پشتیبانی گوشی‌های سری پیکسل 8 گوگل از حالت دسکتاپ

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گزارشی جدید از مجهز شدن سری پیکسل 8 به DisplayPort که می‌تواند آن را به جایگزینی برای کامپیوترهای دسکتاپ تبدیل کند خبر داده است.

گوگل در هر نسل تلاش کرده است ویژگی‌های پیشرفته‌تر و بیشتری را برای خانواده محصولات سری پیکسل ارائه کند. درباره سری پیکسل 8 تاکنون گفته شده است که این دستگاه‌ها به تراشه تنسور G3 با عملکرد بهتر، سنسورهای دوربین مدرن و نمایشگر کاملاً جدیدی مجهز می‌شوند و اکنون یک منبع معتبر به ویژگی پیشرفته مورد انتظار دیگری برای آن‌ها اشاره کرده است. طبق این گزارش جدید، پشتیبانی از حالت جایگزین USB DisplayPort به پیکسل‌ 8 و 8 پرو اضافه خواهد شد.

براساس گزارش Android Authority، منبع این نشریه با بررسی کدهای پیکسل 8 متوجه شده است که USB DisplayPort به سری پیکسل 8 خواهد آمد. با وجود این حالت، گوشی‌های گوگل از نمایشگرهای اکسترنال پشتیبانی خواهند کرد که احتمالاً غول موتور جستجو با وجود آن، قصد داشته باشد پیکسل 8 را به جایگزینی برای کامپیوتر دسکتاپ برای انجام کارهای اداری سبک تبدیل کند.

اشاره به قابلیت جدید پیکسل 8 در اندروید 14

شواهد دیگری نیز وجود دارند که از ایده تبدیل گوشی‌های آینده پیکسل گوگل به دسکتاپ حکایت می‌کنند. «میشل رحمان»، محقق اندروید، اشاره کرده است که نسخه‌های بتای اخیر اندروید 14 از حالت USB-C DisplayPort Alt پشتیبانی می‌کنند و دارای ویژگی‌های بهبودیافته‌ای برای حالت دسکتاپ هستند.

البته استفاده از چنین مفهومی کاملاً جدید نیست. درواقع موتورولا ATRIX که سال 2011 و تقریباً سه سال پس از نسخه اولیه اندروید عرضه شده بود، دارای یک داک مخصوص بود که آن را به یک کامپیوتر رومیزی تبدیل می‌کرد. از آن زمان، شرکت‌های دیگری مانند مایکروسافت با سری Continuum و برخی گوشی‌های منتخب لومیا نیز تلاش مشابهی در این زمینه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید  همکاری مایکروسافت با AMD در ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی

هنگامی که سازمان USB-IF برای اولین‌بار در سال 2014 از استاندارد USB-C رونمایی کرد، از نظر بسیاری از مردم، این استاندارد فقط یک کانکتور جدید با سرعت بیشتر بود؛ اما ویژگی‌های آن بسیار بیشتر از چیزی است که انتظار داریم. یکی از ویژگی‌های اصلی این استاندارد، پشتیبانی از حالت‌های جایگزین است. حالت‌های جایگزین مختلفی برای استاندارد USB-C وجود دارد، اما دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها ThunderBolt و DisplayPort هستند.

گوگل در ماه‌های آینده از جدیدترین گوشی‌های هوشمندش، یعنی سری پیکسل 8 شامل مدل‌های استاندارد و پرو، رونمایی خواهد کرد و باید دید چه گزارش‌های معتبر بیشتری درباره حضور حالت DisplayPort در آن منتشر می‌شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *