بهره‌برداری از متاورس برای تولید خبر

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

متاورس قرار است انقلابی در تبلیغات ایجاد کند تا جایی که پیش‌بینی می‌شود تنها در سال 2023 به درآمد باورنکردنی 1.53 میلیارد دلار برسد.

اولین سیستم تلویزیونی کاملاً الکترونیکی تقریباً یک قرن پیش اختراع شد و فقط 30 سال طول کشید تا صنعت خبر این اختلال را رفع کند.

با این حال تولید اخبار به شدت تحت تأثیر ابزارهای موجود آن زمان است و وقتی این ابزارها تغییر می کنند، صنعت به کندی تطبیق می یابد.

امروزه مخاطبان اخبار خواهان تعامل هستند و دسترسی به فناوری‌های فراجهانی مانند واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت ترکیبی (MR) می‌تواند فرصت‌های جدیدی را در این صنعت فراهم کند.

طبق گزارش Deloitte، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به طور بالقوه می تواند تا سال 2035 تولید ناخالص داخلی خود را به 83 میلیارد دلار در سال از طریق اجرای متاورس برساند.

چشم‌انداز AR، VR و MR در تولید اخبار

پتانسیل متاورس برای متحول کردن بخش های کلیدی در خاورمیانه بسیار زیاد است. در حال حاضر از متاورس با ابتکارات قابل توجهی در عربستان سعودی و امارات استفاده می شود.

در ژوئیه سال 2022 بود که دبی استراتژی متاورس خود را راه اندازی کرد که هدف آن اولویت دادن به نوآوری در گردشگری، املاک و مستغلات، آموزش و … و معرفی دبی به عنوان یکی از اقتصادهای پیشرو در جهان است.

طبق بررسی نهادهای خبری منطقه، سوار شدن بر موج متاورس می‌تواند منجر به تغییر نحوه درک اخبار و رسانه‌ها شود.

طیف وسیعی از امکانات شامل ایجاد اتاق‌های خبری مجازی است که بینندگان به طور فعال در آن شرکت می‌کنند، جنبه‌های مختلف داستان‌ها را بررسی می‌کنند و حتی به تولید اخبار کمک می‌کنند. این نه تنها به بینندگان اجازه می دهد تا تجربه خبری خود را شکل دهند و شخصی سازی کنند، بلکه ارتباط قوی تری با اطلاعات به اشتراک گذاشته شده برقرار می کند.

بیشتر بخوانید  نسخه خیره‌کننده زمین در دنیای متاورس استرالیایی به نام Earth 2

نتایج حاصل از مطالعه انجام شده توسط Statista، نشان دهنده افزایش قابل توجه استفاده از اخبار دیجیتال در منطقه EMEA (اروپا، خاورميانه و آفريقا) است، به طوری که رسانه های اجتماعی به عنوان منبع اصلی اخبار برای بیش از 50٪ از مصرف کنندگان در هر کشور مورد بررسی، در کنار روزنامه ها، وب سایت ها و برنامه های آنلاین مورد استفاده قرار می گیرند.

فرصت‌ها و چالش‌ها

ادغام متاورس در پخش اخبار فرصت ها و چالش هایی را برای صنعت رسانه ایجاد می کند. از یک سو، فرصت‌های جدیدی را برای تغییر تعامل و مشارکت مخاطب در تولید اخبار باز می‌کند. از سوی دیگر، نگرانی هایی جدی در رابطه با حریم خصوصی، حفاظت و امنیت داده ها وجود دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت.

با افزایش اقبال عمومی نسبت به دنیای دیجیتال، تضمین امنیت به یک مسئولیت جمعی تبدیل می شود.

طبق نظرسنجی اخیر PwC Global Digital Trust Insights Survey، درصدی از شرکت ها از افزایش نقض سایبری از سال 2020 خبر می دهند.

با این حال، مایه دلگرمی است که حدود 40 درصد از شرکت های آینده نگر تأیید می کنند که برنامه های امنیت سایبری و حریم خصوصی آنها به طور مؤثری انجام شده و خطرات نقض داده ها را کاهش داده است.

در سطح جهانی، متاورس قرار است تبلیغات را متحول کند و پیش‌بینی می‌شود که تنها در سال 2023 درآمد باورنکردنی 1.53 میلیارد دلاری را کسب کند.

برای استفاده از این پتانسیل، سازمان‌های رسانه‌ای ممکن است از فضاهای تبلیغاتی مجازی در اتاق‌های خبری فراگیر استفاده کنند. این نه تنها به معنای افزایش درآمد است، بلکه راه را برای حمایت مالی، مشارکت، رویدادهای مجازی با برند مشترک و محتوای حمایت شده تعاملی هموار می کند.

بیشتر بخوانید  تاثیر ChatGPT بر بهبود خلاقیت و بهره‌وری کارمندان

علاوه بر این، محیط‌های مجازی در متاورس پتانسیل بسیار زیادی برای همکاری و آموزش در سازمان‌های خبری دارند.

این محیطهای مجازی می توانند به دقت سناریوهای زندگی واقعی را تکرار کنند و روزنامه نگاران را قادر می سازند تا در محیطی بدون ریسک، تجربه عملی ارزشمندی کسب کنند.

تغییر دهنده بازی برای تولید اخبار و صنعت رسانه

داده‌های اخیر McKinsey Digital نشان می‌دهد که منطقه MENA (خاورمیانه و شمال افریقا) شاهد افزایش سریع پذیرش دیجیتال با نرخ نفوذ قابل توجه اینترنت بوده است. سطح پذیرش دیجیتال، که شامل فرآیندهای کاملا دیجیتال و کمک از راه دور می شود، 75-80٪ است که شرایط مساعدی را برای پذیرش فناوری‌های نوآورانه مانند متاورس فراهم می‌کند.

پیشرفت‌ها در متاورس امکانات هیجان‌انگیزی را برای ابزارهای تعاملی پیشرفته به منظور تعامل با مصرف‌کنندگان رسانه و اخبار ایجاد می‌کند. برای بسیاری از شرکت‌ها، سوال واقعی این نیست که آیا باید در تجارب تعاملی شرکت کنند یا خیر، بلکه این است که آیا می‌توانند فرصت را غنیمت بشمارند یا خیر.

منبع: https://www.broadcastprome.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *