مرکز فعالیت‌های بایننس به دبی منتقل می‌شود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مقررات شفاف ارزهای دیجیتال در امارات، باعث شده این منطقه برای صرافی‌هایی مانند بایننس جذاب باشد.

مدیر کل دفتر دبی بایننس می‌گوید دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد امارات متحده عربی به هاب بعدی صرافی بایننس و ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل خواهد شد. این کشور به دنبال انبوهی از اقدامات نظارتی آمریکا، هلند و بلژیک علیه بایننس، به گزینه اصلی برای اقدامات آتی این صرافی تبدیل شده است.

به گزارش کوین تلگراف، الکس چهادی (Alex Chehade)، مدیر کل دفتر بایننس در دبی در گفتگو با این نشریه گفت امارات متحده عربی مقصد اصلی کسب‌و‌کارهای رمزنگاری است و به موضع دوستانه این کشور نسبت به دارایی‌های دیجیتال اشاره کرد.

بایننس متوجه شده که امارات قصد دارد این منطقه را به یک نقطه کانونی برای Web 3.0 تبدیل کند. این کشور در تلاش برای جایگزینی منابع درآمد از فروش نفت است و [کریپتو] را یک محرک عالی برای انجام این کار می‌داند.

مقررات شفاف ارزهای دیجیتال در امارات، باعث شده این منطقه برای صرافی‌هایی مانند بایننس جذاب باشد. گفتنی است که این صرافی در حال حاضر از سوی قانون‌گذاران در ایالات متحده، از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالاها تحت فشار قرار دارد.

چهادی توضیح داد:

بایننس اینجا [در امارات متحده عربی] است زیرا به ما تضمین داده شده است که می‌توانیم صرافی خود را راه‌اندازی کرده و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. همچنین در رتبه‌بندی درصد جمعیت استفاده کننده از رمزارزها، امارات در رتبه اول جهان ایستاده است.

کسب‌و‌کارهای بزرگ، به قابلیت پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و بودجه نیاز دارند. کشوری که قواعد بازی را غیرمنصفانه عوض می‌کند، مطلوب این نوع کسب‌وکارها نخواهد بود.

بیشتر بخوانید  همکاری کریستیانو رونالدو با صرافی بایننس

چهادی به سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی امارات متحده عربی (VARA) به عنوان یک نیروی محرکه کلیدی جهت افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال در منطقه اشاره کرد.

وی گفت:

در اینجا چارچوب روشنی برای تعامل افراد و کسب‌وکارها وجود دارد، در حالی که شما در جاهای دیگر چنین چیزی را نمی‌بینید.

چهادی در اظهارات خود گفت فراتر از مقررات، هجوم جوانانی که به امارات متحده عربی مهاجرت می‌کنند می‌تواند باعث شود این منطقه با سرعت بیشتری نسبت به سایر مراکز دارایی دیجیتال، پذیرای رمز ارزها باشد.

دو عامل کلیدی وجود دارد: اول اینکه تعداد زیادی از مهاجران از اروپا و آسیا به امارات نقل مکان می‌کنند. دوم اینکه جمعیت کلی این کشور نیز جوان‌تر است. ما می دانیم که افراد جوان نسبت به دارایی‌های مجازی ذهنیت مطلوب‌تری دارند.

شما چنین چیزی را در دیگر مراکز رمزنگاری نمی‌بینید.

مریگانکا پتنیک (Mriganka Pattnaik)، مدیر عامل مرکل ساینس (Merkle Science) نیز چشم‌انداز قانون‌گذاری رمز ارزها در امارات متحده عربی را ستود و خاطرنشان کرد VARA، به عنوان اولین قانون‌گذار دارایی‌های مجازی در جهان، دستورالعمل‌های انطباق بسیار دقیقی را برای شرکت‌هایی که تحت نظر آن کار می‌کنند، ارائه می‌دهد.

پتنیک در مصاحبه با کوین تلگراف گفت:

در امارات تعامل بیشتری میان بخش خصوصی و قانون‌گذاران وجود دارد، زیرا این اکوسیستم کوچک‌تر بوده و در مراحل اولیه است. همچنین، استخدام تیم در امارات متحده عربی یا ایجاد یک تیم ۱۰۰ نفره که همگی اهل یک منطقه نباشند، آسان‌تر است.

در ۷ فوریه (۱۸ بهمن ۱۴۰۱)، VARA مقررات کامل خود را برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی فعال در دبی منتشر کرد. این مقررات شامل ۴ آیین‌نامه اجباری و دستوراعمل‌های خاص فعالیت است که قوانین مربوط به عملکرد ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی را تعیین می‌کند.

بیشتر بخوانید  یک کارشناس مالی نسبت به سقوط شدید بیت‌کوین هشدار داد

بایننس در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) مجوز حداقل محصول قابل قبول (MVP) را از VARA دریافت کرد. در پی دریافت این مجوز، این صرافی می‌تواند طیف وسیعی از خدمات دارایی مجازی را به سرمایه‌گذاران خرد و سازمانی واجد شرایط ارائه دهد.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *