ضرر مالی ۲۰٫۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک در عرض یک شب

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

افت ۹٫۷ درصدی ارزش سهام تسلا، منجر به از دست رفتن یک‌شبه بالغ‌بر ۲۰٫۳ میلیارد دلار از دارایی‌های ایلان ماسک شد.

تسلا، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودروهای برقی در دنیا، پنج‌شنبه گزارش مالی جدیدش را منتشر کرد و گفت که احتمالا به پایین‌آوردن قیمت خودروهایش ادامه می‌دهد. در واکنش به این اتفاق، سهام تسلا روند نزولی گرفت و ۲۰٫۳ میلیارد دلار از ثروت ایلان ماسک یک‌شبه از دست رفت.

با افت ۲۰٫۳ میلیارد دلاری، اکنون ارزش دارایی‌های ایلان ماسک به ۲۳۴٫۴ میلیارد دلار می‌رسد. بر اساس داده‌های شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، افت یک‌شبه‌ی ارزش دارایی‌های ایلان ماسک، از لحاظ بزرگی هفتمین در نوع خود محسوب می‌شود.

با افت ارزش دارایی‌های ایلان ماسک، فاصله‌ی بین او و برنارد آرنو کمتر شده است. ماسک همچنان دارایی بیشتری نسبت‌به آرنو دارد. آرنو که رئیس هیئت‌مدیره‌ی برند LVMH است حدودا ۳۳ میلیارد دلار ثروت کمتری نسبت‌به ماسک دارد؛ اما تاکنون چندبار بالاتر از ماسک قرار گرفته و خودش را به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل کرده است.

بر اساس گزارش مجله‌ی فورچون، تسلا می‌گوید با وجود افزایش درآمد، حاشیه‌ی سود ناخالصش پایین آمده است؛ اتفاقی که نتیجه‌ی افت قیمت خودروهای تسلا است. پس از انتشار گزارش مالی، سهام تسلا ۹٫۷ درصد کاهش یافت و به ۲۶۲٫۹۰ دلار رسید. این نخستین بار در سه ماه اخیر است که سهام تسلا به‌یک‌باره تا این حد افت می‌کند.

ایلان ماسک که اکنون ۵۲ سال سن دارد، بخش اعظم ثروتش را از سهامی که در تسلا دارد می‌گیرد. او همچنین سهام زیادی در اسپیس ایکس و توییتر دارد.

تا قبل از تحولات دو روز اخیر، ارزش دارایی ایلان ماسک در سال ۲۰۲۳ به‌میزان ۱۱۸ میلیارد دلار رشد کرده بود و در همین بازه‌ی زمانی شاهد افزایش ۱۳۶ درصدی ارزش سهام تسلا بودیم.

بیشتر بخوانید  خروج تدریجی محققان و دانشمندان از توییتر

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *