ChatGPT به خودروهای مرسدس بنز اضافه می‌شود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

با اضافه شدن چت GPT، اکوسیستم‌ مرسدس بنز می‌تواند به‌طور طبیعی و چندمنظوره وارد گفتگو شوند.

از زمان انتشار ChatGPT، شاهد ادغام این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی با طیف وسیعی از محصولات بوده‌ایم. اوپن‌ای‌آی، دسترسی چت‌بات خود را تقریبا در هر جایی ممکن ساخته و اکنون همکاری مایکروسافت و مرسدس بنز قرار است پای چت GPT را به خودروها نیز باز کند.

به موجب این همکاری، هوش مصنوعی چت GPT به‌زودی به خودروهای مرسدس بنز اضافه خواهند شد. این مشارکت قرار است برای خودروهای مرسدس بنز در بازار ایالات متحده عملی می‌شود. در حال حاضر خودروهای این غول آلمانی دارای نرم‌افزار فرمان صوتی اختصاصی هستند که با فرمان «هی، مرسدس» فعال می‌شوند. با این حال، پس از اضافه شدن چت GPT، می‌توانید تجربه فرمان صوتی هوشمندتری داشته باشید و عملکردهای بیش‌تری ارائه خواهد شد که تجربه بهره‌وری از خودرو را افزایش می‌دهند.

ادغام چت GPT با سیستم مرسدس بنز، چه ویژگی جدیدی را به همراه دارد؟

اگرچه در حال حاضر سیستم دستیار صوتی «هی، مرسدس» می‌تواند به دستورات ساده پاسخ دهد، اما با اضافه شدن چت GPT، اکوسیستم‌ مرسدس بنز می‌تواند به‌طور طبیعی و چندمنظوره وارد گفتگو شوند. این سیستم هم‌چنین توانایی به‌خاطر سپردن زمینه مکالمه را به‌دست می‌آورد تا در یک گفتگوی رفت‌ و برگشتی مشارکت داشته باشد.

علاوه بر این، سیستم جدید از طریق ادغام با چت GPT می‌تواند به طیف گسترده‌ای از درخواست‌ها پاسخ دهد. این امر شامل دستورات صوتی است که فراتر از سطح ارتباط فعلی راننده و خودرو است. برای مثال، رانندگان می‌توانند از سیستم بخواهند تا بهترین زمان سال را برای سفر به مکان مورد نظر خود پیشنهاد دهد. ورود فناوری چت GPT به سیستم مرسدس بنز هم‌چنین امکان تعامل با سایر برنامه‌ها را نیز فراهم می‌کند. برای مثال، این سیستم قادر به انجام فعالیت‌هایی مانند رزرو یا خرید بلیط سینما خواهد بود.

بیشتر بخوانید  انتشار مرورگر اپرا وان به‌ صورت عمومی

کاربردهای هوش مصنوعی چت GPT در خودروهای مرسدس بنز

۱. فرمان صوتی و تعامل بالا

با استفاده از ChatGPT، اکوسیستم مرسدس بنز قادر به مدیریت مکالمات پویا خواهد بود. این ویژگی به مشتریان اجازه می‌دهد تا از دستیار صوتی برای درک فرمان‌ها استفاده کنند و آنها را به‌طور مستقیم درگیر کنند.

۲. قابلیت‌های کار گسترده

فارغ از اینکه کاربران به اطلاعات پیچیده نیاز داشته باشند یا خیر، دستیار صوتی ارتقا یافته با کمک چت جی پی تی می‌تواند پاسخ‌های جامعی را به آنها ارائه دهند. این امر موجب می‌شود رانندگان بدون آنکه تمرکز خود را در حین رانندگی از دست دهند، اطلاعات مورد نظر را دریافت کنند.

۳. پرسش‌های چند بعدی

چت جی پی تی در رسیدگی به سوالات چند بعدی و درک متنی تبحر چشم‌گیری دارد که می‌تواند سیستم مجهز به آن را از سایر دستیارهای صوتی استاندارد متمایز کند. با این ادغام، رانندگان می‌تواند سوالاتی پیچیده مطرح کنند و در مکالمات چند نوبتی شرکت کنند. به‌نقل از مایکروسافت، پاسخ‌های ارائه شده کاملا مرتبط بوده و با جزئیات کامل و مهم همراه هستند.

۴. ادغام با خدمات شخص ثالث

مرسدس بنز هم‌چنین در حال بررسی اکوسیستم پلاگین چت جی پی تی است.این سیستم می‌تواند با بسیاری از خدمات شخص ثالث یکپارچه شده و رانندگان از این طریق قادر خواهند بود وظایف مختلفی را با دستورات گفتاری طبیعی انجام دهند. این امر باعث افزایش بهره‌وری در جاده و ارتقای تعامل راننده با خودرو خواهد شد.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *