هوش مصنوعی در آمازون؛ ربات‌ها بررسی محصول می‌نویسند!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ما در زمانی به سر می‌بریم که هر روز کاربرد متفاوتی برای هوش مصنوعی مولد پیدا می‌شود. از آنجایی که شرکت‌ها در سرتاسر جهان به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند ابزارهای هوش مصنوعی را به اکوسیستم کاری خود اضافه کنند، در نتیجه هر بار خبری متفاوت و جالب از کارآمدی هوش مصنوعی می‌شنویم. حالا آمازون در حال آزمایش هوش مصنوعی مولد در زمینه‌ای است که پیش از این هم کم بحث‌برانگیز نبود؛ بررسی محصول.

بررسی‌های محصولات آمازون مدت‌هاست که راهی برای فروشندگان زرنگ و مشکوک برای کلاهبرداری از مشتریان با نوشتن نظرات نادرست یا هزار و یک کلک ریز و درشت دیگر است. بررسی محصولات آمازون شبیه یک میدان نبرد است که مشتریان در آن در حال رد شدن از آن هستند، در حالی که در دیگر سوی میدان آمازون برای حفظ اعتبار خود تلاش می‌کند جلوی فروشندگان تقلبی، کلاهبرداران و کم‌فروشان را بگیرد. اکنون، هوش مصنوعی مولد برای ساده کردن همه چیز وارد میدان شده است تا شاید این میدان نبرد تکلیف مشخص‌تری داشته باشد.

غول تجارت الکترونیک از هوش مصنوعی مولد برای خلاصه کردن بررسی لیست‌های محصولات خاص استفاده می‌کند. آمازون می‌گوید هدف این است که خریداران را از حجم بزرگی از نظرات بیهوده نجات دهد و در عوض، خلاصه افکار سایر مشتریان را به شکل تمیز و مرتب به آن‌ها ارائه دهد. با این حال فعلاً شما شاهد حضور پررنگ هوش مصنوعی در همه قسمت‌ها نیستید و بخش موبایل از بقیه خوش‌شانس‌تر است. با هم یکی دو نمونه را مرور می‌کنیم.

در مثال بالا 4363 بررسی گوشی هوشمند Pixel 6a با استفاده از هوش مصنوعی مولد در یک پاراگراف کوتاه خلاصه شده است. هر خلاصه بازخورد مثبت و منفی را جمع آوری می‌کند، کلمات کلیدی برجسته شده را به صورت پررنگ نشان می‌دهد و با نظرات متفاوت مشتریان پایان می‌یابد.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی رأی شما در انتخابات بعدی را پیش‌بینی می‌کند

“مشتریان دوربین، حافظه و سیستم گوشی را تحسین کرده‌اند. این گوشی نسبت به قیمت نیز ارزش خرید خوبی دارد. با این حال، برخی از مشتریان تجربیات منفی در مورد حسگر اثر انگشت داشته‌اند که به خوبی کار نمی‌کند و باعث مشکلات اتصال سریع به گوشی شده است.” این خلاصه‌ای است که توسط هوش مصنوعی مولد ایجاد شده است.

هر بار که خلاصه‌ای از بررسی‌های یک محصول توسط هوش مصنوعی در مورد یک محصول ظاهر می‌شود، آمازون آن را قبل از همه نظرات مشتریان قرار می‌دهد و هم‌زمان با یک هشدار سلب مسئولیت که این متن با تکیه بر نظرات مشتریان و توسط هوش مصنوعی مولد خلق شده است.

طبق گزارش CNBC، آمازون تایید کرده است که در حال آزمایش این ویژگی و سرمایه‌گذاری قابل توجهی در هوش مصنوعی مولد در تمام بخش‌های خود است.

تعداد کمی لیست محصولات با خلاصه بررسی‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد، از اسباب‌بازی‌ها گرفته تا دستگاه‌های فنی. همان‌طور که در تصویر بالا نشان داده شده است، بررسی‌های اپل واچ در آمازون نیز توسط هوش مصنوعی خلاصه شده است.

در این نظر خلاصه شده آمده است: مشتریان کیفیت عالی، ظاهر زیبا، طراحی بصری، جفت شدن بی دردسر با آیفون، راحتی، دقت در ردیابی وضعت تناسب اندام و باکیفیت آن را ستایش کرده‌اند. با این حال، برخی از مشتریان تجربیات منفی در مورد شارژ، کمبود شارژر، مشکلات اتصال و عمر باتری داشته‌اند.

به‌عنوان یک خریدار که قبل از انجام یک خرید بزرگ، نظرات زیادی را می‌خواند، این خلاصه‌ها را برای ارائه ماهیت آنچه بسیاری از خریداران با محصول تجربه کرده‌اند، بسیار مفید می‌دانم. با این حال، حتی پس از خواندن این خلاصه‌ها، همچنان در حال بررسی نظرات هستم.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی در زندگی انسان‌ها چه جایگاهی دارد؟

تجربه آمازون تا اینجا جالب بوده است، اما نتوانسته جای مرور نظرات و خواندن بررسی دیگران در سایت‌های دیگر را بگیرد و ظاهرا نیاز به دقت و خلاقیت بیشتری دارد.

منبع: ZDnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *