شاسی بلند جذابی که به زودی روانه بازار می‌شود + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شرکت صنایع خودروسازی ایلیا به‌زودی دایون Y7 را به‌عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده دایون Y5 به بازار عرضه خواهد کرد.

این خودرو که در ردیف خودروهای شاسی مستقل آفرودی قرار دارد از لحاظ ظاهری کاملا مشابه دایون Y5 است، اما در بخش فنی و سطح امکانات ایمنی و رفاهی با مدل وای 5 تفاوت زیادی دارد. همچنین در بخش ظاهری، طراحان فقط دو نشان Y7 و 2.4T را روی در صندوق عقب این شاسی بلند چینی نصب کردند.

شرکت صنایع خودروسازی ایلیا به‌جای موتور 2 لیتری توربوشارژ دایون Y5 که می‌توانست قدرتی برابر با 202 اسب بخار را تولید کند، یک موتور 2.4 لیتری توربوشارژ 4K22 ساخت میتسوبیشی را برای نسخه Y7 در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی برابر با 215 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این پیشرانه دارای فناوری اختصاصی میتسوبیشی یعنی MIVEC بوده که مواردی چون زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها را به‌همراه دارد.

همانند دایون Y5، یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک قدرت تولید شده از پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این گیربکس از نوع AT بوده و توسط شرک آیسین و زومکس ساخته شده است. همچنین شرکت بورگوارنر نیز مکانیزم انتقال قدرت در دیفرانسیل را مهندسی کرده است.

برای دیفرانسیل عقب دایون Y7 از قفل دیفرانسیل مکانیکی و اتوماتیک محور عقب در نظر گرفته شده و دیفرانسیل مرکزی نیز از قابلیت تنظیم در سه حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین بهره می‌برد.

امکانات رفاهی و ایمنی دایون وای ۷

از امکانات جدیدی که شرکت صنایع خودروسازی ایلیا برای دایون Y7 در نظر گرفته می‌توان به نصب دی‌لایت‌ها (چراغ‌های روز) روی مه‌شکن‌ها، سنسور نور، سنسور باران، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سنسور پایش فشار باد تایرها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  ساخت موزیک‌های جدید گروه بیتلز پس از ۵۰ سال توسط هوش مصنوعی!

این خودرو همانند دایون Y5 از امکانات استانداردی چون ترمزهای ABS ،EBD ،BA، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، رینگ آلومینیومی 17 اینچی، قفل دیفرانسیل عقب اتوماتیک و مکانیکی، 2 کیسه هوا، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، تهویه برقی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، تریم داخلی چرم، تنظیم برقی شدت پرتاب باد ردیف دوم و سوم، آینه‌های تاشوی برقی، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین عقب، سانروف، استارت دکمه‌ای، سامانه مدیریت تعادل، صندلی برقی راننده، 7 صندلی و نمایشگر لمسی بهره می‌برد.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *