیت کوین را پیدا کرده‌اند.

شرکت بلک‌راک تا به امروز ۵۷۶ درخواست ثبت ETF به SEC ارائه کرده است که در ۵۷۵ مورد موفق به دریافت مجوز شده است. بازار معتقد است که درخواست بلک‌راک تایید می‌شود و ارائه مجوز ETF اسپات بیت کوین به بلک‌راک، برای بقیه شرکت‌هایی که مدت‌هاست درخواست‌های مشابه آن‌ها از سوی SEC رد شده است، راه دریافت مجوز را باز می‌کند.

در روز سه‌شنبه شرکت‌های اینوسکو (Invesco) و ویزدم‌تری (WisdomTree) مجددا برای ETF اسپات بیت کوین درخواست دادند و در چهارشنبه والکیری (Valkyrie) که مجوز ETF فیوچرز بیت کوین را دارد اما درخواست‌های قبلی او برای ثبت ETF اسپات رد شده است، بار دیگر برای ثبت ETF اسپات درخواست ارائه کرد.

بیشتر بخوانید  آیا متاورس (Meta) را از (TikTok) نجات خواهد داد؟

این تحولات نشان داد که علیرغم فضای مبهم قانون‌گذاری، تورم و سایر مشکلات اقتصاد کلان سرمایه‌گذاران سازمانی همچنان برای ورود به فضای کریپتو یا اقلا بیت کوین اشتیاق فراوانی دارند. کالی کاکس (Callie Cox)، تحلیل‌گر سرمایه‌گذاری eToro در ایالات متحده، در این باره گفت:

فضای کریپتو در شکایت‌های SEC از کوین‌بیس و بایننس با بحران اعتماد روبرو شد، اما پرونده‌های اخیر برای ETFهای اسپات بیت کوین انرژی تازه‌ای به بازار رمزارزها تزریق کرد.

اتفاق مثبت دیگری که در عصر چهارشنبه قیمت بیت کوین را بالای مرز ۳۰٬۰۰۰ دلار فرستاد اظهارات مثبت جروم پاول، رییس فدرال رزرو، در جلسه کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا بود. او در این جلسه اظهار داشت:

به نظر می‌رسد که کریپتو توان بقا به عنوان یک طبقه دارایی (Asset Class) را دارد.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد:

ما به استیبل‌کوین‌ها به عنوان نوعی از پول نگاه می‌کنیم.

رالی انفجاری عصر چهارشنبه به موجی از لیکوییدیشین‌های قرارداد‌های شورت منجر شد. در طول روز چهارشنبه مجموعا ۱۷۳ میلیون دلار قرارداد شورت لیکویید شد. افزایش قیمت رمزارزها باعث کاهش شکاف ارزش بین بازار سهام و بازار ارزهای دیجیتال شده است. شکافی که پس از توقف افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، وسیع‌تر هم شده بود. در هفته‌های اخیر که بازار کریپتو در روندی نزولی بود، بازار سهام آمریکا حال بسیار خوبی داشت و شاخص S&P 500 موفق شد به ۴۴۰۰ برسد.

علی رغم اینکه بیت کوین تمام توجه‌ها را در نمایش ETF اسپات به خود معطوف کرده است، سایر رمزارزها هم از رشد قیمت بیت کوین منتفع شدند. قیمت اتر در ادامه حرکت صعودی خود از در روز چهارشنبه برای اولین بار در سه هفته گذشته به بالای ۱۹۰۰ دلار رسید و نسبت به روز سه‌شنبه، بیش از ۶٪ افزایش قیمت داشت. سایر ارزهای دیجیتال بزرگ هم روز بسیار سبزی را تجربه کردند. برای مثال ADA و MATIC هر کدام بیش از ۷٪ رشد قیمت داشتند. با این حال دامیننس بیت کوین رو به افزایش است و دیروز توانست از مرز ۵۱٪ فراتر برود.

بیشتر بخوانید  احتمال مجهز بودن آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *