ممنوع شدن فعالیت صرافی کوینکس در نیویورک

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

فعالیت صرافی رمزارز کوینکس (CoinEx) در نیویورک از سوی دادستان کل نیویورک ممنوع اعلام شد.

دادستان کل نیویورک فعالیت صرافی رمزارز کوینکس (CoinEx) را در نیویورک ممنوع کرد. به دنبال این ممنوعیت، بیش از ۱.۷ میلیون دلار دارایی این صرافی مصادره شده است. براساس دستور دادستانی و موافقت صرافی، کوینکس نباید پلتفرم خود را در دسترس کاربران این ایالت قرار دهد و اجازه عرضه، خرید و فروش اوراق بهادار ندارد.

کوینکس متهم است که نتوانسته خود را به عنوان یک کارگزار اوراق بهادار و کامودیتی در نیویورک ثبت کند و به همین دلیل «لیتیا جیمز» دادستان کل نیویورک فعالیت صرافی را ممنوع کرده است. ساختمان مرکزی این صرافی در هنگ‌کنگ است.

ممنوعیت فعالیت صرافی کوینکس در نیویورک

ماه فوریه شکایتی علیه صرافی کوینکس تنظیم شده بود و حالا دادستان نیویورک به این موضوع رسیدگی کرده و دستور ممنوعیت فعالیت این صرافی و مصادره ۱.۷ میلیون دلاری دارایی‌های آن را صادر کرد. در آن مقطع زمانی لیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک این صرافی را متهم کرد که خود را به دروغ یک صرافی معرفی کرده است.

با دستور دادستان و توافق صرافی، فعالیت کوینکس در نیویورک متوقف می‌شود. در واقع کوینکس نباید پلتفرم خود را در دسترس کاربران نیویورکی قرار بدهد. همچنین بیش از ۱.۱ میلیون دلار از سرمایه‌های کوینکس به سرمایه‌گذاران نیویورکی بازگرداند خواهد شد. همچنین کوینکس موظف است برابر با ۶۰۰ هزار دلار نیز به دلیل فعالیت غیرقانونی جریمه پرداخت کند.

صرافی کوینکس نیز برای جلوگیری از حضور کاربران در پلتفرم نیویورک، اقداماتی برای مسدود کردن آی‌پی آن منطقه انجام داده است تا کاربران نیویورکی نتوانند وارد پنل کاربری خود در آن منطقه جغرافیایی بشوند. همچنین صرافی به کاربران آمریکایی نیز ایجاد حساب کاربری جدید نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید  از هوش مصنوعی ChatGPT برای بهبود معاملات رمزارزها استفاده کنید

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *