دو وکیل به علت استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT جریمه شدند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

یک شرکت حقوقی در نیویورک در پی استفاده ناشیانه از چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT، باید 5000 دلار جریمه بپردازد.

«استیون شوارتز»، وکیل دادگستری شرکت حقوقی Levidow, Levidow & Oberman پس از اطلاع پیدا کردن از قابلیت‌های چشمگیر چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی OpenAI، تصمیم گرفت از آن برای تحقیقات خود استفاده کند و در خلاصه‌نامه حقوقی ارائه شده به قاضی در اوایل سال جاری از مستندات ارائه شده توسط ChatGPT استفاده کرد. اما به‌زودی راز او برملا شد و قاضی فهمید که موارد ارائه شده کاملاً توسط چت‌بات ساخته شده‌اند.

جریمه 5000 دلاری به دلیل استفاده از ChatGPT

به دنبال این موضوع، «پی. کوین کسل»، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده به شوارتز و «پیتر لودوکا»، دو وکیل مسئول این پرونده دستور داد 5000 دلار جریمه بپردازند. به گفته قاضی، وکلا اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای به دادگاه ارائه کرده‌اند و افزود که آن‌ها با ارائه گزارش کتبی تولید شده توسط هوش مصنوعی، مسئولیت خود را رها کرده‌اند.

کسل در ادامه گفت که این اقدام وکلا باعث می‌شود تا نظرات عمومی نسبت به حرفه وکالت و سیستم قضایی آمریکا بدبین شود.

با این وجود، شرکت حقوقی Levidow, Levidow & Oberman مستقر در منهتن که این دو وکیل در آن مشغول به کار هستند، مخالفت خود با نظر دادگاه را اعلام کردند و آن را «اشتباهی با نیت خوب» توصیف کرد.

شوارتز در جلسه دادگاهی که اوایل این ماه برگزار شد، از اتفاق رخ داده عذرخواهی کرد و توضیح داد که فکر می‌کرده در حال استفاده از یک موتور جستجو است و هیچ ایده‌ای نداشته که ابزار هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات نادرست تولید کند.

بیشتر بخوانید  استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت اطلس مغز انسان

ChatGPT و سایر چت‌بات‌ها به دلیل توانایی خود در مکالمه به روشی شبیه به انسان و انجام ماهرانه طیف گسترده‌ای از وظایف مبتنی بر متن، توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. در گزارش مشابهی دیگری از ماه گذشته، یک مجری رادیویی پس از اینکه ChatGPT به نادرستی اعلام کرد او به کلاهبرداری و اختلاس از یک سازمان غیرانتفاعی متهم شده است ، از OpenAI شکایت کرد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *