5 خودروی بدی که نباید بخرید!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اگر به دنبال یک خودروی جدید هستید، ممکن است با برخی از مدل‌های پر زرق و برق که نوید عملکرد بالا، ویژگی‌های لوکس یا فناوری پیشرفته را می‌دهند وسوسه شوید. اما قبل از امضای قرارداد، باید کمی تحقیق کنید و هر خودرویی را به واسطه برند یا لوکس بودنش نخرید.

شاید فکر کنید فقط خودرویی مثل پراید است که اگر امکانش باشد نباید آن را خرید، اما عدم تناسب قیمت و امکانات یا ساخت ضعیف یک خودرو هم می‌تواند دلیل خوبی برای انصراف از خرید باشد.

فیات 500L؛ گران؛ پر هزینه و سفت!

کراس اوور جمع‌وجور ممکن است زیبا و عجیب به نظر برسد، اما زیر کاپوت آن پر از مشکلات فنی است که حتی همان یک دهه پیش هم خیلی بد بود. رتبه‌بندی اطمینان ضعیف، مصرف سوخت بد و فضای داخلی نامناسب از جمله مشکلات این مدل فیات است. همچنین دارای صندلی سفت، موتور پر سروصدا و شتاب کم است. طبق گزارش Consumer Reports این مدل فیات یکی از مدل‌های پر هزینه برای تعمیر و نگهداری است.

میتسوبیشی میراژ؛ ارزان، اما زشت و بی‌کیفیت

این خودروی ساب کامپکت یکی از ارزان‌ترین خودروهای موجود در بازار است، اما مشکل همین‌جا است! شما هر چقدر پول بدهید آش می‌خورید و آش میراژ آب زیادی دارد و حبوبات کمی!

میتسوبیشی میراژ دارای موتور ضعیف، هندلینگ ضعیف و مواد بی‌کیفیت در ساخت فضای داخلی و خارجی است. همچنین امتیاز ایمنی پایینی دارد و هیچ ویژگی استاندارد کمک راننده پیشرفته‌ای ندارد. میتسوبیشی میراژ رانندگی سرگرم کننده یا سواری راحت برای شما فراهم نمی‌کند.

سال 2015 بود که این مدل برای نخستین‌بار به بازار ایران وارد شد و البته قیافه نه چندان خوب و کیفیت پایین باعث عدم استقبال از آن شد. سال 2017 (زمستان 95) مدل فیس‌لیفت میراژ با طراحی ظاهری جذاب‌تر و امکانات رفاهی بیشتر مانند کروز کنترل، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، دی‌لایت، استارت دکمه‌ای و هندزفری به ایران رسید، اما باز هم باید گفت که میراژ در مقایسه با رقبا ضعیف عمل کرده است.

بیشتر بخوانید  لوگوی جدید توییتر رسما رونمایی شد

نیسان ورسا؛ زیبایی با عملکرد ضعیف و استهلاک بالا

این سدان کوچک یکی دیگر از گزینه‌های ارزان قیمت است، اما کم‌وکاستی‌ها و اما و اگرهای خودش را دارد. نیسان ورسا طراحی به نسبت مطلوب، کابین پر سروصدا و عملکرد ضعیفی دارد. همچنین در فروش دوباره آن با کاهش ارزش شدید مواجه می‌شود، زیرا سریعتر از اکثر خودروهای کلاس خود زودتر مستهلک می‌شود. نیسان ورسا صندوق عقب جادار و مصرف سوخت خوبی دارد، اما این برای جبران کاستی‌های آن کافی نیست.

نیسان ورسا مدل 2023 در مقایسه به مدل سال قبل تفاوت‌هایی دارد و با چهره جدیدتر و امکانات بیشتر آمده تا بیش از پیش نظر مثبت مشتریان خودروهای ارزان‌قیمت را جلب کند. این خودرو که از اواخر پاییز راهی بازارهای بین‌المللی خواهد شد با قیمت پایه تقریبا 20 هزار دلار یکی از ارزان‌ترین خودروهای صفر کیلومتر بازار آمریکا به شمار می‌رود.

جیپ کامپس؛ نامطمئن

این شاسی بلند جمع‌وجور ممکن است برای طرف‌داران جیپ که خواهان خودرویی با ظاهری خشن هستند جذاب باشد، اما به وعده‌های زیبا و جذاب خود عمل نمی‌کند. جیپ کامپس سواری خشن و غیر دل‌چسب، دید ضعیف و بخش‌های کامپیوتری و برقی غیر قابل اعتمادی دارد. همچنین دارای رتبه بسیار بد، بازگشت‌های بسیار و شکایات مکرر است. کامپس در شهر چندان توانا نیست و در جاده هم چندان کارآمد نیست.

کامپس در نسخه 2023 خود هر چند تغییرات ظاهری بزرگی نداشته اما داشبورد کاملاً جدید بوده و از نو طراحی شده است. در اینجا به‌صورت استاندارد یک نمایشگر لمسی ۸.۴ اینچی ارائه می‌شود اما یک نمونه بزرگ‌تر ۱۰.۱ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. موتور و پیشرانه‌ها هم تغییر محسوسی نکردند. باید اعتراف کرد که کامپس 2023 از آن خودروی فاجعه‌بار روزهای اول فاصله گرفته است، اما هنوز گزینه‌های بهتری هم در دسترس است.

بیشتر بخوانید  مشخصات فنی خودروی محبوب ایران خودرو اعلام شد + عکس

تویوتا سکوئیا (2021)؛ دایناسور پیر

سکوئیا 2021 به دلیل پلتفرم قدیمی خود مانند یک دایناسور است. این بخشی از نسلی است که آخرین بار در سال 2008 بازطراحی شده است. بیشتر SUVهای رقیب اخیراً دوباره طراحی شده‌اند و این به آنها ظاهری تازه‌تر و مدرن‌تر می‌دهد.

سکویا دارای موتور قدرتمندی است که 381 اسب بخار قدرت دارد. همچنین دارای یک کابین جادار با فضای کافی برای مسافران و بار است. اما این نقاط قوت تحت‌الشعاع هندلینگ شلخته، سواری گاهی پر دردسر، سیستم اطلاعات و سرگرمی منسوخ شده و مسافت کم پیموده شده نسبت به سوخت تاسف بار است.

اینها پنج تا از بدترین خودروهایی هستند که نباید در سال 2023 بخرید. البته این خودروها، خودروهای استانداردی هستند و خرید آن‌ها دردسرساز نیست بلکه مسئله اصلی در اینجا نسبت هزینه و امکانات دریافتی است. در واقع شما می‌توانید با پولی که برای این خودروها خرج می‌کنید گزینه‌های بهتری بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *