صرافی بایننس از بازار هلند خارج می‌شود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

صرافی بایننس پس از ناکامی در دریافت مجوز ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی (VASP) از رگولاتور هلندی، از بازار این کشور خارج می‌شود.

صرافی بایننس دیگر کاربران جدید را برای ثبت نام از کشور هلند نمی‌پذیرد. کاربران مقیم هلند تنها می‌توانند دارایی‌های خود را از پلتفرم Binance «خارج» کنند و هیچ‌گونه خرید، معامله یا سپرده‌گذاری دیگری امکان‌پذیر نخواهد بود. این صرافی در اطلاعیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرده است که کاربران را تشویق می‌کند تا به برداشت دارایی‌ها از حساب‌های Binance خود اقدام کنند.

بایننس تحت فشار است

این اولین مشکلی نیست که بایننس در ماه‌های اخیر با آن مواجه است. در حالی که بایننس در تلاش بوده تا بهترین راه را برای ادامه خدمات به ساکنان هلندی، مطابق با مقررات این کشور پیدا کند، اما در نهایت نتوانست ثبت VASP را در این کشور دریافت کند.

علاوه بر این، این شرکت قبلا مجبور شده بود خدمات خود را در تعدادی از کشورهای دیگر از جمله نیجریه، کانادا، قبرس و استرالیا نیز تعطیل کند.

علاوه بر این، صرافی بایننس در ابتدای ماه با اتهام کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نیز مواجه شده بود. گفتنی است، این کمیسیون علیه صرافی و همچنین مدیر عامل آن، چانگ پنگ ژائو 13 اتهام نقض قوانین امنیتی ارائه کرده است.

مقررات جدید اتحادیه اروپا بر بایننس تاثیر می‌گذارد؟

اتحادیه اروپا قصد دارد از طریق اجرای مقررات بازار دارایی‌های رمزنگاری شده (MiCA) که در تاریخ 16 مه 2023 به تصویب رسید، دارایی‌ها، صادرکنندگان و مبادلات ارزهای دیجیتال را تحت یک چارچوب نظارتی سخت‌تر قرار دهد.

بیشتر بخوانید  توافق بایننس با SEC آمریکا برای جلوگیری از مسدودشدن دارایی‌های خود

در حالی که بایننس تاکید کرده است در حال حاضر با استانداردهای اتحادیه اروپا در مورد جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم توافق دارد، اما ممکن است در ماه‌های آینده با مشکلات بیشتری روبرو شود.

گفتنی است، بایننس در تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، سوئد و لیتوانی به ثبت رسیده و همچنان فعالیت می‌کند.

با این حال، طبق گزارش‌های CoinDesk، واحد فرانسوی این صرافی، خود را به دلیل ارائه خدمات دارایی دیجیتال به شیوه‌ای غیرقانونی و شرکت در اعمال تشدید پولشویی تحت بازجویی قرار داده است.

روند قیمت توکن BNB، منبع: Coinmarketcap
روند قیمت توکن BNB، منبع: Coinmarketcap

توکن BNB به رویدادهای اخیر چگونه واکنش نشان داده است؟

با وجود اخبار منفی امروز، بر اساس داده‌های ارائه شده توسط CoinMarketCap، توکن بومی صرافی ارز دیجیتال بایننس، BNB در 24 ساعت گذشته حدود 4.5 درصد افزایش قیمت داشته است.

این روند صعودی برای سرمایه‌گذاران دلگرم کننده نیست، زیرا این توکن از ابتدای ماه حدود ۲۰ درصد کاهش داشته و از حدود ۳۰۴ دلار در تاریخ ۱ ژوئن به ۲۴۵ دلار در ۱۷ ژوئن رسیده است.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *